Hvor store er de...

Dere som har fått vite hvor stor babyen deres er ca, hvordan ligger dere ann på symfyse-fundus skjemaet? Hadde vært litt interessant å se om det var tydelig sammenheng :)
 
Dere som har fått vite hvor stor babyen deres er ca, hvordan ligger dere ann på symfyse-fundus skjemaet? Hadde vært litt interessant å se om det var tydelig sammenheng :)

Ble sendt til ekstra UL for vekstestimering fordi symfysemålet hadde flatet helt ut i uke 28 og havnet under det grønne feltet i uke 29.. Ble da målt vekstavvik på -16% på UL i uke 30. På kontroll i uke 32 var sf-målet under den røde streken men på det grønne feltet på helsekortet, og ble målt vekstavvik på -10% på UL idag (uke 33). Så for min del samsvarer UL-mål og sf-mål så langt ;)
 
Dere som har fått vite hvor stor babyen deres er ca, hvordan ligger dere ann på symfyse-fundus skjemaet? Hadde vært litt interessant å se om det var tydelig sammenheng :)

Vekta hans ligger noe over men Symfysemålet er så og si akkuratt der det skal være :)
 
Er i uke 30+3 og lillegutt var ca 1600 g, akkurat på gjennomsnittet :)

Jeg ligger over det grønne området på sf målet men har ikke stor baby.
 
Ul i uke 31+6 og han ble estimert til å veie 1716 gram som er litt under snittet.
 
Oi ja det var stor forskjell tenkte kansje 2200 så fikk litt sjokk da han sa det :nailbiting:
Det pleier jo å være ganske stor variasjon på fødselsvekten hos barn, så det går nok bra med både litt under og litt over :p Også sier mange at legene bommer endel på UL-mål...
 
Også sier mange at legene bommer endel på UL-mål...

Jeg var på Rikshospitalet på vektestimering denne uken, og da spurte jeg om feilmarginene. Da ble jeg forklart at de treffer ganske godt når babyene er små, mens vektestimeringen blir mer unøyaktig når det nærmer seg termin, når babyene er større.
 
SF målet er akkurat på streken og hun er pittelitt under gjennomsnittet.
 
På ul uke 34+6 ble han estimert til 2500g og +12% vekstavvik. Uke 32+6 var det +19% i vekstavvik så det går nok i rykk og napp :)
 
30+4 i går. Da var jentene ca 1620 og 1670 gram. -6% noe som ifølge legen var helt fint for tvillinger.
 
Var til ul i dag, 35+2.. Og frøkna ble målt til 2260g ca..
Broren var 3160g når han kom i uke 38 så regner ikke med at frøkna blir så mye større enn han selv om vi skulle gå til termin denne gangen..
 
Ligger under det grønne feltet på skjemaet. På UL 35+3, ble babyen målt til 2400 g. Noe som var - 5,5 %. Storesøster var 2900 g og 46 cm når hun ble født på termindato. Regner ikke med at den i magen blir så veldig mye større enn henne.
 
Ul grunnet lite liv i dag. 35+6 og snuppa er 3048 gram :p hjelp!!
 
Sf målet er over gjennomsnittet, men prinsessa er på -0.2% (2200g i uke 34 så her er det pittelitt avvik mellom sf og baby..
 
Back
Topp