Hvor lenge brukte du vogna?

Ja, ikke minst for å transportere alt pikkpakket vårt til/fra barnehagen.

Prøvde meg på å ha henne på ryggen i bæresela mens jeg gikk til bhg men ble helt av i armene av å bære på regntøy, parkdress og sekk. :p ;)

Ja, man blir rimelig gåen i armene etterhvert. Veldig greit over korte avstander, men over lengre avstander kan det bli en prøvelse for blodsirkulasjonen i armene :p Bæresele prøvde jeg meg på én gang. Gjørmete sko da jeg hentet ble drepen for min del :p

Skjønner ikke hvorfor folk har det så travelt med å få barna store jeg?
Her brukes vogn når vi skal på langtur, vår treåring blir sliten i beina, trenger litt hvile og jeg har ingen hast med å få barna så store. Tre år er da ikke store barn?
Og de som ikke har brukt for vogn når ungene er to år må bruke beina utrolig lite tror jeg.
Helt enig!

Og man må tenke på at selv om det "bare" er 1km bort til bhg så er 1km i en 3-årings målestokk veldig mye lengre enn for oss voksne som har lange bein. ;) :P

...og innimellom er det også litt godt å plassere 3-åringen i vogna mens man er på bytur så man får pustet litt ut. :P

Nei vi pakket bort vogna fordi gutten ikke hadde behov for vogn i hele tatt - har ikke savnet den en eneste gang og gutten har aldri spurt om den heller. Fordi om min gutt ikke hadde behov etter 2 år, betyr ikke at jeg mener at at ingen andre over 2 trenger det. Derfor skrev jeg 4-5 i hovedinnlegget også!

I forhold til barnehage så går vi i hvertfall lange turer med barna uten noe klaging. Vogn har vi heller aldri med (storbarn) - vi eier ikke vogn heller på storbarn, så det er ikke ett alternativ heller ;)

Men hvorfor har man sånn en trang til at barna skal bli store? Hva er galt med at en fem åring hviler i vogn i 15 minutter? Vil det bety for den fem åringen at når han bli vokse så vil han ikke orke å gå?
Jeg har det ikke travelt med å få barna fort store, de blir store fort nok uansett. Jeg er veldig glad for at barnehagen her ikke går 10 km med mine barn, da er det godt de får hvilt i blant. Her bruker de sånn dobbel vogn :)

Helt enig!

Og man må tenke på at selv om det "bare" er 1km bort til bhg så er 1km i en 3-årings målestokk veldig mye lengre enn for oss voksne som har lange bein. ;) :P

...og innimellom er det også litt godt å plassere 3-åringen i vogna mens man er på bytur så man får pustet litt ut. :P

Det føler jeg ofte mange glemmer. Man skryter av at poden holdt ut hele turen uten å tenke på hvor langt det egentlig var for den lille.

Her brukes vogna med god samvittighet, noen ganger setter jeg på selen bare for å få nyte turen litt også :o Hihi

Ja, man blir rimelig gåen i armene etterhvert. Veldig greit over korte avstander, men over lengre avstander kan det bli en prøvelse for blodsirkulasjonen i armene :p Bæresele prøvde jeg meg på én gang. Gjørmete sko da jeg hentet ble drepen for min del :p
Vi har 1km i kun oppoverbakke til bhg, så det blir litt av en trimtur opp der med ungen på ryggen. Kom søkksvett på jobb og sa til meg selv at det ble første og siste gangen. :P

Vi har brukt vogna helt til nå, og må nok det en stund til. Sykler endel også, og har henne i henger. Er spent på hvordan det skal gå når hun må gå til bhg selv, da må jeg jo likevel bære alle sakene. :eek:

Det føler jeg ofte mange glemmer. Man skryter av at poden holdt ut hele turen uten å tenke på hvor langt det egentlig var for den lille.

Her brukes vogna med god samvittighet, noen ganger setter jeg på selen bare for å få nyte turen litt også :o Hihi
Jeg har en unge som koser seg veldig i vogna. Gir henne noe frukt å spise på og så kan jeg rusle i byen uten mas, koster meg ikke en kalori å innrømme at det er godt av og til. :D

Det betyr ikke at jeg har en lat unge som aldri orker å gå, eller får gå. Vil hun gå så får hun såklart det. Og hun kan fint gå 2-3 km på fjellet når vi er på tur. Men da har vi med bæresela så hun får hvilt seg, og bruker goood tid på turen. :)

Vi har 1km i kun oppoverbakke til bhg, så det blir litt av en trimtur opp der med ungen på ryggen. Kom søkksvett på jobb og sa til meg selv at det ble første og siste gangen. :p

