Hvilken dekningsgrad velger du?

Aha !!!! En liten tiøring løsnet. Herremilde skal det være så vanskelig ????

Så forutsatt at jeg har riktige tall og regnet riktig så vil jeg faktisk komme bedre økonomisk ut av det pluss ha like lang permisjon - hvis jeg velger 100 prosent men tar ti uker ulønnet permisjon? Forstår jeg riktig :facepalm:

Men - ulønnet perm - da mister man sykepengerettigheter?

Aha !!!! En liten tiøring løsnet. Herremilde skal det være så vanskelig ????

Så forutsatt at jeg har riktige tall og regnet riktig så vil jeg faktisk komme bedre økonomisk ut av det pluss ha like lang permisjon - hvis jeg velger 100 prosent men tar ti uker ulønnet permisjon? Forstår jeg riktig :facepalm:

Men - ulønnet perm - da mister man sykepengerettigheter?
1) ja, du vil det.. men du bør kanskje spare litt da..
2) ja det gjør du, så du bør ikke ta ulønnet dersom du står i fare for å bli sykemeldt.. men det er jo liten sannsynlighet for at noe skjer i de 3 mnd..

Så flink du er !!! Hvordan kan du dette ????

Jeg skal igjen sette meg ned å regne litt på det. Men denne løsningen forutsetter at man sparer da disse ca 1400 i uken de andre ukene. Da må man klare det!
Men da vil jeg jo faktisk få like lang pensjonstid hjemme?

Men for å få det til å gå opp i måneder sø kan man jo gå for 12 uker ulønnet permisjon istedenfor feir 10. Da går kabalen min enda bedre opp.

Så flink du er !!! Hvordan kan du dette ????

Jeg skal igjen sette meg ned å regne litt på det. Men denne løsningen forutsetter at man sparer da disse ca 1400 i uken de andre ukene. Da må man klare det!
Men da vil jeg jo faktisk få like lang pensjonstid hjemme?

Men for å få det til å gå opp i måneder sø kan man jo gå for 12 uker ulønnet permisjon istedenfor feir 10. Da går kabalen min enda bedre opp.

Jo takk..hehe.. måtte gruble og tenke litt jeg også da..! Jeg vurderer litt samme løsning her.. man kan jo ta så mye ulønnet perm som man hqr råd til..

Ja lurer litt på å gå for 12 uker da ev. Men risikoen er ho dette med sykepenger hvis man blir syk ev. Men sjansen er jo liten - men allikevel til stede.

Nå må jeg finne ut av dette med ferie. Har totalt seks uker til gode. Spørsmålet er om jeg kan ta dem alle ut i 2015 eller må dele det opp.

Ja lurer litt på å gå for 12 uker da ev. Men risikoen er ho dette med sykepenger hvis man blir syk ev. Men sjansen er jo liten - men allikevel til stede.

Nå må jeg finne ut av dette med ferie. Har totalt seks uker til gode. Spørsmålet er om jeg kan ta dem alle ut i 2015 eller må dele det opp.

Har du permisjon i hele 2015, så har du ikke lov av Nav å ta mer enn 4 uker og 2 dager.
Men om f.eks far tar pappaperm så kan du bruke de ukene da han har permisjon.
Men det vil jo heller lønne seg å ta 4 uker og 2 dager i 2015 og overføre resten til 2016. Og da forlenge din permisjon på den måten :)
Var dette jeg fikk forklart sist jeg hadde permisjon av Nav :)

Snakket med NAV i går, ang. uttak av ferie. Vi har krav på å ta ut den lovfesta ferien, som er 4 uker + 1 dag, "inni" permisjonen, men dersom du har mere ferie tilgode, må du ta det etter du har hatt all permisjonen du skal ha. Usikker på hva du kan gjøre med den uka du har fra 2014.
På min jobb får vi ikke overflytte den til 2016. Men vi får heller ikke ta den ut i betaling...

Men da må løsningen være At jeg tar 2014 uken pluss feks tre av 2015 ukene ut i slutten av 2015 - også ta resterende av de to 2015 ukene etter endt permisjon ? Det må da la seg gjøre ?
Altså : permisjon. Brudd. 2014 ferie. 2015 ferie. Permisjon fortsetter. Resterende 2015 ferie også ulønnet permisjon?

Men da må løsningen være At jeg tar 2014 uken pluss feks tre av 2015 ukene ut i slutten av 2015 - også ta resterende av de to 2015 ukene etter endt permisjon ? Det må da la seg gjøre ?
Altså : permisjon. Brudd. 2014 ferie. 2015 ferie. Permisjon fortsetter. Resterende 2015 ferie også ulønnet permisjon?
Må bli sånn ja

Men man får feriepenger fra året før permisjonen i tillegg til Foreldrepenger ikke sant ? Nav stopper vel ikke utbetalingene den måneden man får feriepenger ?

En Annen ting å legge med i beregningen er også skattepenger til gode

Samt en siste ting : barnebidraget på 970,- i måneden. 970 ganget med feks 59 uker utgjør jo nesten 12000,- som man får ekstra i tillegg ikke sant ?

Pluss kontantstøtten da. Barn født før 1 sept har jo krav på barnehageplass i august. Dvs at aprilbaby med 1 års dag har ca tre måneder uten barnehage ( Mai juni og juli ) og dermed også krav på kontantstøtte for disse tre månedene. Drar man permisjonen ut med den ferie eller ulønnet permisjon - vil man kanskje klare det ut til juni/juli måned og samtidig få kontantstøtte som er 6000,- i Mnd b

Men man får feriepenger fra året før permisjonen i tillegg til Foreldrepenger ikke sant ? Nav stopper vel ikke utbetalingene den måneden man får feriepenger ?

Samt en siste ting : barnebidraget på 970,- i måneden. 970 ganget med feks 59 uker utgjør jo nesten 12000,- som man får ekstra i tillegg ikke sant ?
Barnebidrag ? For alene foreldre ?

Vi ble litt i tvil, og regner fortsatt på det. Skatt blir og ulikt, så vi må sjekke det og.. I morra :)

Man får feriepengene fra året før ja, men du utsetter jo foreldrepermisjonen de 4 ukene man tar ut ferie så da får man jo ikke dobbelt opp.. skattepenger til gode avhenger jo at du ikke får baksmell fea forrige år.. barnebidrag??? Er du alene med barnet??

Back
Topp