Hvor mange TUL har dere tatt og er de private?

Jeg har hvert på en uke 11+5 men var ingen god opplevelse. Først var det noe galt med fosteret så skal til utredning på torsdag. Men legen som utførte ul knotete fryktelig og ble veldig opphengt i størrelsen og avviket. Ellers sa hun bare fint hode. 2 bein og armer og her er hjerte. Vil ikke godt der igjen . Mer fornøyd med første graviditet da hadde jeg en på samme tid og hun var mye mer nøye og forklarte mye mer! Jeg bestiller ingen ekstra privat så om alt er fint på torsdag blir neste oul.
krysser fingrene for at at den på torsdag blir fin til deg! jeg føler jeg sitter igjen med mye spørsmål, siden dette er førstegang.. å følte noen av kommentarene var litt sånn at jeg følte meg litt dum!
 
Eg var på KK i uke 11 grunnet smerter i magen, så her såg hun bare at det var liv og sjekket ellers rundt livmor , eggstokk osv for å finne en grunn til smertene.
Var på privat uke 12 + 1 og hun var sikkelig nøye, gikk igjennom alt fra hode til tær, og forklarte at alt såg normalt ut.. No er eg uke 14 og har igrunn lyst å få sjekket at det fortsatt er liv, liker ikke helt denne tiden fra de værste symptomene til før man kjenner liv..
Nei denne tiden føles ut som en evighet føler jeg! så jeg tror også jeg blir å ta en i mellom uke 14-15 før OUL :)
 
Jeg har en helt annen opplevelse enn deg. Jeg har opplevd de private ultralydene som lange og grundige, og de bruker god tid på å vise og forklare. Merker at de faktisk er avhengige av de pengene man legger igjen der, og gjør alt for en god opplevelse. Jeg var skikkelig skuffa etter oul med første, noe så upersonlig hadde jeg ikke sett for meg. Raskt inn og raskt ut, og viste alt bare veldig kjapt :p
den jeg var på i uke 6 var jeg veldig fornøyd med- hun var så flink til å forklare å fortelle.. men den siste nå følte jeg meg bare litt dum etter..
 
Hva skjedde? Du skal jo ikke føle deg dum etter en ultralyd :Heartred
Han var veldig stille hele veien, da jeg spurte hva han trodde det var, spurte han meg om hva jeg trodde. så sa jeg " jeg føler at det er....." å fikk til svar" jaha hvordan føles det ut?". jeg ble litt satt ut.. jeg trodde når jeg var 2 dager unna 12 uker kunne jeg ta ultralyd utvendig, da sa han " vis du skal se noe å få en skikkelig ultralyd tar vi den ikke utvendig nå". så følte i grunn at alt jeg spurte om ble litt avvist å snakket bort, å jeg ble så satt ut at jeg ikke spurte om alt jeg tenkte å spørre om..
 
Har hatt 2 TUL. Begge på Sykehus. Dette det var pga tidligere historikk med 1 MA og 2 Sa og blødninger i forrige svangerskap. + fosterdiagnostikk og alder er jo over 38. Men til nå ser alt bra ut. Trengte ikke komme tilbake før OUL. Liten risiko for noe galt. Tok bare blodprøver der og alt var fint.
 
Last edited:
Han var veldig stille hele veien, da jeg spurte hva han trodde det var, spurte han meg om hva jeg trodde. så sa jeg " jeg føler at det er....." å fikk til svar" jaha hvordan føles det ut?". jeg ble litt satt ut.. jeg trodde når jeg var 2 dager unna 12 uker kunne jeg ta ultralyd utvendig, da sa han " vis du skal se noe å få en skikkelig ultralyd tar vi den ikke utvendig nå". så følte i grunn at alt jeg spurte om ble litt avvist å snakket bort, å jeg ble så satt ut at jeg ikke spurte om alt jeg tenkte å spørre om..
Ikke noe kjekk opplevelse når de blir så avvisende og sier lite
 
Han var veldig stille hele veien, da jeg spurte hva han trodde det var, spurte han meg om hva jeg trodde. så sa jeg " jeg føler at det er....." å fikk til svar" jaha hvordan føles det ut?". jeg ble litt satt ut.. jeg trodde når jeg var 2 dager unna 12 uker kunne jeg ta ultralyd utvendig, da sa han " vis du skal se noe å få en skikkelig ultralyd tar vi den ikke utvendig nå". så følte i grunn at alt jeg spurte om ble litt avvist å snakket bort, å jeg ble så satt ut at jeg ikke spurte om alt jeg tenkte å spørre om..

