Hvilken barnevogn???

Ja, er spennende :)
Jeg jobber med barnevogner/barneutstyr, så er ikke sååå spennende for meg, da jeg "alltid" har visst hva jeg vil ha :)
Har du noe tips om vogn med 3 el 4 (svingbare) hjul som fungerer på ny snø og slafs. Bor litt landlig så sist hadde jeg teutonia 4 hjuling som jeg var fornøyd med. Det er viktigere for meg at den er god på snø og i skogen enn att den er lett snu. Men å kunne ha begge funksjonene hadde vært kjekt . Kikker endel på 4 hjulinger med svingbare hjul men er jo så mange.

Jeg personlig liker ikke trehjulere, med unntak hvis sittedelen kan snues (de fleste er jo "fra" deg). Men om jeg skal anbefale en 3 hjuler er BabyJogger Elite et bra alternativ. Lett, enkel og romselig :)
Ellers vet jeg mange er kjempe fornøyd med Stokke sin Trailz og Emmaljunga sin Edge/Mondial. Det er jo 2 vidt(!) forskjellige vogner der dei fleste liker enten eller. Begge har romselig bag og er enkle å slå sammen. På emmaljunga følger det med litt ekstra utstyr (feks lufting i bag, sitterygg osv), mens stokke har det helt plain. Stokke er en høy vogn, mens Emmaljungaen passer de fleste. Men gode vogner begge 2 da dei har god størrelse på hjulene, viktig når det er svingbare! :) så er jo det spørs hva man får plass i bil, er ikke alltid man får plass til den vogna man har lyst på ;) stokke ligger noen 1000 lapper dyrere.
Vanskelig å forklare når man skriver, haha :) blei et langt innlegg, men håper det hjalp litt ;)

Jeg personlig liker ikke trehjulere, med unntak hvis sittedelen kan snues (de fleste er jo "fra" deg). Men om jeg skal anbefale en 3 hjuler er BabyJogger Elite et bra alternativ. Lett, enkel og romselig :)
Ellers vet jeg mange er kjempe fornøyd med Stokke sin Trailz og Emmaljunga sin Edge/Mondial. Det er jo 2 vidt(!) forskjellige vogner der dei fleste liker enten eller. Begge har romselig bag og er enkle å slå sammen. På emmaljunga følger det med litt ekstra utstyr (feks lufting i bag, sitterygg osv), mens stokke har det helt plain. Stokke er en høy vogn, mens Emmaljungaen passer de fleste. Men gode vogner begge 2 da dei har god størrelse på hjulene, viktig når det er svingbare! :) så er jo det spørs hva man får plass i bil, er ikke alltid man får plass til den vogna man har lyst på ;) stokke ligger noen 1000 lapper dyrere.
Vanskelig å forklare når man skriver, haha :) blei et langt innlegg, men håper det hjalp litt ;)

Glemte å sitere deg LoveAgain :)

Tusen takk. Jeg er også opptatt av at setet kan snus. Digga at Teutonia styret kunne vendes. Hendte tulla ikke sovna når hun så meg og praktisk når sola kom i fjeset hennes. Ender vel opp med en teutonia igjen haha. Vet du hvem butikk som har mest utvalg av de?
Meeen så lyst på svingbare hjul så greit ta en grundig research først :). Takk for svar

Tusen takk. Jeg er også opptatt av at setet kan snus. Digga at Teutonia styret kunne vendes. Hendte tulla ikke sovna når hun så meg og praktisk når sola kom i fjeset hennes. Ender vel opp med en teutonia igjen haha. Vet du hvem butikk som har mest utvalg av de?
Meeen så lyst på svingbare hjul så greit ta en grundig research først :). Takk for svar

Ja, er smart med styre som kan vendes :) men vanskelig å få tak i da de fleste forhandlere har gått vekk i fra det.
Ja, greit å ta en grundig research. Man skal jo tross alt bruke vogna hver dag i noen år!
Litt usikker angående hvor de selger hva (da de er mange barnebutikker i Norge, private og kjeder). Men de "fleste" har Stokke og teutonia (kan skaffes ihvertfall), mens Emmaljunga er litt mer begrenset.

Haha så ei med emmljunga 4 vendbare hjul. Hadde sittet lest om den på nettet. Klarte nesten ikke dy meg å gå spørre henne om snø føre siden hun og bor her. Men holdt meg i skinnet hehe

Fikk min mann til å bygge den vognen han ville hatt på emmaljunga.no. Det ble en svart Edge med oppblåsbare hjul :) Ante ikke at han ville være så classic

Eg suns svinghjul foran er et must! Det har eg lert av å ha 2 unger:p Åsså ikkje så altfor tung og ikkje for stor.
Eg hadde simo med første, heilt forferdelig. Nå hadde eg brio smile sist gang. En drøm å trille og få med seg rundt. Har noen negative ting med seg, men alt i alt ei billig og lett vogn:)

Jeg har ingen erfaring med vogn, så henger meg på her. Har lyst på en med 3 hjul, evt en med svingbare hjul som er lett og trille og løpe med i ujevnt terreng :)

Vi har emmaljunga super nitro fra lillen, så blir vell den. Men må ha søskenvogn i tilegg etter som det blir 14 mnd mellom dem, ååå det syns jeg er vanskelig å velge....

Vi har samme situasjon, kommer til å bruke Emmaljunga city cross som vi har fra før. Men ser at vi trenger søskenvogn(18 mnd mellom). Jeg finner ikke noe god med fornuftig pris, vil ikke bruk 10,000 på en ekstra vogn.

Vi har samme situasjon, kommer til å bruke Emmaljunga city cross som vi har fra før. Men ser at vi trenger søskenvogn(18 mnd mellom). Jeg finner ikke noe god med fornuftig pris, vil ikke bruk 10,000 på en ekstra vogn.
ImageUploadedByBV Forum1453315367.128223.jpg

Tenkte kjøpe denne. Koster 2599kr på barnas hus. Har en fra emmaljunga fra før her også og 2 år og 4 mån mellom barna.

Har den babybag at man bruker babybag og sportdelen samtidig?
Den har ikke babybag, men man kan legge ned ene siden og legge feks vognpose eller en sån mykbag oppi.

Hvorfor holde seg unna Brio og simo? Her anbefales de i barnehagen :o
Var nok hennes mening på hva som var best å trille på forskjellig underlag, og disse 2 falt nok minst i smak for henne ☺ men er jo en grunn til at alle merkene går bra, for vi har alle forskjellig smak :D

Hvordan er den med tanke på plass i bil? Jeg kjører en liten yaris
Jeg har også yaris... Må kjøpe ny bil etterhvert... Har ikke sjangs til å få plass til noe vogn i yarisen vil jeg tro... Da må jeg hvertfall legge ned setene, og det gidder jeg ikke. Vanskelig hvis jeg skal ha flere passasjerer og.. :p

Syns den bugaboo donky ser så praktisk ut, men har ikke så lyst til å bruke så mye penger på en tvillingvogn når vi kjøpte ny dur vogn til mini som nesten ikke er brukt.... Har også sett litt på basson duo, helt annen pris og ser forsjovidt grei ut... Noen som har erfaring med den?

Hadde Bugaboo til forrige og elsket den. Tror det blir Bugaboo Buffalo eller Emmaljunga denne gangen :-)

Back
Topp