Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest?

CD 17

Idag begynner el testene å bli svakere igjen og jeg ser meg selv som 1dpo i morgen.
Da begynner de lange dagene før man kan teste:rolleyes:

Våknet kl05 idag, klarte ikke å sovne igjen.
Typisk når man endelig har fri en dag på hele uka:facepalm: Men men. Koselig å sitte med kaffekoppen og tente lys på morgenen også:happy:

Sitter og tenker over om det kan klaffe denne runden. Blir jo litt redd, da vi ikke fikk lagt aksjer hverken i går eller i dag. Men vi la inn aksjer på fredag ca kl20:30-21. Fikk positiv test på denne kvelden, og enda sterkere test morgenen etter (peak). Så nå krysser jeg alt jeg kan for at dette skal være innafor, og at det burde holde:smiley-angelic001
Det sies jo at man har størst sjans for spire om sæden ligger og venter på at egget slipper. Uansett, nå er det ikke mer jeg får gjort. Bare å vente.

Ønsker dere en nydelig søndag:Heartred

1 DPO

Da er man endelig i dpo land:)
Våknet kl04 i dag. Det er ikke likt meg å våkne så tidlig på morgenen. Jeg sover som regel mye lengre, når jeg ikke skal på dagvakt. Men de to siste dagene har jeg vært oppe grytidlig.
Sto opp, spiste frokost, men gikk og la meg igjen og satte på en serie.
Har bare fire kveldsvakter denne uka, og det er deilig kjenner jeg. Så unna meg å legge meg litt igjen.

Ha en fin start på uka dere:happy:

2 DPO

Kommer til å skrive ned absolutt alle symptomene jeg kjenner fremover, slik at jeg har noe å gå etter. Og for at jeg skal slippe å lure i fremtidige PP’r. For jeg «glemmer» fort hva som er vanlige symptomer i dpo land. Og jeg får alltid opp håpet om jeg kjenner noe, som jeg ikke tror er normalt for meg, men som garantert viser seg å være likevel….

Greit å ha noe å se tilbake på om jeg lurer på neste 2 dpo osv, om dette er vanlig:)

Hva jeg har kjent i dag:

- litt isninger i høyre bryst
- noen vage mensmurringer
- «kiling» rett over skambeinet
- humørsvingninger. Ekstremt irritabel/sinna, noe jeg ikke pleier å være.

3 DPO

Og dagene snegler seg av gårde.
Våkna litt på feil bein i dag også. Første tanken som slo meg i dag var; det kommer ikke til å gå denne gangen heller. Men men, skal prøve å snu om tankene mine fra nå av. Dette SKAL bli en bra dag:) Sånn, da er det bestemt.

Hva jeg har kjent i dag:

- på vei hjem fra jobb i går kveld var jeg kvalm, og jeg la meg litt småkvalm og våknet litt småkvalm (vann i munnen)
- følelse av at brystene er litt hovne
- fortsatt litt mensmurringer som kommer og går
- veldig trøtt
- har fra før av dårlig luktesans, og bryr meg sjelden om lukter, men veldig mye som lukter «vondt» idag

Kjenner det var veldig smart å begynne å skrive ned alt av symptomer. Da kan jeg lett finne ut hva som er vanlig for meg. For man blir jo litt gal i dpo land, og man innbiller seg at ALT er nytt, og ikke vanlig. Selv om man sikkert har det sånn hver eneste syklus.

Nå teller jeg ned til helg. Kveldsvakt i dag og i morgen, så er det langhelg. Den er etterlengtet nå kan man si.

Lag dere en bra dag:) Det skal jeg prøve på…resten av dagen ihvertfall:cool14

4 DPO

I går kveld da jeg la meg, hadde jeg masse små stikk i den nedre regionen. Særlig når jeg la meg på magen. Var også ekstremt sulten i går, og hadde masse luft og var oppblåst (sikkert fordi jeg spiste alt for mye:p).

