Hvordan ligger babyen i magen deres?

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Har dere fått noen indikasjon på hvordan babyen ligger i magen deres? [emoji4] Enten om dere har en pekepinn på det selv ut fra spark/bevegelse, eller kanskje dere har blitt fortalt det av jordmor/lege på kontroll?

Selv har jeg blitt fortalt at den lille ligger med hodet ned mot bekkenet, men at hodet er bevegelig og ikke festet.
 
Legen min klarer ikke kjenne hvor han ligger. Helt umulig å vite hvilken kroppsdel som ligger hvor. Trodde fosteret beveget seg rundt omkring hele tiden jeg, og at de ikke «la seg til ro» rett før termin? :)

Kanskje bare jeg som har misforstått!
 
Her kjenner jeg kroppen hans på høyre side av magen og spark over navlen, og slag på sidene, og hodet ned. På ultralyd i dag fikk jeg det bekreftet, merker at dette er favorittstillingen hans, og her har hodet vært ned på alle kontrollene vi har vært på :)
 
Legen min klarer ikke kjenne hvor han ligger. Helt umulig å vite hvilken kroppsdel som ligger hvor. Trodde fosteret beveget seg rundt omkring hele tiden jeg, og at de ikke «la seg til ro» rett før termin? :)

Kanskje bare jeg som har misforstått!

Det varierer visst veldig når den lille legger seg til ro. For noen er det rett før termin og for noen er det tidligere. Avhenger også av om man er førstegangs eller ikke [emoji4]
 
Det varierer visst veldig når den lille legger seg til ro. For noen er det rett før termin og for noen er det tidligere. Avhenger også av om man er førstegangs eller ikke [emoji4]

Skjønner! Jeg er førstegangs, så kanskje det kan ta litt lengre tid da.. :)
 
Her er hodet opp og rumpa ned, hun har «sittet» de siste gangene vi har vært å sjekka vekst. Jordmor og lege klare ikke kjenne leie pga mye fostervann. Her er fortsatt god plass og mange uker igjenn til å snu seg på, stresser ikke ang seteleie ennå..
Mine to forrige babiser festa seg ikke før de skulle ut
 
Var på ultralyd forrige uke å da lå hun med hodet ned :)
 
Skal på 3D ul 9.Juli og til jordmor 11.Juli, regner med de kan si noe om det [emoji5]
 
Her ligger han med hodet ned og mest over på høyre siden, men også her det er så mye aktivitet der inne at jeg tviler på at han blir liggende slik helt frem til termin :p
 
Ligger med hodet ned og kroppen opp på venstre side, stort sett. Hender at hun legger seg over på høyre side men venstre er favoritten [emoji5] Alle mine tre har nok funnet seg til rette med hodet ned ganske lenge før termin, men hodet er ikke festet enda nå så hun kan vel i teorien snu seg hvis hun vil. [emoji846]
 
Jordmor trodde hun lå med hodet ned i går, men jeg merker at hun fortsatt turner inni der til tider. Har blitt enig med jm om å bli henvist til ultralyd i uke 36 om det er minste tvil om leie til da, siden sønnen min satt i sete og de ikke klarte å kjenne det da. Vil ikke ha en overraskelse når fødselen starter:p
 
JM ville ikke sjekke sist. Både fordi jeg følges med vekstkontroller og fordi babyen snur så mye på seg enda at det som man finner ut fort er «gammelt nytt».

Ligger mye med hodet opp på min venstre side, hatt noen dager med sparking nedover på midten...
Og foretrekker å ligge på tvers øverst i magen sånn at mamma sliter med å puste.
Tar det med ro lenge enda. Regner med det blir mer stabilt leie nærmere termin
 
Ved OUL lå den med rompa ut mot magen, det er vel den eneste indikasjonen jeg har fått på hvordan babyen ligger.
 
Min ligger med hodet nede og ansiktet ut mot min mage. Liten stjernekikker, men håper han snur seg før fødsel :)
 
Min lå med hodet ned rundt uke 27 ifølge jordmor. Jeg kjenner "romstering" (armer?) langt nede og sterke, tydelige spark ovenfor navlen/innunder ribbeina, spesielt på høyre side, så jeg tror ikke hun har snudd seg noen annen vei enda. Skal på UL (vekstestimering) om 3 uker, så da får vi vel vite litt mer om leiet.

Fikk aldri noen beskjed om at hodet var festet/ikke festet forrige svangerskap forøvrig, men hun kom ut riktig vei iallefall.
 
Her sitter hun med rompa godt på blæra mi har gjort det ved flere kontroller nå klarer av og til å kjenne hodet veldig godt, nesten litt merkelig. Har heldigvis litt tid på seg til å snu seg
 
Er ganske sikker på at han sitter med rumpe ned og sparker utover. Kjenner mye spark nedover og press mot blæra, lite oppover mot ribbeina. Non slag utover, Men tror han bytter litt på å ligge med ryggen ut eller inn
 
Hodet ned og har ligget sånn en stund, akkurat som søsknene sine [emoji4]
 
Back
Topp