Hvor mye jobber ?

Er fullt sykemeldt og har vert det i mange måneder nå grunnet hyperemesis, og nå slo bekkenet seg vrang i tillegg. Så ser mørkt ut for så mye mer jobbing fremover.. :(
Du bør få lege eller jordmor til å flytte deg over på svangerskapspenger :)

Fulltidsstudent og jobber litt mer en annenhver helg i tillegg :-) Siste to ukene har jeg jobbet 9 vakter og skal jobbe 4 neste uke også, så blir fort en del jobbing også.

Er 100% sykemeld og ser ikke lyst ut for videre arbeid dette svangerskapet. Savner jobben :(

Jobber 92% i bolig for psykisk utviklingshemmede, det går fint men har begynt å få bekkenplager :depressed:

50 % natt i hjemmesykepleien. + 70 % på rema. Og litt ekstra begge steder. Før gravidet jobbet jeg ca 80 timers uke. Nå er jeg mellom 40 og 50 timer i uka,kjenner det holder

Du bør få lege eller jordmor til å flytte deg over på svangerskapspenger :)

Kan noen forklare meg forskjellen her?
Svangerakapspenger VS sykemelding.
Går noen av delene ut over fødselsperm og pengene man får da? er helt grønn på dette, har begynt å få bekken problemer og med en hektisk å tung jobb så er jeg redd jeg ikke klarer så mye lenger.

Også er jeg ansatt 40%, men jobber ca 60-80%. Kjenner jeg er litt nervøs å spør etter tilrettelagt arbeid da sjefen kanskje tar ifra meg alle de ekstra timene jeg har :/ hun kan være veldig kjip.

Kan noen forklare meg forskjellen her?
Svangerakapspenger VS sykemelding.
Går noen av delene ut over fødselsperm og pengene man får da? er helt grønn på dette, har begynt å få bekken problemer og med en hektisk å tung jobb så er jeg redd jeg ikke klarer så mye lenger.

Også er jeg ansatt 40%, men jobber ca 60-80%. Kjenner jeg er litt nervøs å spør etter tilrettelagt arbeid da sjefen kanskje tar ifra meg alle de ekstra timene jeg har :/ hun kan være veldig kjip.
Har ikke satt meg så mye inn i forskjellen, men jordmor sa at det er mye bedre med svangerskapspenger, da mister man ikke penger osv. Det gjør man jo med sykemelding!

Har ikke satt meg så mye inn i forskjellen, men jordmor sa at det er mye bedre med svangerskapspenger, da mister man ikke penger osv. Det gjør man jo med sykemelding!
Hvilke penger mister man ved sykemelding da? Eneste forskjellen jeg har forstått er at man beholder sykepengerettighetene ved svangerskapspenger...

Jeg fikk svangerskapspenger i mitt første svangerskap grunnet bekkenløsning. Bekkenløsning er jo et svangerkapsrelatert problem, så rart hvis det ikke går under svangerskapspenger for alle.

50 % svangerskapspenger. Jobber ca to dager i uken. Radiograf
Er selv radiograf, og har fått gjort om turnus pga graviditeten. Ikke alle endringene jeg synes kommer meg til rette. Men turnusen må jo endres ettersom jeg ikke kan gå alenevakter, nattvakter osv. Hvordan har du kommet over på svangerskapspenger ?

Nå har jeg gått ned fra 100% til 80% - ikke pga formen, men pga behovet i barnehagen jeg jobber i. Kjenner det blir godt med en fridag i uka. Jobber som førskolelærer.

Nå har jeg gått ned til 70% jeg også - deilig! Kortere dager 3 dager i uken. Jordmor mente det var bedre for kroppen med kortere dager enn 1 dag hjemme. Vi evaluerer det om 14 dager og ser om vi trenger å gjøre endringer :)

30% svangerskapspenger ellers :)

Er blitt 25% sykemeldt, pga at jeg følte meg helt zombie. Får enten ikke sove før sent, og får jeg sove tidlig våkner jeg tidlig. Nå er det lettere å sovne igjen om jeg våkner tidlig, for da er det ikke f.eks "bare 45 min til jeg må opp".

Back
Topp