Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Hjeeelp.....?!

Jeg er førstegangs og har lite peiling, kanskje noen kan hjelpe? I et hav av begrep, merker, kombinasjoner osv. blir jeg enda mer forvirret da jeg forsøker å lese meg opp. Jeg er ikke så interessert i utstyr, ting og tang, og ønsker bare en vogn jeg kan ha lenge, som tåler litt grus, og som tar liten plass når den er sammenlagt. Praktisk, ikke fancy. Helst brukt!

Kan noen hjelpe meg litt på vei?

Jeg har lest i tråden, men er fortsatt grønn. Finnes det vogner/løsninger jeg bør unngå?
 
Hjeeelp.....?!

Jeg er førstegangs og har lite peiling, kanskje noen kan hjelpe? I et hav av begrep, merker, kombinasjoner osv. blir jeg enda mer forvirret da jeg forsøker å lese meg opp. Jeg er ikke så interessert i utstyr, ting og tang, og ønsker bare en vogn jeg kan ha lenge, som tåler litt grus, og som tar liten plass når den er sammenlagt. Praktisk, ikke fancy. Helst brukt!

Kan noen hjelpe meg litt på vei?

Jeg har lest i tråden, men er fortsatt grønn. Finnes det vogner/løsninger jeg bør unngå?
Gå på en butikk med godt utvalg og kikk og prøvetrill og spør de ansatte. Så kan du heller lete litt mer på nett og finne brukt når du har funnet ut hva som føles riktig eller viktig for deg. Beste er å få sett på ulike vogner i praksis og prøvetrillet litt
 
Jeg har begynt å få second thoughts på vogn. Har tenkt på om jeg burde gå for en mindre og lettere, evt faktisk ha to. Fram til jul blir det jo mest asfalt og sikkert ikke mange turer på over en time. Så da er det kanskje best å fokusere på ting som at den er grei å få inn i bilen selv om man ikke er helt i form osv?
 
Jeg har begynt å få second thoughts på vogn. Har tenkt på om jeg burde gå for en mindre og lettere, evt faktisk ha to. Fram til jul blir det jo mest asfalt og sikkert ikke mange turer på over en time. Så da er det kanskje best å fokusere på ting som at den er grei å få inn i bilen selv om man ikke er helt i form osv?

Jeg har jo kjøpt meg to, så jeg skal ikke si noe ...:singing::happy: Nå er begge de jeg har valgt relativt lette osv, men den ene tar klart mer plass sammenlagt enn den andre, og egner seg også bedre i terreng enn den lille, selv om begge er utmerket på bytrilling mm.

Det er jo til sist smak, behag og behov som teller!
 
Jeg har jo kjøpt meg to, så jeg skal ikke si noe ...:singing::happy: Nå er begge de jeg har valgt relativt lette osv, men den ene tar klart mer plass sammenlagt enn den andre, og egner seg også bedre i terreng enn den lille, selv om begge er utmerket på bytrilling mm.

Det er jo til sist smak, behag og behov som teller!
Som nybegynner vet jeg ikke helt hva smaken min er enda...
 
Hjeeelp.....?!

Jeg er førstegangs og har lite peiling, kanskje noen kan hjelpe? I et hav av begrep, merker, kombinasjoner osv. blir jeg enda mer forvirret da jeg forsøker å lese meg opp. Jeg er ikke så interessert i utstyr, ting og tang, og ønsker bare en vogn jeg kan ha lenge, som tåler litt grus, og som tar liten plass når den er sammenlagt. Praktisk, ikke fancy. Helst brukt!

Kan noen hjelpe meg litt på vei?

Jeg har lest i tråden, men er fortsatt grønn. Finnes det vogner/løsninger jeg bør unngå?

Du bør prøve deg frem, finne ut hva som er viktig for deg/dere og ikke.

Personlig hil jeg allikevel fraråde deg såkalte kombivogner, der man typ putter en mindre babybag i vognens sportsdel, at bag og sportsdel ikke er separat som sådan. Dette gjør bagen mindre og gir kortere brukstid, det gjør vognen tyngre og det sliter unødvendig på sportsvognen mens barnet bruker bag. Vekten er til sist det jeg synes er avgjørende her, jeg liker ikke å trille på veldig store tunge vogner.

Gå for ren bagvogn og kjøp sportsvogn senere, eller kjøp en duovogn der du får begge deler, men bare bruker bagen først og senere sportsvogn på samme understell.

Ellers ville jeg personlig unngått vogn med liten bag. Jeg ønsker å bruke bagen så lenge som mulig og gjerne over den verdte kulden for oss som får barn i august, alrså kunne bruke bagen til februar. Ikke alle det er mulig for uansett, barn er forskjellige og noen barn er større enn andre, men det gir en mulighet. Bagen er lun og god.

Utover dette er det som sagt veldig hipp som happ hva folk ønsker i en vogn, om den må egne seg best på underlag du finner i skog og mark, om den bare skal brukes på asfalt, om man liker faste hjul, om man vil ha sving, om man ønsker en lav vogn eller om det er viktig at den er god å trille for en veldig høy person, om man ønsker mulighet for feste av bilstol på understellet, hvor stor vogn man har plass til i bilen man disponerer osv osv.
 
Som nybegynner vet jeg ikke helt hva smaken min er enda...

Nei, det er jo et poeng såklart.

Det fine er at om man bommer eller ikke blir helt for lyd, så kan man jo selge og kjøpe ny/bytte ut.
 
Blir Bugaboo Fox her. Sammenliknet med mange andre vogner i butikk og synes både den er mest praktisk og finest :) ikke landet helt på farge enda, men kanskje bare en klassisk nøytral grå.
 
