Hvor mye har du gått opp i vekt?

Hoihoi, veide meg idag og har gått opp ca 10kg :wacky: Var på vei ned i vekt før jeg ble gravid, og holdt på med periodisk faste (16:8), så veide 70,5 før jeg ble gravid. Idag veide jeg 79,9. Aldri veid så mye tror jeg, er 164cm høy så begynner jo å bli en kjip bmi :p

Er 25+0 idag, og er redd det bare skal eskalere nå :p
 
Hoihoi, veide meg idag og har gått opp ca 10kg :wacky: Var på vei ned i vekt før jeg ble gravid, og holdt på med periodisk faste (16:8), så veide 70,5 før jeg ble gravid. Idag veide jeg 79,9. Aldri veid så mye tror jeg, er 164cm høy så begynner jo å bli en kjip bmi :p

Er 25+0 idag, og er redd det bare skal eskalere nå :p

Sniker fra februar. Nærmer meg 10kg selv og er livredd for hvor dette skal ende. 23+1 idag. Startvekt 74..
 
Sniker fra februar. Nærmer meg 10kg selv og er livredd for hvor dette skal ende. 23+1 idag. Startvekt 74..
27+1 og opp 12 kg :)

Godt å høre at jeg ikke er helt alene om dette :p føler ikke jeg har blitt så mye kjukkere selv, og folk sier at de synes jeg ikke har lagt på meg noe. Men det motbeviste jo vekta idag :p
 
27+4 og opp 4,2kg. +20 på første svangerskap.
men appetitt er på bånn, går mest i skitmat…skulle ønske jeg hadde skikkelig matlyst :(
 
Jeg skal til jordmor imorgen, men startvekta var ca 84 kg, takket være korona:rolleyes: lett å skylde på den:angelic: bikker jeg 100kg blir jeg sur altså!
 
Har gått opp 5,8kg så langt. Uke 29. I de to forrige gikk jeg opp ca 25-30 kg hver gang så stor forskjell. Men hadde et myye tyngre utgangspunkt denne gangen. Veier 2kg under det jeg gjorde til fødsel med de andre nå føler magen er mye større denne gangen også. Regner med jeg kommer til å legge på meg litt mer utover nå på grunn av lite bevegelse som følge av heftig bekkenløsning.
 
Startvekt 69-70 nå 72, så 2-3 kg opp. 25+6:) Foreløpig lik vektoppgang som forrige graviditet.
 
Er straks 27 uker, gått opp ca 10kg:eek:

Jeg må ærlig si at det sliter jeg med! :facepalm:
Vet jeg er gravid osv, men har ikke fått bevegd meg som jeg pleier de siste mnd så forstår det jo. Men prøver litt nå. Ett par turer i uka + litt øvelser for bekken/rygg/sete. Ikke veldig tungt, men jeg er i bevegelse litt i det minste:angelic:
 
7 kg opp her! Gjetter jeg lander på 9 kg opp totalt om jeg skal følge de andre svangerskapene :)
 
27+2,gått opp litt over 7 kg fra 64 til 71,2.

Regner med å doble dette frem mot fødsel,hvis jeg skal se mot forrige sv skap :) da kom all vekten de siste 10 ukene.
 
27 uker, gått opp kun 6 kilo.
Forrige svangerskap gikk jeg kun opp 10 kilo. Og gutten som kom ut var hele 5020 g.
Legger ikke så mye på meg generelt på kroppen, kun på magen. Masse vann i beina mot slutten.
 
Rundt 10kg tror jeg. Veier meg kun når jeg skal på svangerskapskontroll. Pga kvalmen spiser jeg mye gjennom hele dagen for å slippe oppkast :hungover:
 
Startet på 53,5 og er nå på 63kg. 24+3. Har alltid hatt problemer med å legge på meg, så tar imot kiloene med åpne armer :p føler meg så flott når jeg er litt rundere i kantene!
 
har gått opp ca 9-10kg, 27+3
Startvekt 63 kg.
Jordmor var "sint" på meg og spurte om jeg har kost meg litt for mye. Hun ba meg kutte ut smoothie og frukt og gå over til bær, og passe på å ikke spise for mye.

