Hvor mange TUL har dere tatt og er de private?

Jeg hadde en tul i uke 8 på sykehuset da jeg var innlagt pga HG. Skal på ny ul denne uken (uke 15) Denne er privat, ønsker å se liv og kjønn. :)
 
Jeg hadde en tul i uke 8 på sykehuset da jeg var innlagt pga HG. Skal på ny ul denne uken (uke 15) Denne er privat, ønsker å se liv og kjønn. :)
så spennden, jeg er også veldig spent på om det bor en jente eller gutt der inne:) å bare se at alt er som det skal, selv og har sett det tidligere så føles det ikke ut som "bortkastede penger".
 
Jeg har hatt 3 ultralyder til nå! :p 1 privat og 2 på sykehuset! Skal snart ha ultralyd nr 4 som er privat før jeg skal ha OUL som blir nr 5! Vet også at jeg skal ha 1 i uke 30-32 :) blir nok flere pga oppfølgingen jeg har krav på!
 
Har hatt en pga mistanke om MA, bestilte også privat ul før å sjekke om alt er som det skal så skal det 24.04, venta en halv evighet, førstegangsgravid så superstressa, også er det oul 04.06 som hvertfall er tusen år til.. håper jeg slår meg til ro etter tul og kan nyte tiden:)
 
Hadde en TUL på sykehuset i uke 12, og vil bli fulgt opp tettere grunnet at jeg er gastric sleeve operert.
 
Jeg var på tul i uke 6+3 (om jeg ikke husker feil) privat. Kun for å se at det faktisk var noe liv inni der.

Har lyst til å bestille en time til nå som jeg er i uke 12, egentlig for å se at det fortsatt er liv. Har fortsatt symptomer, men jeg føler at det går så tregt. Kan ikke se at jeg er gravid, har ingen bulk som stikker opp når jeg ligger på ryggen osv.. Føler litt at noe er feil
 
Uke 13 og har ikke vært på en eneste kontroll o_O De ville ikke ha meg opp før påske pga corona, og sa jeg ikke trengte time før uke 15-16 siden det var frist for å ta blodprøver. Så jeg må jo først få time før jeg kan få time til OUL i det hele tatt. Håper nå det er en baby der.. Bor på en mindre plass, så måtte uansett reist 2-3 timer for å gå på privatklinikk for å ta, og det tror jeg ikke at jeg gidder i disse tider...
 
Var på en tul da jeg var 9+3 for å se at det faktisk var noe der og at alt stod bra til, denne var privat. Planen var å ta ny tul i uke 12-13, men det har utgått og jeg føler ikke samme behovet lenger, føler meg fortsatt gravid og føler ikke noe er galt. Skal klare å vente til oul 14.mai:) Håper derimot jeg får høre hjerteslag med doppler når jeg skal til jordmor på onsdag:Heartred Er 14+3 uker i dag.
 
Jeg har hvert på en uke 11+5 men var ingen god opplevelse. Først var det noe galt med fosteret så skal til utredning på torsdag. Men legen som utførte ul knotete fryktelig og ble veldig opphengt i størrelsen og avviket. Ellers sa hun bare fint hode. 2 bein og armer og her er hjerte. Vil ikke godt der igjen . Mer fornøyd med første graviditet da hadde jeg en på samme tid og hun var mye mer nøye og forklarte mye mer! Jeg bestiller ingen ekstra privat så om alt er fint på torsdag blir neste oul.
 
Eg var på KK i uke 11 grunnet smerter i magen, så her såg hun bare at det var liv og sjekket ellers rundt livmor , eggstokk osv for å finne en grunn til smertene.
Var på privat uke 12 + 1 og hun var sikkelig nøye, gikk igjennom alt fra hode til tær, og forklarte at alt såg normalt ut.. No er eg uke 14 og har igrunn lyst å få sjekket at det fortsatt er liv, liker ikke helt denne tiden fra de værste symptomene til før man kjenner liv..
 
