Hvordan ligger babyen i magen deres?

Innbiller meg at han ligger mest på tvers, uten at jeg har noen spesiell grunn til å tro det annet enn at de største bevegelsene foregår på midten og utover på sidene. Har prøvd å kjenne om jeg kan kjenne hva som er hva, men jeg har ikke peiling. [emoji23] Eneste er at det av og til stikker noe lite ut ved siden av navlen. Så det har jeg konkludert med at må være hånd, fot, kne eller albue. [emoji14]

Har ikke peiling på hvordan hun ligger...:D
Vil tro at hun ligger litt tvers over, siden bevegelsene er ganske så lik de har vært de siste månedene. Mye spark ut mot sidene.
Kontroll hos jordmor 17 juli, så da kan hun kanskje kjenne litt mer:)

Usikkert enda! Jordmor tror hodeleie, men skal tilbake på kontroll om to uker for å sjekke [emoji4]

Her sitter tvilling 1 godt på rumpen langt ned, mens tvilling 2 ligger i tverrleie/sete.

På kontroll idag så lå han i tverrleie oppunder ribbeina mine. Ikke rart jeg sliter med halsbrann[emoji28][emoji85]

Var på vekstkontroll i dag, og da lå hun på tvers med beina ned mot livmorhalsen. Ikke rart jeg føler det er noe som skal falle ut når det sparkes [emoji23]

Kontroll før helgen - babyen ligger med hodet ned, heldigvis! Hodet er ikke festet, og han ligger med rumpen mot høyre side.

Vanlig time hos jordmor for 1 uke siden, og da noterte jordmor at hun lå med hode ned, men at hodet ikke er festet.
Er det vanlig at de snur seg når de først lagt seg nedover?:wideyed:

Jordmor sa den lå med hodet nede nå. Har den festa seg, spurte jeg. Aner ikke, svarte hun!

Ved sist kontroll for noen uker siden lå hun med hodet ned, nå er jeg ikke så sikker da hikkingen har flyttet seg til øvre del av magen[emoji85] skal på kontroll igjen den 6.aug, håper hun ligger rett vei da. Lite giret på setefødsel[emoji28]

Vanlig time hos jordmor for 1 uke siden, og da noterte jordmor at hun lå med hode ned, men at hodet ikke er festet.
Ja de kan det. Sønnen min lå med hodet ned ved alle ultralyder og kontroller fra uke 18. I uke 31 en gang ble det plutselig kjempe mye romstering også fikk jeg skikkelig kraftige kynnere på natta som var regelmessige, så jeg dro en tur på føden og da viste det seg at han hadde snudd seg med rompa ned. Og sånn ble han.

De kan det, men varierer fra barn til barn.
Jo trangere de får det jo mindre sannsynlig at de snur seg, spesielt om man er førstegangs.
Men ikke alle som skjønner det er for trangt til å snu seg.

Sist jeg var på kontroll lå hun med hodet ned, føler hun gjør det fortsatt da jeg kjenner mye bevegelse og trykk mot ribbeina

32+6 og hun ligger fremdeles med hodet ned, rumpe/rygg ut mot venstre side og sparker oppover mot ribbeina på høyre side stort sett. Og bokser meg i blæra, det kan hun gjerne slutte med! :P

33 uker idag og fremdeles hodeleie: ikke dårlig at hun har ligget sånn i flere uker

Uke 34+1, var hos JM i dag. Hun var veldig usikker på hvilken vei babyen ligger. Blir henvist til ul om 2 uker for å være sikker.

Tror hun ligger i sete. Merket hikking oppe ved ribbeina idag.

Endelig har han snudd seg med hodet ned (i følge jordmor på kontroll i går). Det føles helt fantastisk da jeg har slitt så innmari med trykk på vena cava (han har ligget i tverrleie en stund) og søvnløse netter de siste ukene. Nå håper jeg han holder seg nede, fordi nå kan jeg endelig sove liggende igjen! Hurra :-D

Ligger med hodet ned som hun har gjort de siste ukene, ryggen på venstre side og den søte rumpa på toppen [emoji173]️ Men her om dagen lå hun med ryggen på høyre side.

Back
Topp