Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ja prøvde meg på denne chatten forrige uke, men ja signerer - de svarer meget generelt. jeg prøvde å spørre et spørsmål vedrørende ulønnet permisjon - men da ble jeg henvist til en annen chat.
nå har jeg sittet å regnet litt. om jeg har regnet riktig så mister jeg, om jeg kan bruke det uttrykket, kroner 4500,- på å velge 80% mot dagens lønn, i måneden. på årsbasis blir det 14000 mindre ved 80 enn ved 100 på meg. synes dette var veldig mye.. kan jeg ha regnet feil.....
jeg lurer også veldig på dette med ferie. har en uke ferie fra 2014 som jeg har søkt over til 2015. mon tro om den kan søkes over til 2016 med 2015 ferien... dette er kanskje noe jeg må spørre sjefen om til uken..
Ja, man må vite at man klarer å sette av de pengene. Jeg tar 100% dekning og har planer om å gradere 20% gjennom hele permisjonen i tillegg til 5 uker ferie i 2015 og 2 uker i 2016. Da havner vi i april og krysser fingrene for at vi har barnehageplass (det fungerte fint sist)ja det er en mulighet som vi ogsa har tenkt over. men flere vi har snakket med har sagt at man klarer aldri a spare disse pengene, 20 %. de fleste ender opp med a droppe permisjonen uten lonn. jeg har sparekonto, og jeg vil kanskje klare a spare enda litt til. men litt utrygt å hvilke på den også.
For min del taper jeg 1000 kr så det er ikke noe å snakke omMen taper man mindre ved ulønnet permisjon, framfor 80%? Man vil jo uansett miste månedslønn den tiden man er hjemme ulønnet... Hvis jeg får utbetalt rundt 20 000 kr måneden, er det større tap å miste lønn noen måneder? Eller?
Og hvordan regner man når mannen har timebetalt????
Må han forresten stå registrert i arbeidstaker register for å få foreldrepenger? Vet ikke om han er det som eneste ansatte i sjefens enkeltmannsforetak?
Regnet ut forskjellen her.For min del taper jeg 1000 kr så det er ikke noe å snakke om
Kanskje et dumt spørsmål, men vanskelig og forstå alt det her Hvis vi velger og ta 80% så vil ikke dette gå utover samboers lønn før han evt skal ut sine 8uker?
Han har 10 uker
Nei, får ikke redusert lønn før han selv er i permisjon