Har vært skikkelig bekymret og tenkt alt for mye på vekt på grunn av dette. Tørr nesten ikke spise og har (kanskje litt underbevisst) kuttet ut frokost i det siste. Jeg pleide ikke spise frokost før graviditeten, så jeg føler vell at det er derfor jeg legger på meg så mye.

Venner og familie derimot sier at det ikke synes i det hele tatt.
Og når jeg leser dette virker det jo ikke som at jeg har gått VOLDSOMT mye opp..

Jeg er skikkelig bekymret nå og går og stresser over alt jeg spiser og klarer ikke kose meg med noe.

Men deilig å lese at det er flere som legger på seg en del, litt mindre stress da for at det skal være gale for baby :Heartpink
Jordmor sa jeg kunne forvente 10kg til.
 
har gått opp ca 9-10kg, 27+3
Startvekt 63 kg.
Jordmor var "sint" på meg og spurte om jeg har kost meg litt for mye. Hun ba meg kutte ut smoothie og frukt og gå over til bær, og passe på å ikke spise for mye.

Har vært skikkelig bekymret og tenkt alt for mye på vekt på grunn av dette. Tørr nesten ikke spise og har (kanskje litt underbevisst) kuttet ut frokost i det siste. Jeg pleide ikke spise frokost før graviditeten, så jeg føler vell at det er derfor jeg legger på meg så mye.

Venner og familie derimot sier at det ikke synes i det hele tatt.
Og når jeg leser dette virker det jo ikke som at jeg har gått VOLDSOMT mye opp..

Jeg er skikkelig bekymret nå og går og stresser over alt jeg spiser og klarer ikke kose meg med noe.

Men deilig å lese at det er flere som legger på seg en del, litt mindre stress da for at det skal være gale for baby :Heartpink
Jordmor sa jeg kunne forvente 10kg til.
Kjenner jeg blir skikkelig sint på den jordmora di!:mad: Som du ser så er det flere av oss som har lagt på seg så «mye» før 3. trimester, og ut i fra alt jeg har lest så er det normalt. Alle plasser hvor en leser står det at en ikke skal slanke seg i graviditeten og det med god grunn! Tenk på ammetiden og tiden etter fødsel, svært mange trenger noen ekstra kilo da pga amminga som tærer. Nå vet jeg hverken bmien din eller høyden din, men med startvekt på 63 så høres det ut som du var ganske normalvektig før graviditeten, og en kan da forvente å legge på seg 16kg til slutt. Mer og mindre er også normalt fordi alle er forskjellig skrudd sammen!

Beklager, men måtte bare få blåst dette ut! Blir så provosert av at fagfolk skal kommentere slike ting. Vekt har alltid vært et svært sårt tema hos meg og har brukt lang tid på å venne meg til denne vektoppgangen.

Gravidtiden skal liksom være en fin tid og en tid vi kan kose oss med god samvittighet. Ikke en tid hvor en konstant må passe på kaloriene i det man spiser. Jeg hadde fortsatt med å spise en god frokost og drikket fruktsmoothien!
Frukt er bra, sunt og godt:happy:
 

Vedlegg

  • upload_2021-10-7_7-44-25.png
    upload_2021-10-7_7-44-25.png
    410,1 KB · Visninger: 22
  • upload_2021-10-7_7-45-1.png
    upload_2021-10-7_7-45-1.png
    1.012 KB · Visninger: 22
Jeg vet jeg har svart tidligere, men jeg må si nå at jeg syns denne tråden er litt dum. Som gravid bør ikke fokuset være på hvor mye jeg har gått opp kontra andre, eller å sammenligne seg med andre gravide, selv om man kanskje ikke bevisst gjør det er veien kort. Vi kvinner tenker alt for mye på vekt fra før, og tiden som gravid er veldig tung for mange nettopp på grunn av denne vektreisen kroppen går gjennom... Jeg skulle ønske det ikke var så mye fokus på vekt, utenfor kontoret til jordmor/lege som følger med av helsemessige årsaker alene :happy:
 
Back
Topp