Hvor mange TUL har dere tatt og er de private?

Brukernavn90

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Utmarsj 2024
Jeg var på en i uke 6 for å se at det faktisk var noe der, men tok også en når jeg var nesten 12 uker. altså (16+4 ) mente han jeg var da.
jeg synes det virker som så lenge til OUL som er i slutten av mai.
vet ikke om jeg føler det sånn siden han sa å forklarte så lite da jeg var der..
Er det noen andre som også har tatt flere TUL, og hvorfor? :happy:
 
Har hatt privat i uke 6-7 og uke 12. Ellers har jeg hatt nesten ukentlig UL på sykehus mellom der, men det var fordi jeg var innlagt med HG. Di UL var kjempekorte, kun for å se liv.
Og så hadde jeg en slik kjempekort på sykehuset igjen i uke 13 pga ekstremt nedpress.
Syntes også det er lenge til UL i mai, men tar ikke flere privat før det. Det er ikke vits, private er relativt korte uansett, og man vil bare se omtrent det samme som i uke 12. Noen uker til eller fra er egentlig ikke så lenge, selv om det kan føles som en evighet :p
Det er først på oul at man får en lang og grundig UL.
 
Jeg har tatt flere tul, det var fordi gyn oppdaget graviditeten, og har bare vært grei og latt meg komme inn og se at det utviklet seg fint!:)
Fryktelig lenge her også og vente på OUL, så skal tilbake til han! Blir så bekymringsfull av alt som blir skrevet på nett......:rolleyes:
 
Har hatt privat i uke 6-7 og uke 12. Ellers har jeg hatt nesten ukentlig UL på sykehus mellom der, men det var fordi jeg var innlagt med HG. Di UL var kjempekorte, kun for å se liv.
Og så hadde jeg en slik kjempekort på sykehuset igjen i uke 13 pga ekstremt nedpress.
Syntes også det er lenge til UL i mai, men tar ikke flere privat før det. Det er ikke vits, private er relativt korte uansett, og man vil bare se omtrent det samme som i uke 12. Noen uker til eller fra er egentlig ikke så lenge, selv om det kan føles som en evighet :p
Det er først på oul at man får en lang og grundig UL.
Nei det er litt det jeg også vurdere frem og tilbake, om de kan se no annet, kjønn osv?
jeg fikk med 4 bilder hjem, et hvor jeg så vidt kan se omrisset, et at hjerteslag, et av navlestrengen og et bedre bilde med 3D. men følte at uansett hva jeg spurte svarte han så " rundt".
 
Jeg har tatt flere tul, det var fordi gyn oppdaget graviditeten, og har bare vært grei og latt meg komme inn og se at det utviklet seg fint!:)
Fryktelig lenge her også og vente på OUL, så skal tilbake til han! Blir så bekymringsfull av alt som blir skrevet på nett......:rolleyes:
åh så snilt!
jeg vurdere en til selv, men veldig usikker..
 
Jeg har hatt fem ultralyder til nå, den siste var en ganske grundig ul i uke 12. Har hatt så mange ul pga tvillinger. Vurderer å ta en privat ul før OUL i slutten av mai.
 
Last edited:
Har hatt 3 ul til nå pga medisinbruk. Sist var 2 uker siden. Da var lille umulig å ta ordentlig bilde og mål av pga liggemåten... men jeg føler det er en evighet til oul 20.5 så kommer muligens til å bestille en privat for å bare sjekke at alt ser ok ut... Leser så mye vondt så blir mer og mer nervøs :banghead:
 
åh så snilt!
jeg vurdere en til selv, men veldig usikker..

Ja han er utrolig snill:) men jeg tror helt ærlig jeg personlig blir mer bekymret av og vente på tul timene mine fremover, istedenfor og bare vente til OUL.. tror jeg personlig hadde slått meg litt mer til ro med babyen, og ikke alltid ventet på ‘bekreftelseen’ så ofte etter tul.... bare litt vanskelig og ikke bestille ny når jeg først er der og i lykkerus av å fått sett baby:rolleyes:
 
Har vært på 3 UL siden jeg får oppfølging av gynekolog. Tenker jeg tar en privat om en uke eller to :)
 
Har vært på en tul, som en del av fosterdiagnostikk. Den var på riksen, ikke privat :)
 