Har hatt privat i uke 6-7 og uke 12. Ellers har jeg hatt nesten ukentlig UL på sykehus mellom der, men det var fordi jeg var innlagt med HG. Di UL var kjempekorte, kun for å se liv.
Og så hadde jeg en slik kjempekort på sykehuset igjen i uke 13 pga ekstremt nedpress.
Syntes også det er lenge til UL i mai, men tar ikke flere privat før det. Det er ikke vits, private er relativt korte uansett, og man vil bare se omtrent det samme som i uke 12. Noen uker til eller fra er egentlig ikke så lenge, selv om det kan føles som en evighet :p
Det er først på oul at man får en lang og grundig UL.

Jeg har en helt annen opplevelse enn deg. Jeg har opplevd de private ultralydene som lange og grundige, og de bruker god tid på å vise og forklare. Merker at de faktisk er avhengige av de pengene man legger igjen der, og gjør alt for en god opplevelse. Jeg var skikkelig skuffa etter oul med første, noe så upersonlig hadde jeg ikke sett for meg. Raskt inn og raskt ut, og viste alt bare veldig kjapt :p
 
Jeg fikk ultralyd offentlig i uke 8 og uke 11, pga MA forrige gang. Også har jeg bestilt en privat nå i uke 14, før oul i uke 18 i mai :)
 
Jeg bestilte privat ul i uke 7+0, for å se at der var liv (pga småblødninger), også var jeg så heldig at når jeg hos legen i uke 12 så fikk jeg høre hjertelyd:Heartred Tok likevel ny privat ul i uke 13, for å se at alt var fint! Ble veeeldig fornøyd, han tok seg GOD tid, og målte vel så og si alt man kan måle; nakke, hode, magesekk, urinblære, hjerte, nesebein, lårbein osv! Og alt var helt perfekt! Så nå skal jeg klare å vente til oul tenker jeg:love2
 
Jeg har hatt i uke 6,9,11 og 14. Tett oppfølging av privat gynekolog pga. prøverør og tidligere konisering pga. celleforandringer. Har OUL uke 20 og privat hos gynekologen for å måle livmorhals i uke 21. Jeg er 15+6 idag.
 
Jeg har en helt annen opplevelse enn deg. Jeg har opplevd de private ultralydene som lange og grundige, og de bruker god tid på å vise og forklare. Merker at de faktisk er avhengige av de pengene man legger igjen der, og gjør alt for en god opplevelse. Jeg var skikkelig skuffa etter oul med første, noe så upersonlig hadde jeg ikke sett for meg. Raskt inn og raskt ut, og viste alt bare veldig kjapt :p
Så rart at det er så ulikt.
Jeg har vært på private UL flere plasser, og aldri fått mer enn ca 10 min. Dem viser armer, ben, hjerte, mage osv, men bare full fart. Men OUL har vært myye lengre og mye grundigere begge gangene jeg har vært der (ca 30-40min).
 
Jeg har vært på privat ul i uke 5+5 da vikar legen min mente jeg hadde enda en MA noe som ikke stemte. Hadde heller ingen indikasjoner på det. Fått ny lege heldigvis så en privat ul i uke 12. Begge gangene hos samme private lege. Han brukte god tid, opptil 1 time hver gang. Velge fornøyd, forklarte og tok seg god tid.
 
Så rart at det er så ulikt.
Jeg har vært på private UL flere plasser, og aldri fått mer enn ca 10 min. Dem viser armer, ben, hjerte, mage osv, men bare full fart. Men OUL har vært myye lengre og mye grundigere begge gangene jeg har vært der (ca 30-40min).

Veldig rart ja o_O Når jeg har vært på privat ultralyd har de brukt alt mellom 30-60 minutter :)
 
Jeg var på tul i uke 6+3 (om jeg ikke husker feil) privat. Kun for å se at det faktisk var noe liv inni der.

Har lyst til å bestille en time til nå som jeg er i uke 12, egentlig for å se at det fortsatt er liv. Har fortsatt symptomer, men jeg føler at det går så tregt. Kan ikke se at jeg er gravid, har ingen bulk som stikker opp når jeg ligger på ryggen osv.. Føler litt at noe er feil
det er ikke noe god følelse og føle at noen er feil.. så er veldig betryggende å få en bekreftelse:)
 
Back
Topp