Hvor store er babyene nå?

Er ikke såå lenge til tremånederskontroll, men jeg tror jeg vil veie på åpen helsestasjon i morra. Er så mange som påpeker at ho er så stor.. Da blir jeg nysgjerrig! :)
Når skal du på kontroll da? Jeg ville veie for jeg er så nysgjerrig, og siden vi skal møte hele familien på søndag, og da er det greit å ha et svar hvis de spør hvor mye hun veier:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Når skal du på kontroll da? Jeg ville veie for jeg er så nysgjerrig, og siden vi skal møte hele familien på søndag, og da er det greit å ha et svar hvis de spør hvor mye hun veier :)
Ikke før 30. Juni! Og vi skal til Danmark i helga og møte hele familien der, så jeg tenker akkurat som deg at da er det greit å faktisk vite med sikkerhet hvis (når) de spør :)
 
Ikke før 30. Juni! Og vi skal til Danmark i helga og møte hele familien der, så jeg tenker akkurat som deg at da er det greit å faktisk vite med sikkerhet hvis (når) de spør :)
Ja, det er jo en stund til det. Vi skal 19. juni:)
 
5635 gram - helt perfekt :) Gått opp temmelig nøyaktig et kilo på en mnd, og 2,3 kg siden ho ble født. De måler ikke lengde før i slutten av mnd dessverre - så der ble jeg ikke klokere.
 
5635 gram - helt perfekt :) Gått opp temmelig nøyaktig et kilo på en mnd, og 2,3 kg siden ho ble født. De måler ikke lengde før i slutten av mnd dessverre - så der ble jeg ikke klokere.
Rart de gjør så forskjell fra sted til sted. Her måler de fra 6uker. Venninna mi fikk målt når ungen var 2uker gammel her. Hva er egentlig grunnen for å vente til 3mndr? Noen som vet? Pga hofter og bein? Ikke så nøye i Halden tydeligvis :-/
 
Rart de gjør så forskjell fra sted til sted. Her måler de fra 6uker. Venninna mi fikk målt når ungen var 2uker gammel her. Hva er egentlig grunnen for å vente til 3mndr? Noen som vet? Pga hofter og bein? Ikke så nøye i Halden tydeligvis :-/
Skal visst ikke strekke på hoftene deres så tidlig.. Ikke her i Fredrikstad i alle fall. Men ja, enig i at det er merkelig med så forskjellig praksis.
 
Målte lengde ved både 6 uker og 3 mnd her, men de drar jo ikke akkurat så hardt i beina da. Er jo uansett både vekt og lengdemåler tilgjengelig for alle på venterommet på helsestasjoen her. Så man kan stikke innom å både måle å veie selv når man ønsker :)
 
Er vel fordi hvis de har hofteproblemer gjør det vondt verre hvis de strekkes ut. Og siden det ikke er noen viktige helsemessige årsaker til å måle lengde så gjør de det heller ikke før babyen er tre måneder. Er et føre var-prinsipp vil jeg tro.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
.
 
3 mnd på torsdag: 5.5kg og 63cm lllaanngg og slank mao!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
3 mnd kontroll i dag, 6395g og 61cm


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
3 mnd ktr i dag (blir 3 mnd på lørdag).

7190 gram, 62,5 cm, en god plugg ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
3 måneders kontroll idag, var 3 måneder på Tirsdag. 7020 gram og 62.5 cm. Opp 3.2 kilo på 3mnd.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
3mndkontroll i dag, 6970 gram og 65cm. Omtrent dobla fødselsvekta si og vokst fem cm i måneden.. Glad det ikke er meg. :-D
 
Sniker fra april.. min var 5060 gram fordelt på ca 53 cm på seksukerskontrollen:)
 
Tre måneder - 6330 gram og 62 cm
 
3 mndkontroll den 5/6, 6390gram og 61.5cm

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Tremånederskontroll idag, 5800 gram og 59,5 cm. Hun 3,5 måneder.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp