Hvor mye har du gått opp i vekt?

Etter magen kom i lage igjen har jeg lagt jevnt på 2kg opp:) 13+6 idag
 
16+6 i dag, og gått ned rundt 3-4kg. Gjorde det forrige svangerskap også, da endte jeg med +6kg på slutten av svangerskapet.
 
Er 14+6, og gått opp 1,5 kg. Ser ut som mye mer når jeg ser meg selv i speilet om kvelden :hilarious:
 
Hører det er veldig forskjellig, men er samtidig glad for at jeg ikke er den eneste som allerede har gått opp 5 kg! Syntes det var så mye og følte meg udisiplinert og feit, men nå ser jeg at det kan være helt normalt:Heartred Takk for alle svar, damer:Heartred
Jeg har gått opp 5 kg og er 15+6. synes det er akkurat passe :) normalvektig og er 1-2 kg mer enn de forrige svangerskapene på denne tida. I en tråd som denne vil nok mange kvie seg for å poste om man har gått opp mye, så tenker at man ikke skal basere seg på at disse svarene er gjennomsnittet ;)
 
12 kg. Spiste keto og fastet periodisk før graviditet for å gå ned i vekt, så jeg visste jeg kom til å gå opp mye i starten. Håper det stabiliserer seg nå, ellers er jeg 110kg innen termin:(

Samme her! Spiste kun innenfor vinduet mitt (13 - 19) og MAX to måltid per dag. Dette gikk ikke når kvalmen slo inn. Merka fort forskjell når jeg måtte begynne å spise ofte igjen :/ Håper det stabiliserer seg!
 
16+4 i dag og har gått opp ca 1.5 kg. Nå har jeg nok å ta av i utgangspunktet og trenger kanskje ikke gå opp så mye, men jeg håper alt er som det skal være :dontknow
 
16+4 i dag og har gått opp ca 1.5 kg. Nå har jeg nok å ta av i utgangspunktet og trenger kanskje ikke gå opp så mye, men jeg håper alt er som det skal være :dontknow
Babyen og «alt det andre» veier jo ikke akkurat så mye enda - jeg er 16+5 og hadde i går gått opp 1,4kg, og tenkte aldri at det var negativt. Etterhvert som babyen og morkake osv blir tyngre vil jo også du/vi bli det, men enn så lenge veier det jo veldig lite, ergo man MÅ ikke legge på seg så mye, selv om det er veldig varierende hvor mye folk legger på seg til nå - og at både mye og lite vil være helt innenfor :)
 
Jeg er i uke 15+1 og har gått opp to kilo. 3.5 om jeg regner med de jeg gikk ned i begynnelsen av svangerskapet. Dette er tredje svangerskap og har gått opp nesten et kilo i uka fra uke 19 til uke 25, så det kommer nok på en god del mer. :yuck:
 
18+0 og jeg er på startvekt. Men jobber for det da jeg i utgangspunktet er for tung :)
 
Jeg har gått opp ca.5kg så langt, 15+3 idag. Jeg må jo spise mye, hele dagen for å holde kvalmen i sjakk, ellers kaster jeg opp :yuck: selv om det har blitt bedre med kvalmen enn det var!
 
Hvordan klarer du å jobbe med det når vi ikke skal slanke oss i denne perioden? Jeg blir dritkvalm om jeg ikke spiser til alle måltider:wtf:

Jeg er også kvalm. Spiser mange små måltider, hovedsaklig grov- og litt lavkarbo. Gikk opp tre kilo med mitt andre barn, og 18 med mitt første. Lærte av nr 1 da kan du si :)
 
Hvordan klarer du å jobbe med det når vi ikke skal slanke oss i denne perioden? Jeg blir dritkvalm om jeg ikke spiser til alle måltider:wtf:
Nå var det ikke meg du spurte, men svarer likevel fordi jeg også «jobber» litt for å holde vekten nede ettersom jeg startet med BMI på 27.5. Jeg for min del spiser mye, men ingen tomme kalorier og er nøye med å få beveget meg en god del i løpet dagen (det funker nå, 15+3, var ikke sånn for noen uker siden. Da lå jeg strekk ut).
Skal være sagt da, at jeg har ferie fortsatt. Blir spennende å se når jeg starter jobb igjen og dagene blir travle. :yuck:
 
Jeg er også kvalm. Spiser mange små måltider, hovedsaklig grov- og litt lavkarbo. Gikk opp tre kilo med mitt andre barn, og 18 med mitt første. Lærte av nr 1 da kan du si :)

Hvor mange små måltider spiser du? Og hvor mye ca? Er knekkebrød flere ganger om dagen istedenfor tre til samme måltid?
 
Nå var det ikke meg du spurte, men svarer likevel fordi jeg også «jobber» litt for å holde vekten nede ettersom jeg startet med BMI på 27.5. Jeg for min del spiser mye, men ingen tomme kalorier og er nøye med å få beveget meg en god del i løpet dagen (det funker nå, 15+3, var ikke sånn for noen uker siden. Da lå jeg strekk ut).
Skal være sagt da, at jeg har ferie fortsatt. Blir spennende å se når jeg starter jobb igjen og dagene blir travle. :yuck:

Tomme kalorier, er det godteri for eksempel?
 
Hvor mange små måltider spiser du? Og hvor mye ca? Er knekkebrød flere ganger om dagen istedenfor tre til samme måltid?
I dag:
Frokost - 2 ryvita knekkebrød med skinkeost og agurk. Stort glass melk. Kaffe.
Lunsj - 2 ryvita knekkebrød med ost, + ett egg.
Mellommåltid: en skyr yoghurt uten sukker. Kaffe.
Middag: laks med grønnsaker og saus
Kveldsmat om en time: 2 knekkebrød med ost og paprika. Stort glass melk.

blir ca fem måltider om dagen da, og sikkert en frukt innimellom der også. Men er våken fra 06 da :)
 
I dag:
Frokost - 2 ryvita knekkebrød med skinkeost og agurk. Stort glass melk. Kaffe.
Lunsj - 2 ryvita knekkebrød med ost, + ett egg.
Mellommåltid: en skyr yoghurt uten sukker. Kaffe.
Middag: laks med grønnsaker og saus
Kveldsmat om en time: 2 knekkebrød med ost og paprika. Stort glass melk.

blir ca fem måltider om dagen da, og sikkert en frukt innimellom der også. Men er våken fra 06 da :)

Ser kjempebra ut! Jeg er nok litt for glad i «noe godt». Ikke godteri, men noe godt til middag for eksempel : )
 
Back
Topp