Hvor skal april damene føde?

St Olavs i Trondheim denne gangen.. Fødte sist i ålesund å synes det var en flott liten fødeavdeling så er litt redd for hvordan det blir ved st Olavs nå der hvor det er så stort
Noen som har født der før ?

Jeg har født der to ganger. Jeg har sikkert vært litt uheldig med tidspunktene. Under fødsel syne jeg har fått god oppfølging, etterpå ikke i det hele tatt. Fødsel nr 1 måtte jeg sitte på et venterom før jeg fikk komme på hotellet ( må kunne tisse selv), fødeavdelingen skulle nemlig stenge. Med nr 2 var det fult på hotellet og da ble vi overført til barsel ca 1 time etter at vi kom inn (rask fødsel). Da hadde dame spurt 3 ganger om vi kunne flytte. Fikk lite hjelp til amming ( men hører mange med motsatt erfaring!).

Hadde risikofødsel sist å måtte føde i bodø men håper det går bedre denne gang og att jeg får føde på helgelandsykehuset :)

Jeg har ikke født på Ahus, men har generelt veldig gode erfaringer med Ahus. Følte meg veldig godt ivaretatt i forbindelse med MA i vår. Var der inn og ut over ett par uker. Også innlagt ett par dager og ble tilslutt operert (utskrapning). Mannen og bestefaren min var også innlagt på Ahus i samme periode, og også de har gode erfaringer derfra :)

Ålesund. vurderer hjemmefødsel, da jeg fødte på fødestue sist gang og alt gikk som smurt :) noen som har hatt en hjemmefødsel??

Vurderer å søke Riksen, men vet ikke helt. Sokner til Ahus. Vi går med flytte planer til våren, så spørs om det blir før eller etter fødsel..

Blir Tønsberg på meg, har ikke så mange andre valg:-(

For de som har født i Oslo; hva anbefaler dere av Ullevål eller riksen?

Jeg skal søke om plass på Rikshospitalet :)

Blir Tønsberg på meg, har ikke så mange andre valg:-(

Det høres ikke særlig fornøyd ut. Hvorfor har du ikke mange andre valg? Har selv født i Tønsberg, er redd, men må se hvordan planlegging er denne gangen. Kan si at det er bra oppfølging, men opplevelsene var ikke så gode.

Det høres ikke særlig fornøyd ut. Hvorfor har du ikke mange andre valg? Har selv født i Tønsberg, er redd, men må se hvordan planlegging er denne gangen. Kan si at det er bra oppfølging, men opplevelsene var ikke så gode.
Jeg bor i Tønsberg, men skal mest sannsynlig føde på riksen da mitt svangerskap og fødsel anses som risikofødsel. Men hva er det med Tøsberg som ikke er så bra?

Back
Topp