Hvor store er babyene nå?

Hun var forresten 39 cm rundt hodet, så ikke veldig stor...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Endelig vår tur til 3mndkontroll :) Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor alle (inkludert meg selv) syns Stella virker så stor. 62 cm og 6150 er jo nesten litt lite, når jeg ser noen av deres her. Vekta hadde falt et par streker ned også. Så jeg og hs ble enige om at jeg skal komme på åpen helsestasjon om tre uker og veie, bare for å se om det fortsetter nedover, eller om det bare stabiliserer seg litt lavere :) Perfekt er ho uansett ♡

Var på 3mnders forrige uke (3,5 mnd gammel). Var 6700 g og 64,5 cm lang om jeg ikke husker helt feil :)

Sent from my iPad using BV Forum

Var og veide igår, hun var 6070 gram med body. Altså har hun bare gått opp 200 gram de siste tre ukene. Er ikke det litt lite? Hun ble jo 4 måneder på mandag

Her er han 4mnd og veier 6930g.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg er spent på hva hun veier nå.
Skal veie henne etter ferien, synes hun har både hun har blitt lengre og tyngre.

Forøvrig veier de de ikke lengre her (ikke ved 3 mnd heller). Så lenge de er sunne og friske så er det det viktigste.

Sent from my iPhone using BV Forum

4 mnd i morgen og ca 8 kg, skikkelig tjukkas ;) bruker 68 og 74 i klær nå.

Er det gjennom amming eller MME?

Kun amming. Begynt litt med grøt akkurat nå, ser ut til at han liker det og ;)

Kun amming. Begynt litt med grøt akkurat nå, ser ut til at han liker det og ;)

Jeg har også en lubben laban via amming (verdens skjønneste). Alle sier hvor stor han er og ler, men de elsker likevel å knipe på han og spise han opp. Sist jeg var hos helsesøster fikk jeg en følelse av at jeg kanskje kunne kutte ned på ammingen, hvertfall om natten. Men ja, han er en stor gutt, men kommer jo til å jevne seg ut til slutt. En blir jo ikke tjukk av morsmelk. Han er så lubben og chubby at det er helt bedårende.

Har du fått noen reaksjoner på at han er for stor for alderen?

Jenten min var 5620gr og 62,5 cm ved 3mån kontroll. Hun er noe lenger enn snitt for den vekten sa JM.

Jeg har også en lubben laban via amming (verdens skjønneste). Alle sier hvor stor han er og ler, men de elsker likevel å knipe på han og spise han opp. Sist jeg var hos helsesøster fikk jeg en følelse av at jeg kanskje kunne kutte ned på ammingen, hvertfall om natten. Men ja, han er en stor gutt, men kommer jo til å jevne seg ut til slutt. En blir jo ikke tjukk av morsmelk. Han er så lubben og chubby at det er helt bedårende.

Har du fått noen reaksjoner på at han er for stor for alderen?

Ingen negative reaksjoner i hvert fall :) Jeg tenker at så lenge det bare er snakk om MM, så er det ikke noe problem å være til den store siden, er spent på hvordan vektutvuklingen blir nå som vi starter med fast føde. Han er akkurat bikket 4 mnd, smakte grøt for 4. gang i dag, samt at vi har prøvd gulrot og sviske, alt glir ned på høykant! Synes det er en lettelse egentlig, storesøstereb fullammet jeg lenge, hun smakte ikke annet enn pupp i nesten 6 mnd, da var det skikkelig stress å få henne til å like noe annet :(

Fra han var 1 mnd til 3 mnd sov han 10 timer uten mating på natten, fra 3 mnd begynte han å våkne etter 6 timer ca, tror det er pga økt matbehov, så sånn sett følte jeg også at det er greit å begynne med grøt nå. Rart å snart være ferdig med fullammingen egentlig, men også litt deilig :)

Veide og målte i dag 7380g og 67,5cm. Blir 4mndr til søndag :-) så har en stor fin gutt :-)

Veide og målte i dag, tenkte det var fint med et utgangspunkt ift oppstart med fast føde.

4 mnd, 1 uke: 8370g, 65,5 cm
Har næringsvett i hvert fall

Var å veide igjen om fredagen, og ho har bare gått opp 300 g de siste tre ukene! Så jeg fikk beskjed om å prøve å øke produksjonen min ved å legge ho til begge bryst annenhver time. Kjempelett med dåpshelg se! Men jeg får prøve. Greit i varmen uansett kanskje, så får jeg sitte stille i skyggen og ho får i seg nok væske. Så får vi se om det hjelper. Drar på ferie til DK på onsdag og blir 12 dager, så får jeg veie henne igjen når vi kommer tilbake. HS sa at det ikke var noe å stresse med grøt for helt enda i alle fall :)

Var å veide igjen om fredagen, og ho har bare gått opp 300 g de siste tre ukene! Så jeg fikk beskjed om å prøve å øke produksjonen min ved å legge ho til begge bryst annenhver time. Kjempelett med dåpshelg se! Men jeg får prøve. Greit i varmen uansett kanskje, så får jeg sitte stille i skyggen og ho får i seg nok væske. Så får vi se om det hjelper. Drar på ferie til DK på onsdag og blir 12 dager, så får jeg veie henne igjen når vi kommer tilbake. HS sa at det ikke var noe å stresse med grøt for helt enda i alle fall :)
Sist jeg veide hadde hun faktisk bare gått opp 200 gram på tre uker.
Men er ikke det litt naturlig at det svinger litt? Jeg har bestemt meg for å ikke være bekymret, men jeg er det litt likevel.

Sist jeg veide hadde hun faktisk bare gått opp 200 gram på tre uker.
Men er ikke det litt naturlig at det svinger litt? Jeg har bestemt meg for å ikke være bekymret, men jeg er det litt likevel.
Det er sikkert det, men kurva hennes hadde slakka ut litt på 3mnd kontroll, så hvis den fortsatte med dette skulle vi "gjøre noen grep". Nå hadde kurva fortsatt å slakke ut, så da prøver vi å øke produksjon i første omgang :) Sa HS noe om liten vektoppgang til deg da?

Det er sikkert det, men kurva hennes hadde slakka ut litt på 3mnd kontroll, så hvis den fortsatte med dette skulle vi "gjøre noen grep". Nå hadde kurva fortsatt å slakke ut, så da prøver vi å øke produksjon i første omgang :) Sa HS noe om liten vektoppgang til deg da?
Nei, fordi hun var ikke der når jeg veide. Så da blir jeg jo ektra bekymra når jeg ikke hadde noen å spørre. Vurderte å ringe, men så tenkte jeg at jeg ikke skulle være hønemor. Men jeg får bare tilby ofte og vente til neste kontroll 18. august. Eller kanskje jeg stikker innom etter ferien:)

Hun var 6735 og 62 cm på 4 mnd kontrollen. Har falt litt på kurven, men hs synes det var greit allikevel

Back
Topp