Jeg har hatt fem ultralyder til nå, den siste var en ganske grundig ul i uke 12. Har hatt så mange ul pga eneggede tvillinger. Vurderer å ta en privat ul før OUL i slutten av mai.
jeg tror jeg er for spent til å vente til mai selv:rolleyes:
 
Har hatt 3 ul til nå pga medisinbruk. Sist var 2 uker siden. Da var lille umulig å ta ordentlig bilde og mål av pga liggemåten... men jeg føler det er en evighet til oul 20.5 så kommer muligens til å bestille en privat for å bare sjekke at alt ser ok ut... Leser så mye vondt så blir mer og mer nervøs :banghead:
Ja føler jeg leser så mye forskjellig at jeg blir fort litt usikker nå når jeg ikke "kjenner" noe enda. jeg tror selv jeg skal ta en til og håpe jeg samtidig kan få vite kjønn, litt nysgjerrig også.. hehe
 
Måtte ta en TUL privat etter positiv graviditetstest da jeg ikke aaaaante hvor langt jeg var på vei (uplanlagt). Fikk se 5-6 uker gammel spire med hjerteslag. Så skal jeg på sjekk i morgen på sykehuset 12+4 på fostermedisin pga. Egen sykdom. Blir spennende å se om fosteret har klart seg! Tror jeg tar det med ro hvis alt er OK i morgen :love017 (lettere sagt en gjort sikkert)
 
Last edited:
Jeg har kun hatt 1 privat i uke 12. Den ble tatt med innvendig ul, var ganske grundig og varte i over en halvtime. Gyn sjekket det hun fikk til å sjekke mtp hvor langt på vei jeg var og jeg synes denne tul var bedre enn de jeg har hatt med de to andre barna rundt samme tid. Var på en annen plass nå enn da. Jeg kommer ikke til å ta flere før OUL, det er bare 1 mnd å vente og det skal jeg klare:)
 
Har vært på en tul, som en del av fosterdiagnostikk. Den var på riksen, ikke privat :)
jeg spurte litt om alt ser fint ut da jeg var på den siste, å han svarte bare ja her er nakken, å her er føtter og armer . så dette ser fint ut! så følte jeg vi var ferdig..
 
Måtte ta en TUL privat etter positiv graviditetstest da jeg ikke aaaaante hvor langt jeg var på vei (uplanlagt). Fikk se 5-6 uker gammel spire med hjerteslag. Så skal jeg på sjekk i morgen på sykehuset 12+4 på fostermedisin pga. Egen sykdom. Blir spennende å se om fosteret har klart seg! Tror jeg tar det med ro hvis alt er OK i morgen :love017 (lettere sagt en gjort sikkert)
Håpet jeg skulle slå meg til ro etter den siste, men ja.. tror jeg blir nødt til å ta en til! alt virker så uvirkelig, åså er det første gangen så da blit jeg kanskje litt ekstra ivrig.. :rolleyes::rolleyes:
 
Jeg har kun hatt 1 privat i uke 12. Den ble tatt med innvendig ul, var ganske grundig og varte i over en halvtime. Gyn sjekket det hun fikk til å sjekke mtp hvor langt på vei jeg var og jeg synes denne tul var bedre enn de jeg har hatt med de to andre barna rundt samme tid. Var på en annen plass nå enn da. Jeg kommer ikke til å ta flere før OUL, det er bare 1 mnd å vente og det skal jeg klare:)
Så bra at du fikk en grundig gjennomgang:) skulle egentlig ønske jeg også klarte å slå meg til ro med den forrige nå..
 
Håpet jeg skulle slå meg til ro etter den siste, men ja.. tror jeg blir nødt til å ta en til! alt virker så uvirkelig, åså er det første gangen så da blit jeg kanskje litt ekstra ivrig.. :rolleyes::rolleyes:

Ja, det blir jo litt sånn i disse ukene når vi ikke kjenner så mye av selve babyen enda «Hallo? ..er det noen der inne?» :pompus:
 
Har vært på en tul, som en del av fosterdiagnostikk. Den var på riksen, ikke privat :)
Hvor lang tid brukte de på den? Og var det bare medisinsk på en måte, eller følte du at det var hyggelig også? Jeg skal dit på torsdag nemlig, gruer meg fælt og vet ikke helt hva jeg går til eller hva jeg skal forvente.. Om det bare er målinger og ferdig med det, eller om de forklarer litt (om det ser bra ut da selvfølgelig :sorry:)
 
Back
Topp