Testetrangen begynner å melde seg også. Det vil vi jo ikke ha noe av enda. Vet jeg bare blir skuffa om jeg starter tidlig. Målet er selvsagt å vente til ikm. Sa til meg selv sist syklus at jeg ikke skulle teste noe denne gangen, men heller se om TR dukker opp. Men denne testetøsa bestilte seg flere tester:facepalm: Så vil tro det blir testebonanza denne gangen også. Men håper å klare å vente til 10 dpo. Eller ihvertfall til 8 dpo…om jeg klarer…har litt liten tro på meg selv, akkurat der dessverre:smiley-angelic006

Hva jeg har kjent idag:

- litt mensmurringer da jeg sto opp
- småkvalm ved de første slurkene av kaffe
- ømme pupper, kjennes tunge ut. Spesielt høyre bryst er ømt, særlig inn mot armhulen. Og det iser litt i brystvorten
- «god» luktesans. Hengte opp klær, syntes ikke de lukta så godt som de pleier

5 DPO

Våknet veldig positiv i dag. Tenkte også når jeg så over el testene jeg tok, at de allerede begynte å dale dagen etter peak. Tok ikke så ofte tester etter peak, så begynner å lure på om el faktisk var på peak dago_O Det vil da si at jeg er 6 dpo isteden for 5.

Oooog jeg trodde jeg bare hadde igjen vanlige babyplan tester, men neida! Jeg fant en liten pakke med tidligtester. Og hva skjedde da? Jo….jeg falt for fristelsen:facepalm: Herregud! Jeg har vært igjennom IVF og VET, at egget må bli til en blastocyst for at det kan feste seg. Og det skjer tidligst 5 dpo.
Men tror du det stoppet meg, selv med den kunnskapen. Å nei du! Danset meg frem til testen, tisset i koppen, og dyppet testen. Lykkelig og (u)-vitende. Hvem er er det jeg lurer? Jeg vet jo som sagt at dette ikke går!! Det må jo ha rablet for meg? :smiley-angelic006

Uansett. Jeg testet. På 5 dpo.
*stirrer tomt ut i luften*
Jeg må jo være helt korka. Skal jeg ta igjen for all testing, etter den pausa vi hadde og jeg ikke testa noe som helst, eller hva skjer? Er det virkelig mulig:scratch Blir noget oppgitt over meg selv…men gjort er gjort. Nå blir det vel tester hver dag fremover, kjenner jeg meg rett:facepalm:

Hva jeg har kjent i dag:

- litt uggen ved den første kaffekoppen
- ømme bryst
- pleier normalt å ha mye utflod i tiden mellom el og TR, men det er helt tørt
- fikk et lengre stikk på venstre side i natt
- svake mensmurringer, spesielt mens jeg ligger og slapper av

B6BBFA09-54B7-4CB7-9044-DCD8BD962B4D.jpeg

Har hatt sinnsykt hodepine siden jeg posta forrige innlegg. I tillegg til kvalm og smerter i ryggen, pluss at det føles ut som om TR kan dukke opp når som helst. Måtte gå på do bare for å sjekke at hu ikke hadde kommeto_O
Nå blir det sofaen resten av kvelden, samboer er på jobb, så da skal det bare slappes av.

God helg:)

6 DPO

Velkommen til testetøsa sitt laboratorium. Her testes det lenge før man skal, slik at testetrangen skal bli tilfredsstilt. Selv om man vet at testen blir negativ, så kjører vi på:facepalm::hilarious:

Hva jeg har kjent i dag:

- fortsatt litt hodepine
- menssmerter når jeg sto opp
- tunge, ømme bryst. Ikke fullt så ømme som de har vært

Idag skal jeg i bursdag til et familiemedlem, og det skal bli så koselig. Der er det også babyer å «sniffe» på:love7

Ha en fin lørdag:)

5C713EE2-F8E7-462E-9F99-E3516FF524CC.jpeg

6 DPO
Velkommen til testetøsa sitt laboratorium. Her testes det lenge før man skal, slik at testetrangen skal bli tilfredsstilt. Selv om man vet at testen blir negativ, så kjører vi på:facepalm::hilarious:

Hva jeg har kjent i dag:
- fortsatt litt hodepine
- menssmerter når jeg sto opp
- tunge, ømme bryst. Ikke fullt så ømme som de har vært

Idag skal jeg i bursdag til et familiemedlem, og det skal bli så koselig. Der er det også babyer å «sniffe» på:love7

Ha en fin lørdag:)

Vis vedlegget 365694
Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger, men jeg syntes jeg ser en skygge på denne! :nailbiting: Veldig spent på testene dine de neste dagene om det utvikler seg eller om det bare er en skygge! Kos deg i bursdag i mellomtiden :happy:

Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger, men jeg syntes jeg ser en skygge på denne! :nailbiting: Veldig spent på testene dine de neste dagene om det utvikler seg eller om det bare er en skygge! Kos deg i bursdag i mellomtiden :happy:
Er redd det bare er skygge, dessverre. Veldig vandt med de:meh: Men såklart, håpet er der:)
Takk, det skal jeg:happy:

7 DPO

Har omtrent ikke hatt noen symptomer idag. Bare litt svak murring. Så har ikke helt troa lenger. Men får bare vente å se.