Så kjipt da :sorry: Ikke sånne følelser man skal sitte igjen med. Jeg tok også innvendig i uke 11 første svangerskap, det er visst litt ulikt rundt om :) Men alt var fint? Det var ikke noe galt med lille? :Heartred
 
Ikke noe kjekk opplevelse når de blir så avvisende og sier lite
nei man føler seg litt liten selv, å følte kanskje jeg sitlte dumme spørsmål. eller ja.. jeg skjønner jo at det kan ha noe med omstendigheten vi også er inn i nå da. men.. ja..
 
Så kjipt da :sorry: Ikke sånne følelser man skal sitte igjen med. Jeg tok også innvendig i uke 11 første svangerskap, det er visst litt ulikt rundt om :) Men alt var fint? Det var ikke noe galt med lille? :Heartred
Ja det er vist forskjellig, jeg var bare ikke helt forberedt på at den var innvendig - ikke at det var det største problemet, mene måten jeg fikk " valge på".
Ja slik jeg tolket han var alt heldigvis veldig fint:) - så det ble jeg beroliget på:Heartred jeg hadde bare kunne tenkt meg å se og få forklart litt mere, da jeg ikke skjønte så mye av alt på skjermen hans.. hehe! så sa han plutselig " men da har vi vell sett nok". så var vi ferdig. tror det tok 20 min fra han hentet meg til jeg gikk igjen..
 
Han var veldig stille hele veien, da jeg spurte hva han trodde det var, spurte han meg om hva jeg trodde. så sa jeg " jeg føler at det er....." å fikk til svar" jaha hvordan føles det ut?". jeg ble litt satt ut.. jeg trodde når jeg var 2 dager unna 12 uker kunne jeg ta ultralyd utvendig, da sa han " vis du skal se noe å få en skikkelig ultralyd tar vi den ikke utvendig nå". så følte i grunn at alt jeg spurte om ble litt avvist å snakket bort, å jeg ble så satt ut at jeg ikke spurte om alt jeg tenkte å spørre om..
Eg tok ultralyd utvendig uke 12, såg masse! Noen burde ikke jobbe med mennesker!
 
Hvor lang tid brukte de på den? Og var det bare medisinsk på en måte, eller følte du at det var hyggelig også? Jeg skal dit på torsdag nemlig, gruer meg fælt og vet ikke helt hva jeg går til eller hva jeg skal forvente.. Om det bare er målinger og ferdig med det, eller om de forklarer litt (om det ser bra ut da selvfølgelig :sorry:)


Det var hyggelig igrunn, men han ville ikke si kjønn. Han sjekka babyen, forklarte godt, og etterpå forklarte han funnene. Og hva oddsene var for at det skulle være noe galt baser på målene. Så avtalte vi ny sjekk i uke 30, og han sendte meg på en annen blodprøve i tillegg til de som alt var tatt.
Han skal ringe når svarene har kommet, men han har ikke ringt enda. Påsken havna midt mellom så...
 
Tok en i uke 8 pga blødning å tidligere spontanaborter. Har bestillt en til nå i uke 13 for eg syns det er så lenge til OUL.
 
Tatt 1, privat. Mest for å sjekke at alt var i orden. Leser om så mye rart.
 
3 ultralyder. En i uke 8, uke 10 og i uke 13 :happy: henvisning og oppfølgning 2 ganger etterpå :Heartred
 
Har tatt 2 ultralyder, begge private. Den første i uke 6-7 da jeg hadde en liten blødning og en i slutten av uke 13 bare for å se at alt var greit da det føltes så lenge til OUL. Den første timen kunne man ikke se noe annet enn at det var liv, men den siste tror jeg han brukte 45minutter på, gikk gjennom og sjekket alt mulig, forklarte alt vi kunne se og han gjettet på kjønnet ut i fra hva han hadde observert under timen.
Har hørt at mange ikke tør å uttale seg om kjønnet, men han jeg går hos gjør alltid det så lenge han ser noe å uttale seg om.
Nå er det enda 3 uker til OUL og jeg greier nesten ikke vente :D
 
Back
Topp