Hvor mye har dere lagt på dere?

Jeg er i uke 34+ 4 og har lagt på meg 9 kg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er 35+4 nå, lagt på meg 10,5 kg! Fornøyd :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uke 37+ 5 og gått opp 11kg men raser nok av.
Sist svangerskap la jeg på meg 7 kg, er 1.64 høy (57 kg høygravid) og da prinsessa var fødd var jeg 9 kg mindre.fødde ei lita jente på 2610g.
Lillefrø i magen ligg på 2400g nå og jeg har ca 18 dager igjen så blir nok ei lita jente til. Ska på ul en uke før termin å måle vekten hennes igjen..
 
Uke 37+ 5 og gått opp 11kg men raser nok av.
Sist svangerskap la jeg på meg 7 kg, er 1.64 høy (57 kg høygravid) og da prinsessa var fødd var jeg 9 kg mindre.fødde ei lita jente på 2610g.
Lillefrø i magen ligg på 2400g nå og jeg har ca 18 dager igjen så blir nok ei lita jente til. Ska på ul en uke før termin å måle vekten hennes igjen..

Er det noe de bruker å gjøre det med å måle vekten på babyen når man ikke veier så mye som høygravid?


Gutt 2012 ❤
Venter en gutt i november 2013 ❤
 
Da jeg var 38+2 var jeg 700 gram minus


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er det noe de bruker å gjøre det med å måle vekten på babyen når man ikke veier så mye som høygravid?


Jordmor ville sjekke med en ul pga i mitt forje svangerskap la hun ikke på seg så mye fra vekst kontroll ul og til fødsel. Men jeg er ikke beskymret, vi er ganske små i sleken når det kommer til babyer. Min datter, jeg, mamma og min mormor lå rundt 2600g pluss minus. Så er nok noe arvelig greier.
 
Godt å se det ikke bare er meg som har gått i førstegangs fella hehe :p 37 + 4 i dag og er 178. Før graviditet lå jeg på 83 nå er jeg helt oppe i 108 ! Uffameg. Sengeliggende med bekkenlåsning nå i langt over en måned så får skylle på det haha :)
 
Godt å se det ikke bare er meg som har gått i førstegangs fella hehe :p 37 + 4 i dag og er 178. Før graviditet lå jeg på 83 nå er jeg helt oppe i 108 ! Uffameg. Sengeliggende med bekkenlåsning nå i langt over en måned så får skylle på det haha :)
 
Jeg gikk opp ca. 4 kg gjennom hele svangerskapet og nå etter fødselen veier jeg 4-5 kg mindre enn i jula 2012. Trodde ikke at det å få barn skulle bli en slankekur ;)
 
Veide vel 52 kg før jeg ble gravid, gikk ned 3 kg første 12 ukene (kastet opp konstant), og er nå oppe i 61 kg. Så en total vektøkning på 9 kg til nå (uke 36+4), og greit fornøyd med det :)
 
Åja ;)
Begynte å lure på om jeg egentlig skulle hatt mer oppfølging også nemlig xD


Gutt 2012 ❤
Venter en gutt i november 2013 ❤
 
Uke 10: 88
Uke 15+1: 83,5
Uke 24+1: 86,2
Uke 28+1: 88,5
Uke 36+1: 89,7
:)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Ferdig med siste jordmorkontroll, og endte på + 1,8 kg (uke 38 +1)
Lillebror kommer neste mandag, weeee... :)
 
Gått ned tre kilo de siste to ukene, så her er jeg på minus 3,7 kilo. Aner ikke hvordan jeg har klart det, men spiser lite sukker og søtt. Jeg var ikke slank da jeg ble gravid, men heller ikke skikkelig stor heller (er 40+2 i dag)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp