Hvordan ligger babyen i magen deres?

Det ordner seg alltid, og høres ut som dere har en god løsning med både besteforeldre og oldeforeldre i nærheten!
Med andre husker jeg at jeg lagde en liste over hvem av vennene som kunne steppe inn som barnevakt når. Vi hadde ikke familie i nærheten, men gikk bra da og.

Enig i at det er mest praktisk om fødsel starter på morgenen. Kjekt å ha fått sovet en hel natt og:p
Det gikk tydeligvis så raskt for venninna mi at jeg vil tro at det var verst for mannen som måtte ta emot babyen:eek: Ambulansen rakk ikke frem, og enten så var alle ute på oppdrag eller så gikk det på utrolig kort tid, for normal utrykningstid her er nok under 15 min. :eek: Jordmoren på telefon trodde ikke på at babyen snart kom: Hun ville at venninnen min skulle skifte stilling fra å stå på knærne til å ligge ( for at ikke tyngdekraften skulle få fart på fødselen), og når hun ikke klarte det så var jordmoren veldig overrasket over det. Så kom hun seg ned på ryggen og der kom babyen:D Så gikk nok raskt!

Ja, det er akkurat det.... tenk hvis det begynner med ganske så svake rier, og så setter det i gang med en eneste gang, og så kommer babyen rett etter det. :eek: Får man bare litt tid på seg, så skal man alltids rekke å komme seg til sykehuset. Men jeg er redd for at jeg ikke kommer til å dra inn før det er litt for sent. Som det er nå så kan sammentrekningene mine komme med ca 4 minutters mellomrom, men vi drar jo ikke på sykehuset pga det, fordi det har jo gått over hver gang:wacky:

Tenk at det kan gå så fort liksom! [emoji33]Om ikke annet har man jo en fantastisk fødselshistorie å fortelle videre i etterkant da! [emoji28]

Ja for deg blir det jo litt ekstra vanskelig å vurdere mtp sammentrekningene du allerede har, men satser på det blir litt annerledes når det faktisk er i gang sånn at du skjønner det [emoji846]
 
Får man ikke tilbud om keisersnitt ved seteleie på Kalnes?! :eek: Jeg trodde det var vanlig praksis jeg...:rolleyes:

Ikke slik jeg oppfattet det for 2 år siden... Ei venninne av meg fikk konstatert seteleie 1 uke før termin. Slik hun forsto det så ønsker de på Kalnes at flest mulig skal føde naturlig og at setefødsel i utgangspunktet ikke er noe problem. Hun fikk helt panikk og ringte gråtende til et av sykehusene i Oslo for å forsøke å få førerplass der.. Det hele endte med at babyen i magen snudde seg akkurat tidsnok til at det ble "vanlig" fødsel på Kalnes...
Men om ting er annerledes nå har jeg ikke sjekket. :)
 
Ikke slik jeg oppfattet det for 2 år siden... Ei venninne av meg fikk konstatert seteleie 1 uke før termin. Slik hun forsto det så ønsker de på Kalnes at flest mulig skal føde naturlig og at setefødsel i utgangspunktet ikke er noe problem. Hun fikk helt panikk og ringte gråtende til et av sykehusene i Oslo for å forsøke å få førerplass der.. Det hele endte med at babyen i magen snudde seg akkurat tidsnok til at det ble "vanlig" fødsel på Kalnes...
Men om ting er annerledes nå har jeg ikke sjekket. :)

Uff, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg fikk beskjed om at det var seteleie.....
Utrolig flaks at babyen vendte seg i tide da!
Jeg mener å ha hørt at stjernekikkere er vanskeligere fødsler enn sete, så kanskje sete er greit allikevel....men nei....vanlig fødsel er nok med utfordringer for meg:nailbiting:
 
Vært hos legen idag pga hevelser og kvalme og han tror baby ligger i sete:eek:
 
Hode godt ned i bekkenet, ryggen mot høyre side, rumpen opp under høyre ribbein og beina ned langs venstre siden [emoji5]
 
Vet ikke om jeg har sammentrekninger eller om det er babyen som presser seg mot magen min innimellom :bored:
 
Vært hos legen idag pga hevelser og kvalme og han tror baby ligger i sete:eek:

Kjedelig å ikke vite. Legen trodde det samme her også, men fortsatt usikker! Klarer nesten ikke holde ut til mandag.. vil vite nå! Her har i hvert fall ingenting festet seg enda.. kjenner ryggen både på venstre og høyre side, og det kan endre seg opp til flere ganger om dagen. Mistenker at han har aaalt for god plass der inne. Trodde de så vidt skulle ha plass til å bevege seg i uke 36 :p
 
