Hvilke "plager" har dere nå?

Fortsatt kvalm og brekker meg for ingenting, hadde håpet på et lite lyspunkt oppi alt med jordmortime i morgen, men den ble avbestilt og må heller komme til legen neste uke.
Begynt å få ubehag i hoftene, så skal til fysio på fredag. Har hoftefeil fra da jeg var baby, så regna med jeg kom til å bli plaget, men hadde håpet at det skulle gå lengre tid før jeg måtte til fysio for dette. Hun var positiv da, og sa at det kan være bare muskuløst, for jeg synes det er vanskelig å forklare akkurat hvor i hoftene det er vondt :P
Hadde håpet at plagene med kvalme skulle gå over når man kom inn i 2. trimester, men ingen endring her enda...

Hvor lenge er dere sykemeldt i slengen dere som er sykemeldt? Har fått to uker om gangen av legen nå.. Men nå begynner arbeidsgiver og ringe og mase om jeg ikke kan få lengre sykemeldinger. Og om jeg vet om jeg kommer tilbake eller ikke.

Jeg sjønner jo at de trenger vikar osv, men det er jo ikke akkurat så lett for meg og svare på heller..

Hvor lenge er dere sykemeldt i slengen dere som er sykemeldt? Har fått to uker om gangen av legen nå.. Men nå begynner arbeidsgiver og ringe og mase om jeg ikke kan få lengre sykemeldinger. Og om jeg vet om jeg kommer tilbake eller ikke.

Jeg sjønner jo at de trenger vikar osv, men det er jo ikke akkurat så lett for meg og svare på heller..
Jeg har som regel en mnd av gangen ettersom jeg vet det mest sannsynlig vil vedvare..

Sliter fortsatt med kvalme og brekninger(13+3). Heldigvis lite oppkast. Ellers er formen blitt mye bedre. Kvalmen er verst om ettermiddag/kveld og det funker ganske bra med postafen sånn i 2-3-tiden, (bortsett fra at jeg blir inmari sløv og trøtt av det, og endel mindre effektiv på jobb)

Tilbake i full jobb nå, etter å ha vært 40% sykmeldt siden jeg kom tilbake fra ferie. Litt tøft, men har fått beskjed fra arbeidsgiver om at det ikke er noen krise om jeg drar litt tidligere en gang iblandt, om det blir for ille.

Last edited:
Jeg er 13+3 og strever fortsatt med mye kvalme og oppkast av og til. Men det verste må være sure oppstøt. Av og til så føles det som det er en brann inni magen min som både gjør vondt og er veldig ubehagelig.

Heldigvis har den verste trøttheten og utmattelsen gitt seg, og jeg begynner så smått å få overskudd til å trene litt igjen :) så det går fremover :)

Jeg trodde kvalmen hadde gitt seg, da jeg hadde to dager uten oppkast.. MEN sånn var det ikke :P Har også hatt migrene nesten hver dag den siste uken, så ser dårlig ut med jobbing den nærmeste tiden :( Kjedelig! Vil være en frisk og sprek gravid!

Her klager bekkenet, for mye aktivitet betyr smerter fra midt i korsryggen og stråling nedover benet... Vurderer om jeg må ta kontakt med fastlegen og få henvisning videre, men skal på ferie til varmere strøk så vil teste om det kan hjelpe først.

Vondt haleben på jobb - ellers kan jeg ikke klage! :)

16+5, fortsatt ømme pupper, pluss at de klør litt. Men de vokser, så kan ikke klage på det :D Ellers er jeg skikkelig giddelaus (slapp), stiv i kroppen og liga?smerter.

Jeg sliter fortsatt med hyperremesisen, men orker litt mer enn hva jeg har gjort tidligere! Eller har jeg stadig litt blodtrykksfall som gjør meg ganske svimmel, hjelper ikke på kvalmen det heller akkurat :wacky: Gleder meg til å komme mer i form!

Brekker meg når jeg pusser tenner, en del hodepine, ekstremt trøtt og en del kviser, men er stort sett i god form og jobber fortsatt godt over 100%..

Jeg har egentlig ingen plager :) Vanskelig for å sovne er plagsomt, men tror ikke jeg kan skylle på bobla :D

Back
Topp