Hvor store er de...

Var på ul fredag uke 32+1 og da var han ca 2080 g. 13% over normalen. Stor klomp
 
Når jeg var på 3D ultralyd i uke 26+3 så fikk jeg beskjed om prinsessa var 9% under normalen :-/
Er i dag 29+6 så blir spennende å se når jo kommer ut :)
Med storebror sa de at han kom til å ligge 200gram under normalen men ut kom en perfekt gutt på 3560g :)
 
32+2 og 1900 gram. De sa hvis jeg går helt til termin vil han ca være 3300-3400 gram. Uansett så er er ultralyd bare en estimering når det gjelder størrelse og i mange tilfeller langt ifra nøyaktig.

Med min første var vi på UL rundt 36 uker og da sa de at hun kom til å ligge midt på gjennomsnittet vektmessig. Vel, ikke helt da hun bare var 2900 gram da hun kom ut... Hodeomkretsen var også en god del mindre enn hva jeg ble fortalt på UL.
 
Kontroll i dag 29+0 og han veier litt over 1300 gram :)
 
Var på UL i går 29+2 og da var lillegutt nesten 1,3 kg :) så rett rundt normalen med andre ord! Håper det holder seg sånn så han ikke blir like stor som jeg var :p kanskje greit om første barnet ikke blir det største ;)
 
32+4 og frøkena var 2090 gram☺estimert til å bli rundt 3500 gram..blir spennende å se om det stemme☺
 
Jeg er uke 32+0, var på ul igår og da var han 1800 gram hehe! Høres såå mye ut! Men var visst bare 4% over vanlig så var helt innafor heldigvis :p

Var på estimering på tirsdag - 32+2 og da ble "lille" estimert til over 2500 (tror det var nærmere 2600g)... Fikk ikke % men fikk beskjed om at det var godt over gjenomsnittet og langt utenfor øverste kurve...

Og trodde gjennomsnitt var rundt 1800 g så hadde ganske rett i følge det du har fått beskjed om... Men skal høre mer på tirsdag når jeg har neste oppfølgingstime - siden jeg på onsdag var rimelig uttafor... Frister ikke å føde 5+kg på samme tid som sist - da tok fødselen 30 minutter
 
Last edited:
31+4 idag og han var 1900 gram, fikk beskjed om at det var litt over :p
 
Last edited:
Uke 31+2 1790 gram. +9 prosent. I uke 27+5 var han +8 prosent, men husker ikke hvor mye det var.
 
Jepp, men tenker jeg stoler mer på sykehuset enn en app :) Spiller vel egentlig ingen stor rolle uansett...

Sant det... Men man ikke egentlig ikke stole helt på målingene på sykehuset heller ;) var stor forskjell på meg sist, enn hva de trudde.
 
Back
Topp