Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Hmm, merkelig.. jeg har aldri sett den med skumgummi faktisk og har vært inne mange ganger :p Men ja kanskje, rart å stille den ut uten da [emoji85]

Kan jo være defekt for alt jeg vet og at de ikke har giddet å fikse utstilling, eller at understellet er eldre dato? Jaja. Same same, da skal jeg ikke opplyse feil i alle fall. Stoler på det er skinn!
 
Jeg har skaffet en delevogn:hilarious: Jeg har et vrak av en vogn i kjelleren. Dvs bremsen er ødelagt og den er litt slitt har og der. Nå solgte noen et annet vrak av samme merke billig, men den har andre feil enn min:) Så da blir det å kombinere de beste delene og kaste resten.
 
Jeg har skaffet en delevogn:hilarious: Jeg har et vrak av en vogn i kjelleren. Dvs bremsen er ødelagt og den er litt slitt har og der. Nå solgte noen et annet vrak av samme merke billig, men den har andre feil enn min:) Så da blir det å kombinere de beste delene og kaste resten.
Løsningsorientert!
 
Jeg har skaffet en delevogn:hilarious: Jeg har et vrak av en vogn i kjelleren. Dvs bremsen er ødelagt og den er litt slitt har og der. Nå solgte noen et annet vrak av samme merke billig, men den har andre feil enn min:) Så da blir det å kombinere de beste delene og kaste resten.

Smart!! Bygger du hovedvogn eller sovevogn til bhg? Føles som om jeg er den eneste som ikke innvilger den lille en helt ny vogn. Han må ta til takke med den vi har [emoji85]
 
Smart!! Bygger du hovedvogn eller sovevogn til bhg? Føles som om jeg er den eneste som ikke innvilger den lille en helt ny vogn. Han må ta til takke med den vi har [emoji85]

Vi gjenbruker den vi har, en TFK joggster twist. Har vært super fornøyd med den så ser ingen grunn til å kjøpe ny.
 
Smart!! Bygger du hovedvogn eller sovevogn til bhg? Føles som om jeg er den eneste som ikke innvilger den lille en helt ny vogn. Han må ta til takke med den vi har [emoji85]
Jaggu om jeg veit. Blir ingen ny vogn. Nå har jeg tre brukte:) En stor, robust en, og to «like» lette byvogner. Første er nok best for turer i naturen, og de to som skal kombineres er best egnet for å ligge i bagasjerommet på bilen, og småærend. Butikkvogn med bilstoladapter:)
 
Smart!! Bygger du hovedvogn eller sovevogn til bhg? Føles som om jeg er den eneste som ikke innvilger den lille en helt ny vogn. Han må ta til takke med den vi har [emoji85]

Alt utenom regntrekk, myggnett, stelleveske og vognpose er kjøpt brukt her ;)
 
Hadde jeg fått tettere barn enn jeg får nå og alt utstyret ikke var solgt/gitt bort, hadde jeg brukt mye av det om igjen til tredjemann altså.
Dårlig bruktmarked på de vognene jeg så på her nede, og jeg liker å se ting før jeg kjøper (i alle fall sånt), så da var nytt beste løsning. Men veldig for gjenbruk!
 
Hadde jeg fått tettere barn enn jeg får nå og alt utstyret ikke var solgt/gitt bort, hadde jeg brukt mye av det om igjen til tredjemann altså.
Dårlig bruktmarked på de vognene jeg så på her nede, og jeg liker å se ting før jeg kjøper (i alle fall sånt), så da var nytt beste løsning. Men veldig for gjenbruk!
Den gamle vogna som skal rehabiliteres er fra han på 9 ble født:)
 
Klart for rehabilitering:) Har en del flere deler enn vi trenger.....F79D6847-23AD-4397-92F8-78F2582FE4AF.jpeg
 
Klart for rehabilitering:) Har en del flere deler enn vi trenger.....Vis vedlegget 260835

Bra løsning. Cameleon hadde vi også, men solgte rett etter at straks 10-åring sluttet med vogn. Nå får du jo antakelig litt ekstra utstyr til vognen også, at det er flere deler som virker på begge to enn de et er mangler/feil?
 
