Hvor skal april damene føde?

Jeg bor i Tønsberg, men skal mest sannsynlig føde på riksen da mitt svangerskap og fødsel anses som risikofødsel. Men hva er det med Tøsberg som ikke er så bra?

Sier ikke at Tønsberg ikke er bra. Jeg har ikke hatt en bra fødsel og den er meldt med avvik pga. narkosen eller bedøvelsen ikke virket som den skulle under keisersnittet. Legen som opererte var umenskelig, ikke medfølende (de fleste jordmødre har veiet opp for det), men fikk trauma og jeg trengte flere samtaler etterpå. Sa er litt skeptisk. Har hørt om mange, som har hatt en kjempefin fødsel og det ønsker jeg meg denne gangen å få. Så jeg må få litt ekstra oppfølging, skal ha samtale med anestesilegen før halvgåtte svangerskap, og jeg går ikke så lenge over termin igjen (igangsettelse var også mislykket, men det skyldes vel mer eller mindre kroppen min).
Så det er ikke ment for å skremme og jeg beklager hvis det oppfattes sånn. Det er kun min opplevelse fra forrige gang. Men hver svangerskap og fødsel er ikke lik.

Det høres ikke særlig fornøyd ut. Hvorfor har du ikke mange andre valg? Har selv født i Tønsberg, er redd, men må se hvordan planlegging er denne gangen. Kan si at det er bra oppfølging, men opplevelsene var ikke så gode.
Med mindre jeg vil ha et stykke og kjøre så har jeg ikke så mye valg:-) har fortsatt til gode og få høre en positiv opplevelse om Tønsberg så jeg er ikke så positiv men kan jo så klart bli positivt overrasket:-)

Sier ikke at Tønsberg ikke er bra. Jeg har ikke hatt en bra fødsel og den er meldt med avvik pga. narkosen eller bedøvelsen ikke virket som den skulle under keisersnittet. Legen som opererte var umenskelig, ikke medfølende (de fleste jordmødre har veiet opp for det), men fikk trauma og jeg trengte flere samtaler etterpå. Sa er litt skeptisk. Har hørt om mange, som har hatt en kjempefin fødsel og det ønsker jeg meg denne gangen å få. Så jeg må få litt ekstra oppfølging, skal ha samtale med anestesilegen før halvgåtte svangerskap, og jeg går ikke så lenge over termin igjen (igangsettelse var også mislykket, men det skyldes vel mer eller mindre kroppen min).
Så det er ikke ment for å skremme og jeg beklager hvis det oppfattes sånn. Det er kun min opplevelse fra forrige gang. Men hver svangerskap og fødsel er ikke lik.
Skjønner :) Håper du får god oppfølging og at det blir en god opplevelse for deg denne gangen.

Med mindre jeg vil ha et stykke og kjøre så har jeg ikke så mye valg:) har fortsatt til gode og få høre en positiv opplevelse om Tønsberg så jeg er ikke så positiv men kan jo så klart bli positivt overrasket:)

Ok, det skjønner jeg. Vi bor egentlig litt nærmere Skien, men fikk jentungen i Tønsberg og de har alle papirene om meg, så jeg tenker vi prøver. Skal ha en del samtaler, så vi får se.

J
Stavanger Universitetssykehus håper jeg. Det er nermest og er over en time reis :eek:
eg og:) er over tre timer for meg da... Men strengt tatt er vel Haugesund nærmere( ca 2 timer kjøretur).. Men vil til Stavanger da mine andre to er født der, og jeg er fornøyd! Pluss at de har HOTELL! Veldig deilig!:D

Her blir det KK Haukeland som jeg også fødte mine andre to :)

Fødte på AHUS sist, og vil gjerne dit igjen:)

Drammen

Det blir Stavanger her, forhåpentligvis fødeloftet denne gang :)

Veldig fornøyd med Ullevål sist... Men hører til nye sykehuset på Kalnes, Østfold.. Så må tenke litt før vi bestemmer oss :-)

Back
Topp