Vi har brukt vogna helt til nå, og må nok det en stund til. Sykler endel også, og har henne i henger. Er spent på hvordan det skal gå når hun må gå til bhg selv, da må jeg jo likevel bære alle sakene. :eek:

Jeg brukte tyggis som belønning. Når vi så barnehagen skulle hun få tyggis før vi kom til barnehagen. Samme på veien hjem. Et mareritt i begynnelsen, men nå går det greit. Vi er fortsatt på tyggis, 1 år etter påbegynt gåprosjekt. :p

Jeg har en unge som koser seg veldig i vogna. Gir henne noe frukt å spise på og så kan jeg rusle i byen uten mas, koster meg ikke en kalori å innrømme at det er godt av og til. :D

Det betyr ikke at jeg har en lat unge som aldri orker å gå, eller får gå. Vil hun gå så får hun såklart det. Og hun kan fint gå 2-3 km på fjellet når vi er på tur. Men da har vi med bæresela så hun får hvilt seg, og bruker goood tid på turen. :)

Samme her :) Skulle selv ønske jeg kunne bli trillet i vogn jeg, må være godt å få hvilt beina på tur :D

Hu brukte den lenge, husker ikke helt hvor stor hun var men var nok passert 4 år. Ikke fordi hu ikke gadd å gå for hu var flink og gikk lange strekninger. Men vi reiste tidlig om morran pga reisevei til barnehagen (med buss) så hu sov ofte på vei til barnehagen og frem til hun våknet og ville ha frokost i barnehagen. Og hun var mye syk og sleit veldig med astmaen så ja vi hadde stor nytte av vognen. Hadde og med oss en trille på ferie når hu var 4,5 for slitne bein på kveldstid :)

Kan ikke si at vi har brukt vogn egentlig, mini er vognhater ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi fikk noen rare blikk i dyreparken i sommer da vår mellomste på 4,5år satt i vogn. Hun har veldig hypermobile ledd og har mye smerter.

Eldste sov på dagtid til han var 3,5år.
Minste på 2år bruker ikke vogn mer.

Vi bruker lite vogn, fordi vi bruker bil om vi skal fra a-b. Men da forrige vogn sa takk for seg i begynnelsen av sommeren så kjøpte jeg ny brukt vogn. ;) de er nettopp fylt to år.

Vår er 3 år og bruker enda vogn.

Skjønner ikke helt hvorfor det skal være så galt?

Hvis hun skal gå selv hele veien til barnehagen vil det ta 30-40 min, tid vi ikke har om morgenen. Da triller vi så tar det bare 15 min.

Hun sover også i vogn på dagen.

På ferie, bytur etc hvor det blir veldig mye gåing så bruker vi også vogn. Synes det er helt naturlig at hun blir sliten og behøver hvile innimellom da.

Synes det er mer rart at folk med 2/3-åringer aldri har behov for vogn enn at man bruker det. :p
Hvorfor er det rart? Min ville bare gå selv å det fikk han. Vogn var jeg bare glad for å bli kvitt

Skjønner ikke hvorfor folk har det så travelt med å få barna store jeg?
Her brukes vogn når vi skal på langtur, vår treåring blir sliten i beina, trenger litt hvile og jeg har ingen hast med å få barna så store. Tre år er da ikke store barn?
Og de som ikke har brukt for vogn når ungene er to år må bruke beina utrolig lite tror jeg.
Vi brukte beina mye vi , at man ikke bruker vogn betyr virkelig ikke at man ikke går.

Tenker vi dropper vogna når minsten er 2 år eller noe sånt. Og heller bytte over til en liten paraplytrille hvis vi skal steder det kreves litt mer gåing :-)

Tror eldste sluttet da hun var 3 ca. Gutten på rett over 2 bruker den litt enda, men blir mindre og mindre. Er vi ute og rusler, går han jo selv, men om vi skal litt lengre (lekeplass, butikk osv), tar jeg med vogna, så han kan sitte deler av veien. Greit å ta varer under også! Men han sover ikke på dagen lengre, så den blir ikke brukt så veldig mye :)

3 år :)

Vogna var flittig i bruk frem til nå, 2,5 år - både til soving, lengre turer, bytur, togtur, på ferie og som soveplass på besøk hos venner om kvelden (hun roa seg godt i vogna). Nå går hun mye og lenger selv og vogna er sjeldnere i bruk... Erstatta med sykkelsete bak på min sykkel, sparkesykkel med tre hjul og en glede av å sitte på ryggen/skuldrene.

Back
Topp