Bra løsning. Cameleon hadde vi også, men solgte rett etter at straks 10-åring sluttet med vogn. Nå får du jo antakelig litt ekstra utstyr til vognen også, at det er flere deler som virker på begge to enn de et er mangler/feil?
Mye som virker på begge, men det blir stort sett kastet. Tar vare på ekstra madrass til dypvogna (kjekt om den tisses ut), men ikke på ekstra hjul eller to sett med bilstoladaptere. Også er det kjekt med dypdel og sittedel på hver sin ramme. Det er Emmaljungavogna som blir hovedvogn. Cameleon-vogna er mest en tar-liten-plass-i-bilen-vogn:)
 
Vi har lagd oppdatert kravliste:
  • Liten sammenlagt
  • Fire hjul
  • Kompatibel m/bilstol
  • Duovogn
  • Vendbar sittedel
Pluss-liste:
  • Gjerne høy liggehøyde
  • Lett
  • Lett bilstol
  • Justerbar høyde håndtak
  • Skinnhåndtak
  • Fremhjul som både kan være "faste og løse"
  • Hjul som kan brukes på asfalt, grus, litt terreng, snø og is
  • Utseende
  • Pris
Under vurdering (alfabetisk):
  • Britax Smil-e: 8,9 kg understell, 89/57/38 cm sammenlagt understell. Virket høy. God og stor kalesje! Gummihåndtak.
  • Bugaboo Fox: 9,9 kg inkl sittedel, 88/60/46 cm sammenlagt understell
  • Emmaljunga NXT60: 7,5 kg understell, 76/45/17,5 cm sammenlagt understell + hjul. Virkelig liten sammenslått!
  • Emmaljunga NXT90: 9,7 kg understell, 80/48/18 cm sammenlagt understell + hjul
  • Stokke Trailz: 9,8 kg understell, 95/62/50 cm sammenlagt understell m/sittedel. Høy ligge-/sittehøyde.
Bilstolforslag (fra nettmøte):
  • BeSafe Modular
  • Maxi-Cosi Pebble/2 Way Pearl
 
Vi har lagd oppdatert kravliste:
  • Liten sammenlagt
  • Fire hjul
  • Kompatibel m/bilstol
  • Duovogn
  • Vendbar sittedel
Pluss-liste:
  • Gjerne høy liggehøyde
  • Lett
  • Lett bilstol
  • Justerbar høyde håndtak
  • Skinnhåndtak
  • Fremhjul som både kan være "faste og løse"
  • Hjul som kan brukes på asfalt, grus, litt terreng, snø og is
  • Utseende
  • Pris
Under vurdering (alfabetisk):
  • Britax Smil-e: 8,9 kg understell, 89/57/38 cm sammenlagt understell. Virket høy. God og stor kalesje! Gummihåndtak.
  • Bugaboo Fox: 9,9 kg inkl sittedel, 88/60/46 cm sammenlagt understell
  • Emmaljunga NXT60: 7,5 kg understell, 76/45/17,5 cm sammenlagt understell + hjul. Virkelig liten sammenslått!
  • Emmaljunga NXT90: 9,7 kg understell, 80/48/18 cm sammenlagt understell + hjul
  • Stokke Trailz: 9,8 kg understell, 95/62/50 cm sammenlagt understell m/sittedel. Høy ligge-/sittehøyde.
Bilstolforslag (fra nettmøte):
  • BeSafe Modular
  • Maxi-Cosi Pebble/2 Way Pearl
Ser at du gjennomgående har med ergonomisk sittedel. Begge mine unger har sovet veldig dårlig i slike. Om ungen din skal sove i vogn etter barnehagestart, så tipper jeg du vil ønske deg ny vogn.
 
Ser at du gjennomgående har med ergonomisk sittedel. Begge mine unger har sovet veldig dårlig i slike. Om ungen din skal sove i vogn etter barnehagestart, så tipper jeg du vil ønske deg ny vogn.
Ja, har ikke hatt det med så langt, er så mange variabler å sjonglere allerede. Barnehagestart føles veldig lenge unna (antageligvis 1,5 eller 2 år). NXT90F har flat tror jeg, ikke sikker på de andre merkene.
 
Det er så forskjell på barn også, så umulig å vite. Begge mine sov best i vogn med såkalt ergonomisk sittedel, så det blir et sjansespill uansett hva du velger.
 
Ja, har ikke hatt det med så langt, er så mange variabler å sjonglere allerede. Barnehagestart føles veldig lenge unna (antageligvis 1,5 eller 2 år). NXT90F har flat tror jeg, ikke sikker på de andre merkene.

Stemmer at 90F har en annen liggende utforming enn de andre.
 
Back
Topp