Naive meg begynte på et oversiktlig regneark for å rett og slett eliminere vekk vogner som vi ikke vil ha. Gikk inn på "alle" nettbutikker for å finne alle vognnavn... Vel, merkene er som følger:

ABC Design Adbor Baby Jogger Baby-Merc Babyzen Beemoo Britax Bugaboo Carena Chicco City Go Crescent Cybex Diono Dubatti EasyWalker Emmaljunga Gmini Graco Hauck iCandy Jedo Joolz Marcel Mountain Buggy Nordic Cab Nordic Crown North 13.5 Orbit Osann Oyster Petite Chérie Petite&Mars Phil&Teds Recaro Silver Cross Stokke TFK Tutek Uppababy Valco Snap

Og så har de mange modeller hver selvsagt, så dette prosjektet ble plutselig litt stort... :bored: Jeg får finne en annen framgangsmåte.
 
Naive meg begynte på et oversiktlig regneark for å rett og slett eliminere vekk vogner som vi ikke vil ha. Gikk inn på "alle" nettbutikker for å finne alle vognnavn... Vel, merkene er som følger:

ABC Design Adbor Baby Jogger Baby-Merc Babyzen Beemoo Britax Bugaboo Carena Chicco City Go Crescent Cybex Diono Dubatti EasyWalker Emmaljunga Gmini Graco Hauck iCandy Jedo Joolz Marcel Mountain Buggy Nordic Cab Nordic Crown North 13.5 Orbit Osann Oyster Petite Chérie Petite&Mars Phil&Teds Recaro Silver Cross Stokke TFK Tutek Uppababy Valco Snap

Og så har de mange modeller hver selvsagt, så dette prosjektet ble plutselig litt stort... :bored: Jeg får finne en annen framgangsmåte.

Men noen av de vognene/modellene ser du vel rimelig kjapt om du vil vurdere, eller om de er helt «nei». I så fall kan de ekskluderes fra regnearket før de i det hele tatt kom med [emoji12]
 
Men noen av de vognene/modellene ser du vel rimelig kjapt om du vil vurdere, eller om de er helt «nei». I så fall kan de ekskluderes fra regnearket før de i det hele tatt kom med [emoji12]
Ugh, du får det til å høres så enkelt og greit ut. :hilarious: Jeg er litt sånn completionist...
 
Blir Bugaboo Fox her. Sammenliknet med mange andre vogner i butikk og synes både den er mest praktisk og finest :) ikke landet helt på farge enda, men kanskje bare en klassisk nøytral grå.

Snakket du med butikken om bestillingstid? Jeg spør bare fordi jeg for 14 dager siden fikk beskjed om at hvis man bestilte nå, så var det ikke levering før i juni/juli. Bare så du ikke risikerer å drøye fargevalg og evt bestilling for lenge.
 
Snakket du med butikken om bestillingstid? Jeg spør bare fordi jeg for 14 dager siden fikk beskjed om at hvis man bestilte nå, så var det ikke levering før i juni/juli. Bare så du ikke risikerer å drøye fargevalg og evt bestilling for lenge.

Oi, nei. Det visste jeg ikke :confused: men ser den kan bestilles fra barnas hus på nett med den fargen i hvertfall.. :nailbiting: må skynde meg da kanskje.
 
Oi, nei. Det visste jeg ikke :confused: men ser den kan bestilles fra barnas hus på nett med den fargen i hvertfall.. :nailbiting: må skynde meg da kanskje.

Var Barnas Hus jeg var på. Mulig de har noe lager, men her i Kristiansand hadde de ikke det. Bugaboo har ikke kommer «a jour» sa de og stort sett alt de produserer nå er allerede solgt/bestilt. Jeg kan jo ikke snakke for andre filialer eller om det er noen butikker som kanskje har vogner folk har avbestilt tilgjengelig, men sjekk det i alle fall ut så dere ikke blir stående uten vogn. Worst case.
 
Det hadde vært fint om nettbutikkene hadde hatt bedre filtre! Skjønner at farge er viktig, men å kunne filtrere på antall hjul osv hadde vært fint også.
 
Hjeeelp.....?!

Jeg er førstegangs og har lite peiling, kanskje noen kan hjelpe? I et hav av begrep, merker, kombinasjoner osv. blir jeg enda mer forvirret da jeg forsøker å lese meg opp. Jeg er ikke så interessert i utstyr, ting og tang, og ønsker bare en vogn jeg kan ha lenge, som tåler litt grus, og som tar liten plass når den er sammenlagt. Praktisk, ikke fancy. Helst brukt!

Kan noen hjelpe meg litt på vei?

Jeg har lest i tråden, men er fortsatt grønn. Finnes det vogner/løsninger jeg bør unngå?

Hva med en brukt TFK? Grei størrelse på bag, god på grus (har også håndbrems!), liten sammenlagt, romslig sportsvogn mm. God vogn det er fhv enkelt å få kjøpt brukt.
 
Her blir det Bugaboo fox [emoji4] Mest sannsynlig i grå. Syns den helsorte er finest, men er litt bekymret for sort vogn i sol og varme.
 
Var Barnas Hus jeg var på. Mulig de har noe lager, men her i Kristiansand hadde de ikke det. Bugaboo har ikke kommer «a jour» sa de og stort sett alt de produserer nå er allerede solgt/bestilt. Jeg kan jo ikke snakke for andre filialer eller om det er noen butikker som kanskje har vogner folk har avbestilt tilgjengelig, men sjekk det i alle fall ut så dere ikke blir stående uten vogn. Worst case.

Skal sjekke det opp :) er det hos barnas hus man får den 10 prosent rabatten ved kjøp over 15 K? Inkl. Sikkert ikke bugaboo da i såfall :hungover:
 
Back
Topp