Har ikke testet idag, siden jeg bare har vanlige babyplan igjen. Så skal ikke teste før 9 dpo.
Da kan testekjøret begynne på ordentlig:)

8 DPO

Hva jeg har kjent idag:

- mye murring
- stikker til litt i brystene
- sinnsykt trøtt, vært i hele dag

Ellers er det ikke mye nytt.

Gikk på en smell da jeg kom hjem fra jobb i stad:facepalm:
Tok en test på ekstremt utvanna urin, i tillegg har jeg bare vanlig babyplan igjen også. Du verden for en optimistisk person, jeg tror jeg er:hilarious:
Når jeg tenker etter har jeg drukket store mengder vann i dag…men det er forsåvidt ikke noe nytt.

Bilde er tatt etter fire minutter, og jeg synes jeg skimter noe. Men det er nok bare skygge.

DE8B8997-0CE9-4023-A59B-4FC9219AAD94.jpeg

9 DPO

Og fortsatt negativ test….
Akkurat i dag har jeg mistet motet helt. Hvor skulle det plutselig gå nå, når det ikke har gått på de 32 forrige syklusene liksom. Ja, jeg vet jeg ikke skal gi opp før TR melder seg, men nå har jeg null tro….

Har fortsatt mensmurringer som kommer og går. Brystene er heller ikke så ømme som de har vært. Det rare er at jeg har nada utflod. Jeg pleier alltid å ha en del hvit utflod mellom el og TR, men nå er det knusktørt:confused:

Åååh!! Jeg kjenner jeg blir så sint. Ja rett og slett sint, og ufattelig lei meg. Dårlig gjort å bli det. Men idag fikk jeg vite at ENDA ei venninne er gravid:sad015
Nå er det så mange gravide rundt meg i kretsen min, at jeg takler det snart ikke mer.
Jeg klarer bare ikke å være glad på dems vegne. De prøvde ikke en gang. De hadde i grunnen ikke tenkt å få barn en heller…Og her sitter jeg etter fire, snart fem år som iherdig prøver! Hvorfor skal akkurat jeg/vi bli straffa?
Huff jeg føler meg skikkelig dritt for at jeg føler det sånn. Men jeg klarer bare ikke å være «overlykkelig» og engasjert.

Jeg tok uansett en CB idag, bare for å se om det kanskje kunne dukke opp noe her. Men det er ingenting. Det er jo ingen tidlig test, men det er ikke en eneste antydning til å se et kryss…

030952C0-3B9E-41E7-8792-A07545434AE3.jpeg

Sender deg en stor klem:Heartred Skjønner veldig godt hvordan du føler det, jeg har også sånne dager. Håper drømmen din går i oppfyllelse snart! Ta deg en god sjokolade og sett på en Bridget Jones, eller noe sånt:Heartred

Har bestemt meg for om det ikke dukker opp to streker denne gangen, så skal jeg starte opp igjen meg treningsplanen jeg fulgte for noen år tilbake. Et pt program.

Jeg trenger å sette fokuset en annen plass en stund. Teste etter el når jeg føler for det, og kose oss når vi føler for det. Jeg var nok ikke helt klar for å starte opp igjen med dette stresset:hungover:

Trening og mat har sklidd helt ut de siste årene. Jeg må gjøre noe for meg selv. Noe som gjør meg godt. Og jeg var mye lykkeligere da jeg aktivt trente og var i god form.

Har vel lagt på meg ihvertfall 15 kilo siden jeg stoppet å trene. Det som satte en stopper for meg var betennelser. Mange! Og det er noe dritt når jeg i utgangspunktet elsket å løpe, og betennelsen satt i beina:wtf:
Men starter jeg rolig, skal jeg klare det nå. Jeg føler dette er tiden for gjøre en livsstilsendring. Det er så dødsens tungt i starten, slitsomt, vondt og alt det der. Men når jeg kommer over kneika, da er det så vanvittig herlig! NÅ er tiden kommet:D (om jeg ikke mirakuløst skulle ende opp med en positiv test denne uka da, vel og merke).