Kjedelig å ikke vite. Legen trodde det samme her også, men fortsatt usikker! Klarer nesten ikke holde ut til mandag.. vil vite nå! Her har i hvert fall ingenting festet seg enda.. kjenner ryggen både på venstre og høyre side, og det kan endre seg opp til flere ganger om dagen. Mistenker at han har aaalt for god plass der inne. Trodde de så vidt skulle ha plass til å bevege seg i uke 36 :p
Ja er kjedelig men har fryktet dette siden jeg fant ut at jeg er gravid igjen. Er typisk om hun faktisk sitter og jeg nok en gang må ta ks. Hadde jo håpet på vanlig fødsel, men får bare ta det som det kommer:) hun er heller ikke festet enda hvertfall for her kjenner jeg henne overalt, spesielt utifra mine liggestillinger. Ligger jeg på venstre side, merker jeg hun flytter seg til venstre etter en stund, og ligger jeg på høyre så flytter hun ryggen sin til høyre. Jeg hadde mistanke om seteleie ved forrige kontroll men da sa jordmora (vikar) at hun tror hun ligger riktig. Så har jo bare håpet.
Tror nok det er trangt, men de tar seg bare plassen til å bevege «fritt» på seg:p haha
 
Ja er kjedelig men har fryktet dette siden jeg fant ut at jeg er gravid igjen. Er typisk om hun faktisk sitter og jeg nok en gang må ta ks. Hadde jo håpet på vanlig fødsel, men får bare ta det som det kommer:) hun er heller ikke festet enda hvertfall for her kjenner jeg henne overalt, spesielt utifra mine liggestillinger. Ligger jeg på venstre side, merker jeg hun flytter seg til venstre etter en stund, og ligger jeg på høyre så flytter hun ryggen sin til høyre. Jeg hadde mistanke om seteleie ved forrige kontroll men da sa jordmora (vikar) at hun tror hun ligger riktig. Så har jo bare håpet.
Tror nok det er trangt, men de tar seg bare plassen til å bevege «fritt» på seg:p haha

Var det sete forrige gang og?
Dessverre er det ikke annet å gjøre enn å vente og se hva de finner ut på onsdag. :oops:
Rart egentlig at de skal klare å bevege seg mot slutten, jeg kan ikke skjønne at de får plass i det hele tatt, enn mindre å snu seg:D
 
Det føles sikkert lenge å vente til neste onsdag, får håpe tiden går raskt!
Var det sete forrige gang og?
Dessverre er det ikke annet å gjøre enn å vente og se hva de finner ut på onsdag. :oops:
Rart egentlig at de skal klare å bevege seg mot slutten, jeg kan ikke skjønne at de får plass i det hele tatt, enn mindre å snu seg:D
Nei tiden går ganske fort så stresser ikke med det. Jepp var så heldig at sønnen min satt i setet og:p snakk om uflaks når det kun er snakk om 4% som ikke legger seg rintig. Så skal jeg kanskje få oppleve det 2 ganger:shifty::p
 
Nei tiden går ganske fort så stresser ikke med det. Jepp var så heldig at sønnen min satt i setet og:p snakk om uflaks når det kun er snakk om 4% som ikke legger seg rintig. Så skal jeg kanskje få oppleve det 2 ganger:shifty::p

Bra det da at du ikke synes tida går langsomt :)
Kanskje på tide å tippe Lotto?:D
 
Bra det da at du ikke synes tida går langsomt :)
Kanskje på tide å tippe Lotto?:D
Haha kan vel ikke være like heldig på den fronten å vel?:p Joda tiden går sakte innimellom men prøver å ikke tenke så mye på det. Og jeg prøver å tenke positivt ved et eventuelt ks og. Da kommer hun sikkert en uke før termin.
 
Haha kan vel ikke være like heldig på den fronten å vel?:p Joda tiden går sakte innimellom men prøver å ikke tenke så mye på det. Og jeg prøver å tenke positivt ved et eventuelt ks og. Da kommer hun sikkert en uke før termin.

Nja, si ikke det! Alltid verdt å prøve litt tipping :)
Ja, fordelen ved ks er at du får en dato å forholde deg til, det er kjekt!
Jeg prøver å tenke at det blir maks overtid, og så blir det en positiv overraskelse hvis/når hun kommer før. :)
 
Fremdeles hodeleie og rumpa på venstre side over navlen min
 
Uke 37 i dag, og nå har han endelig gått fra seteleie til hodeleie! Hodet var bevegelig og høyt oppe, men jeg håper virkelig han forblir der (er førstegangs). Krysser fingrene!!
 
Back
Topp