Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ungen her ligger fortsatt i seteleie. Gjort det de siste to mnd. Er i uke 36 nå, ny kontroll på sykehuset og time for planlegging av fødsel neste uke. Spennende!
Jeg går inn i uke 35, og han ligger mest sannsynlig i seteleie. Kjenner kraftige spark ned i blæra, og er ganske sikker på at jeg kjenner hodet oppe i magen. Kjenner ingen bevegelse eller spark lengre oppe, akkurat som om det er helt tomt. Ringte jordmor i dag, og hun sa det var ganske sannsynlig at han lå i seteleie. Håper fortsatt han klarer å snu seg i tide, men er førstegangs, så regner med det begynner å bli for trangt der inne nå.
Når fikk du henvisning til sykehuset? Kjenner jeg stresser så fælt med dette nå![]()
Ikke meg du spurte men svarer fordet jeg
Sønnen min snudde seg ikke fra sete i uke 31. Fikk ultralyd i uke 36 for å avklare leie da og planlegge fødsel. Denne gangen har jeg sakt klart ifra til jordmor at jeg er kjempe redd for at baby ligger sete for vil virkelig ikle ha keisersnitt. Og hun sa at om vi er bittelitt usikre på leie i uke 36 får jeg henvisning til sykehuset da for kontroll av leie. Håper for din del at babyen snur seg![]()
Det var noe jeg valgte selv, da frykten for atSer du hadde keisersnitt med din første pga seteleie. Fikk du velge dette selv, eller var det det som var mest gunstig for deg og barnet? Jeg har veldig lite lyst på keisersnitt selv.Håper din vil legge seg riktig vei denne gangen. Kjedelig å gå og bekymre seg over dette her nå.
Det var noe jeg valgte selv, da frykten for at
Noe galt skulle skje var verre enn frykten for ks. Men er kjempe redd for alle slags operasjoner så håper virkelog jeg slipper det denne gangen. Har opptil flere ganger angret for keisersnittet for jeg føler mye av allergiene og plagene sønnen min har/hadde er pga det.
Nei skjønner jegSkjønner deg godt jeg. Jeg har veldig angst for keisersnitt, så tenker setefødsel er hakket bedre (men likevel noe jeg absolutt ikke har lyst til).
Min er tilbake i tverrleie/seteleie igjen.Lå med hodet ned i 2 uker, og da kjente jeg ganske tydelig press nedover. Nå har det vært mye romstering de siste dagene, og jeg kjenner tydelige og kraftige spark helt nede, og ut mot siden på nedre del av magen. Går straks inn i svangerskapsuke 35, og kjenner jeg stresser rimelig fælt med dette..
![]()
Fikk bekreftet igjen på fredag at hun ligger med hodet ned og ryggen og rompa opp langs min venstre side (favorittstillingen) [emoji5]
Hun ligger med hodet godt ned i bekkenet nå også, og er nesten helt festet, noe jm mente var veldig uvanlig ettersom jeg er tredjegangs... veldig glad for det da, for da snur hun seg nok ikke feil vei ihvertfall [emoji5] Er 36+6 nå.
Krysser fingrene for at babyen snur seg i tide for fødsel. Har du fått noe beskjed om eventuelle snuforsøk?
Min ligger også med hodet ned og ryggen til min venstre side, sa jordmor på kontroll idag i uke 35+0
Jeg er også tredjegangs, og på min har ikke hodet festet seg. Bare å vente se om det skjer etter hvert.
Er det fordi det er bedre plass når man født tidligere som hodet ikke fester seg tidlig?
Deilig å vite at hodet er festet, da kan du slappe av resten av tiden![]()
Vet ikke hvorfor, men er liksom vanlig at babyen ikke fester seg hos flergangsfødende. Noen ganger fester det seg etter at fødselen har startet...Aner ikke hvorfor det er sånn, prøvde å lese litt men virker mer som det bare er en statistisk fakta uten at man vet helt hvorfor [emoji848] Leste at ca 9 av 10 fester seg hos førstegangsfødende og at det er sånn ca omvendt for flergangsfødende, men at det ikke egentlig har noe å si, fordi det fester seg uansett under fødsel [emoji846]
Men greit å vite at navlestrengen ikke vil kunne komme i veien om vannet går da, det er godt selvfølgelig [emoji846]