Hvor mye har du gått opp i vekt?

15+0 og er 3.5 kilo under startvekt...Men har gått opp ca 500g pr uke i 3 uker no og rekner med det øker på etterhvert...Sist eg va gravid med gutt gjekk eg bare opp 9 kilo..hadde lite å gå på etter fødsel,formen var dårlig og eg fekk ikkje til amming...med jento gjekk eg opp ca 17 kilo(noe var vann) men den gang var formen såå mye bedre i ettertid og amming gjekk mykkje bedre...så eg trur ikkje at det er om å gjer å legga på seg minst mulig! Heller prøva å få vekk de ekstra kiloene ved en seinere anledning!

Nå har jeg faktisk gått ned 2kg igjen(hadde gått opp 4 hos jordmor på torsdag). Kanskje fordi jeg endelig har fått gå på do jevnlig:pompus::hilarious:

Jeg spiser bare dritmat og godteri, får ikke til å spise spesielt sunt - det nærmeste er vel fredagstacoen (jeg spiser det som tacosalat) eller salaten fra salatbaren på lokalbutikken. Brakk meg av laks her om dagen, for det luktet bare tran av den og smaken var lik. Brødskive kan jeg brekke meg av på en god ikke-gravid dag også, så det går heller dårlig det også. Jeg spiser masse sjokolade og potetgull, men tydeligvis går alt opp i opp, for jeg har bare gått opp 0,5-1 kg. Jeg jojo'et en del opp og ned 1 kg før graviditet også, så er litt vanskelig å si :bag: Er 13+1 i dag.

Og jeg spiser sunt, men går opp likevel:D:p

Veldig individuelt!

Nå har jeg faktisk gått ned 2kg igjen(hadde gått opp 4 hos jordmor på torsdag). Kanskje fordi jeg endelig har fått gå på do jevnlig:pompus::hilarious:

Det hjelper masse! Med engang magen min fungerer optimalt, synker vekter også! Vurderer sånn olje som setter i gang avføring, men det er så kvalmt å få i seg:confused: Rosiner og svisker funker ikke.

Har gått ned ca. 4 kg.

Hører det er veldig forskjellig, men er samtidig glad for at jeg ikke er den eneste som allerede har gått opp 5 kg! Syntes det var så mye og følte meg udisiplinert og feit, men nå ser jeg at det kan være helt normalt:Heartred Takk for alle svar, damer:Heartred
Heelt normalt. Noen legger på seg mye i starten og lite i slutten også:joyful:

15+0 i dag og har gått opp 3,8 kg :happy: Første svangerskap så alt er veldig nytt og jeg vet jo ikke hva jeg kan forvente meg av total vektoppgang. Er i utganspunktet normalvektig, spiser sunt og trener ganske mye;) håper jeg kan ende opp et sted innafor normalen, men mest av alt at jeg får en sunn og frisk bebis :Heartred

Har gått opp masse:) Men hadde bmi på 15 i starten av svangerskapet, etter et stor ufrivillig vekttap i månedene før. Så det at jeg har fått matlysten tilbake, er nok kroppen sin måte å "ordne opp" så babyen har de beste forutsetningene. Var undervektig da jeg ble gravid med andremann også, da gikk jeg opp like mye i starten av svangerskapet, men så jevnet vektoppgangen seg ut. Det føles fryktelig flaut og "obvious" at jeg er gravid når jeg går opp mye på kort tid, men jeg vet det er til det beste. Nå nærmer jeg meg normal BMI:)

Sniker! I mitt første svangerskap var jeg 48kg når jeg ble gravid..innen uke 12 hadde jeg gått opp 8kg allerede! Var nok kroppen som gikk i ordentlig gravidmodus å tviholdt på alt for lille i magen. Gikk opp 23 kg til sammen:woot: litt i overkant spør dere meg men..denne gangen var startvekten 60kg og på kontrollen i uke 27 eller 28 tror jeg det var, hadde jeg gått opp 6kg :happy: og da har jeg ikke sultet meg selv for å si det sånn :happy: aner ikke hva vekta sier nå! Men håper at totalvekten ikke blir høyere enn sist...for det skal av igjen..og etter fylte 30 år..woooh ...det ramler ikke akkuratt av :hilarious::hilarious::hilarious:

12 kg. Spiste keto og fastet periodisk før graviditet for å gå ned i vekt, så jeg visste jeg kom til å gå opp mye i starten. Håper det stabiliserer seg nå, ellers er jeg 110kg innen termin:(

Ved kontroll 13+0 hadde jeg gått opp 300g, men har ikke sjekka de siste ukene(er 16+2 nå):nailbiting:

Pr. i dag tidlig 2,6kg opp fra startvekt. Er 13+5:)
Var oppe i 4kg økning i uke 12, men da var jeg sykt forstoppet:hilarious::troll:

16+5, opp 1,5kg fra startvekt.
Men føles som mye mer. Tror det er fordi magen kom så tidlig denne gangen.

Back
Topp