Hvor mye jobber ?

Er kontaktlærer på barneskole og jobber 100%. Men det er bare 7 uker igjen av skoleåret, før avspasering, ferie og permisjon overlapper hverandre.

Jobber 100% som selger. Var 50% sykemeldt da kvalmen og trøttheten var som verst. Kjenner at kroppen begynner å dovne lettere og den verker endel, men håper jeg klarer å gå 100% frem til sommeren i det minste. Er lite vits for meg å sykemelde meg da det ikke er noen som tar over mine arbeidsoppgaver.. Blir bare mer hektisk de timene jeg er på jobb..

Er i 50 % sykemelding nå, og tror nok det vil vare frem til permisjon.
Syns det er kjipt, men kroppen sier tydelig ifra at jeg ikke kan stresse så mye som normalt.

Er i 50 % sykemelding nå, og tror nok det vil vare frem til permisjon.
Syns det er kjipt, men kroppen sier tydelig ifra at jeg ikke kan stresse så mye som normalt.

Hvordan kjenner du på kroppen at du har stresset for mye? Stresser litt selv, men usikker på om kroppen min reagerer på det.. Eller så er jeg dårlig til å kjenne etter

Hvordan kjenner du på kroppen at du har stresset for mye? Stresser litt selv, men usikker på om kroppen min reagerer på det.. Eller så er jeg dårlig til å kjenne etter
Jeg får hyppige og svært plagsomme kynnere når jeg stresser for mye. Har 2 premature fødsler bak meg, så ønsker ikke å starte modkingsprosessen for tidlig ;)

Kan noen forklare meg forskjellen her?
Svangerakapspenger VS sykemelding.
Går noen av delene ut over fødselsperm og pengene man får da? er helt grønn på dette, har begynt å få bekken problemer og med en hektisk å tung jobb så er jeg redd jeg ikke klarer så mye lenger.

Også er jeg ansatt 40%, men jobber ca 60-80%. Kjenner jeg er litt nervøs å spør etter tilrettelagt arbeid da sjefen kanskje tar ifra meg alle de ekstra timene jeg har :/ hun kan være veldig kjip.
Man har bare lov til å være sykemeldt i en viss periode (tror det er 1 år) før man mister retten til sykemelding og må over på andre ordninger. Dersom man er sykemeldt i svangerskapet så begynner jo denne tida å løpe. Dersom du feks får en eller annen komplikasjon etter fødselen som gjør at du ikke klarer å ta deg av babyen, kan det være fint å ha sykemeldingstid til gode. Da vil permisjonen kunne overføres til far hvis det er nødvendig. Det kan derfor være lurt å få svangerskapspenger fremfor sykemelding dersom det går an!

I følge min jordmor må det være fare for skade på fosteret for å oppfylle kriteriene for svangerskapspenger. Hun mente feks at mine økende smerter i bekkenet ikke var grunnlag, men økt antall slitsomme og smertefulle kynnere var grunnlag. Kan høres ut i forumet her som at disse reglene tolkes litt forskjellig av forskjellige jordmødre og leger, men papirene sendes uansett inn til NAV og de tar jo den endelige avgjørelsen!

Min jordmor sa noe så enkelt at for mye stress i hverdagen (noe jeg har/hadde) utgjorde en fare for prematur fødsel, dvs direkte fare for barnet. Jeg er ikke syk og har ikke vondt noen steder - bare innmari sliten, og det holdt for å gå over på svangerskapspenger ... :) Sikkert litt forskjellig hvordan det praktiseres.

Jeg jobber 40 % I bhg, å resten som vikar I hjemmesykepleien så jobbet alt fra 90-110 % pluss hest og hund på hobby basis. Håper jeg holder ei stund :-P

Jeg jobber 100% til vanlig. Men nå jobber jeg 20% og resten svangerskapspenger pga bekkenløsning.

Jobber 50 timer i uka +/- men er to forskjellige jobber butikk og hjemmesykepleien natt. Før jeg ble gravid jobbet jeg stort sett iallefall 80 timer i uka, så har roet meg en del

Back
Topp