Hvor mange TUL har dere tatt og er de private?

Jeg tok privat UL i uke 6 pga blødning og sjekket at alt va fint da. Gyn brukte laaang tid og viste meg alt nøye. Fikk ta video av hjertelyd. Hadde sterke magesmerter på høyre side i uke 9 så fikk UL på sykehus. Denne ULen var veldig mye kortere og «dårligere» enn den private. Raskt ut og inn, lite forklaring og legen visste egentlig ikke hvordan apparatet fungerte. Sa at alt var fint og i tråd med antatte uker, ikke noe mer. Fikk se hjerte dunke men fikk ikke høre lyden.

Har OUL i slutten av mai.
 
Jeg hadde en privat ultralyd i uke 11+5. Det var på Oslo City Legesenter som anbefales veldig! Der fikk også partner være med, og vi fikk en grundig gjennomgang med masse forklaring og veldig gode og klare bilder. Var helt overveldet over hvor bra det var! Gjorde det fordi jeg ikke kom meg til legen fordi de holder stengt, og fordi jeg er gravid for første gang og veldig spent!
 
Har bestilt en privat tul nå om ei uke. Da er jeg 16 uker så håper hun kan se kjønnet og at alt er bra :happy:
 
Har tatt to på Ahus, får det offentlig pga dødfødsel og habituell abort. Kan få flere også, men vil helst minst mulig på sykehuset nå for tiden, og er så nervøs før en ultralyd at det er bedre for psyken å ikke ta for mange ;)
 
Har tatt to på Ahus, får det offentlig pga dødfødsel og habituell abort. Kan få flere også, men vil helst minst mulig på sykehuset nå for tiden, og er så nervøs før en ultralyd at det er bedre for psyken å ikke ta for mange ;)
Uff :( ja forståelig at man minst mulig vil innom sykehuset nå ja..
 
Har vært på to ultralyder. Ca uke 7 og 12. Privat pga lang ventetid i det offentlige.
 
Jeg hadde en privat ultralyd i uke 11+5. Det var på Oslo City Legesenter som anbefales veldig! Der fikk også partner være med, og vi fikk en grundig gjennomgang med masse forklaring og veldig gode og klare bilder. Var helt overveldet over hvor bra det var! Gjorde det fordi jeg ikke kom meg til legen fordi de holder stengt, og fordi jeg er gravid for første gang og veldig spent!
Jeg var også der! Superfornøyd!!
 
Jeg var TUL med mitt første barn og skal det nå igjen om en ukes tid. Har også vært på en når jeg gjennomgikk en spontanabort i starten av året. Føler meg veldig heldig som bor i nærhetene av Lundring som har spesialkompetanse innen tidlig ultralyd. Han var meget grundig og sjekket det som sjekkes kan på et så tidlig tidspunkt. Han forklarte alt godt og viste oss alt han sjekket. Helt ned til hvert hjertekammer. Man føler seg veldig trygg og han er rask med å si hvordan ståa er, så du ligger ikke lenge å lurer på noe. Sist fikk vi vite kjønn i uke 12-13. Gjør vi ikke det nå, så kommer jeg nok til å dra dit igjen før den ordinære ultralyden. Med mitt første barn synes jeg den ordinære ultralyden ble en skuffelsen i forhold. Dårlige bilder og lite info. Med Lundring fikk vi en minnebrikke med masse tydelige bilder og video ☺️ Anbefales på det sterkeste!
 
Har også vært på tul hos Lundring, fantastisk mann! Sjekket alt som kunne sjekkes, og han var ikke i tvil om kjønnet (12+5):D vel verdt pengene der altså. Mannen fikk ikke være med pga covid-19, men fikk med rundt 60 bilder og videoer på link :)
 
Var hos lege i dag som hadde ultralyd utstyr, og lurte på om jeg ville se :Heartred Skikkelig snilt! 12+0 i dag. Så da avbestilte jeg TUL jeg skulle ha på mandag ettersom jeg fikk se liv og hjerteslag som jeg lurte på! Men han sa ingenting om nakkefold. Noen med erfaring- er det bedre utstyr på TUL som kan se dette bedre enn lege/ når er «grensen» for å sjekke nakkefold?
 
Var hos lege i dag som hadde ultralyd utstyr, og lurte på om jeg ville se :Heartred Skikkelig snilt! 12+0 i dag. Så da avbestilte jeg TUL jeg skulle ha på mandag ettersom jeg fikk se liv og hjerteslag som jeg lurte på! Men han sa ingenting om nakkefold. Noen med erfaring- er det bedre utstyr på TUL som kan se dette bedre enn lege/ når er «grensen» for å sjekke nakkefold?

utstyr er vel variabelt fra sted til sted, men private som kun driver med ultralyder har gjerne bra utstyr. Nakkefold kan måles mellom uke 11-13 (eller er det 14? Ble litt usikker nå..) jeg var på tul i dag (12+5), fikk beskjed om at det var en fin tid for å sjekke nakkefold, nesebein osv.
 
Hadde tidlig ultralyd i dag (privat). Så gøy å få se at det faktisk er noe der. Er 12+2 så nå har vi trua pånat det blir baby i oktober ❤️
 
Jeg har tatt en til nå, da var jeg i uke 6+3. Ville bare bekrefte at det var noe inni der og at set levde.
Skal igjen nå den 30 for å muligens få vite kjønn og se at alt står bra til inni der (da er jeg rundt 14uker)
 
Hvordan gikk det? :Heartpink
Det gikk kjempefint! jeg er så glad jeg tok denne ekstra! Jordmoren var så flink, forklarte og tok seg god tid til å spørre om hvordan jeg hadde det og høre på mine spørsmål ja.. nei jeg er så glad! :Heartred
fikk se ei frøken som var i fullfart store deler av tiden:)
 
Jeg er litt overrasket.

Var på privat tul nå.... 16 uker ca..

Første gyn sa var at hun aldri fortalte kjønn så tidlig. Jeg ble jo skuffa men tenkte at jaja så lenge alt er bra...

Så startet undersøkelsen.. første vi ser er at bebisen sitter med rompa rett mot apparatet og mellom beina ser hun noe og sier.. ja altså jeg sier vanligvis ikke noe om kjønn men det her må da være gutt. Det der er jo en tydelig penis. Blir overrasket om de sier noe annet på oul..

Jeg så jo dette her selv og ja det så virkelig ut som en penis. Fikk ikke bilde av det. Fikk kun dette bilde i 4d hvor bebisen ligger med hånda og armen opp mot øret.. ganske creepy bilde :woot:

Håper såååå det er en gutt for ungene ønsker seg så en lillebror :happy::happy: Lille var veldig aktiv og ble målt til 16+5 - 17+0. Er i følge menstermin 16+2 :happy::happy:
 

Vedlegg

  • IMG_20200422_104427.jpg
    IMG_20200422_104427.jpg
    19,4 KB · Visninger: 16
Back
Topp