Mye mulig at en livsstilsendring er det som skal til også? Hvem vet….:rolleyes:

11 DPO

TR har ikke dukket opp, men det har heller ikke den etterlengtede streken. Så nå gir jeg opp. Ferdig med testing for denne gang.
Neste syklus orker jeg ikke å teste etter el. Tar heller en når jeg føler at el er rundt hjørnet. Om jeg i det hele tatt gidder.
For jeg orker ikke dette stresset akkurat nå. Så vi tar det litt som det kommer.
Har vel egentlig begynt å gå litt opp for meg, at vi kanskje aldri skal klare å få barn.
Ihvertfall må jeg begynne å gjøre ting som gjør meg glad. For dette stresset med å få barn, begynner rett og slett å bli for mye.
Jeg klarer ikke å leve livet mitt lenger, på det vis som jeg ønsker. Jeg går alltid rundt stressa, sliten og utilpass. Dette er jo ikke meg, men det har vært meg nå i over noen år. Det er ikke sånn det skal være. Det tærer også på forholdet. Og forholdet, det vil jeg ta vare på!
Nei. Jeg hever hodet, og skal prøve å finne tilbake til mitt gamle jeg snart. For jeg var ei som hadde masse av energi, glad og elsket å finne på noe hele tiden. Men nå har jeg mer eller mindre trekt meg veldig tilbake, og har sett på å være sosial, som noe slitsomt.

Nei!! Nok er nok!

Fra å med mandag starter jeg på pt programmet mitt, og livet mitt skal bli bra igjen. Det er jeg fast bestemt på!
Mulig jeg ikke kommer til å være så aktiv her inne på en stund. Men titter innom i ny og ne. Kanskje det blir hver dag, eller kanskje ikke?

Er uansett veldig deilig å ha en dagbok her inne. For tankene om barn, blir jo aldri borte. Og vi slutter jo ikke å prøve. Men nå lar vi ting falle litt mer naturlig fremover. Det skal bli bra. Alt skal bli bra igjen. Det vet jeg:Heartred

11 DPO
TR har ikke dukket opp, men det har heller ikke den etterlengtede streken. Så nå gir jeg opp. Ferdig med testing for denne gang.
Neste syklus orker jeg ikke å teste etter el. Tar heller en når jeg føler at el er rundt hjørnet. Om jeg i det hele tatt gidder.
For jeg orker ikke dette stresset akkurat nå. Så vi tar det litt som det kommer.
Har vel egentlig begynt å gå litt opp for meg, at vi kanskje aldri skal klare å få barn.
Ihvertfall må jeg begynne å gjøre ting som gjør meg glad. For dette stresset med å få barn, begynner rett og slett å bli for mye.
Jeg klarer ikke å leve livet mitt lenger, på det vis som jeg ønsker. Jeg går alltid rundt stressa, sliten og utilpass. Dette er jo ikke meg, men det har vært meg nå i over noen år. Det er ikke sånn det skal være. Det tærer også på forholdet. Og forholdet, det vil jeg ta vare på!
Nei. Jeg hever hodet, og skal prøve å finne tilbake til mitt gamle jeg snart. For jeg var ei som hadde masse av energi, glad og elsket å finne på noe hele tiden. Men nå har jeg mer eller mindre trekt meg veldig tilbake, og har sett på å være sosial, som noe slitsomt.

Nei!! Nok er nok!

Fra å med mandag starter jeg på pt programmet mitt, og livet mitt skal bli bra igjen. Det er jeg fast bestemt på!
Mulig jeg ikke kommer til å være så aktiv her inne på en stund. Men titter innom i ny og ne. Kanskje det blir hver dag, eller kanskje ikke?

Er uansett veldig deilig å ha en dagbok her inne. For tankene om barn, blir jo aldri borte. Og vi slutter jo ikke å prøve. Men nå lar vi ting falle litt mer naturlig fremover. Det skal bli bra. Alt skal bli bra igjen. Det vet jeg:Heartred
:HeartbigredØnsker deg alt godt, og håper du finner lykken igjen!

Back
Topp