Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Skulle du ønske mannen var med første gang?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Både ja og nei.

Det var helt greit på mange måter, men siden jeg syntes jeg fikk litt dårlige forklaringer hadde han vært god å ha

fra app
 
Presentere meg jeg og da :)
Bina, blir 32 i aug. vi prøver på nr 2. er under utredning for habituell abort.
har mistet 10 ganger og har nettopp vært igjennom en exu.
Vært prøvere siden 2012.
Var her en liten stund i 2010 før jeg ble gravid.
Håper dette blir et kort opphold på oss alle <3
 
Hei! 30 år, har en datter på 4 og har prøvd på søsken siden mai 2013.

Ønsker oss så veldig en liten en til :)

Håper det går en positiv tid i møte for oss alle!
 
Hei jeg er en jente på 27 år. Vi har vært prøvere i over ett år. Har vært igjennom en exu og denne mnd en kjemisk graviditet. Håper å tror att spira snart sitter. :) men syntes det har vært en tung og lang periode.
Om vi ikke får det til på egenhånd innen slutten av sommeren blir det da prøverør privat på oss. Så krysser fingrene :)

Har vært på utredning, problemet er att jeg produserer for mange egg og har en for tynn slimhinne. Har tatt pergokur uten hell også progynova og crinone denne syklusen! Neste syklus har jeg fått beskjed om å være helt medisin fri. Før vi eventuelt går for prøverør.

Ønsker oss sårt en liten baby❤️


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Hei. Jente 31 her. Har prøvd på nr. 2 i snart 1.5 år nå etter en MA feb 2013. Har startet utredning denne syklus, så driver å tar blodprøver nå. Veldig spent på GU ettervert. De 2 forrige gangen jeg har blitt gravid har det klaffet på 1. forsøk. Etter MAen ble det igjen noe rester som førte til infeksjon. Min lege har nå pga det mistanke om at jeg har tette eggledere. Spent på hva gyn sier...

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Hei. Jente 31 her. Har prøvd på nr. 2 i snart 1.5 år nå etter en MA feb 2013. Har startet utredning denne syklus, så driver å tar blodprøver nå. Veldig spent på GU ettervert. De 2 forrige gangen jeg har blitt gravid har det klaffet på 1. forsøk. Etter MAen ble det igjen noe rester som førte til infeksjon. Min lege har nå pga det mistanke om at jeg har tette eggledere. Spent på hva gyn sier...

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Uff trist med MA og ingeksjon:(. Håper alt er bra:). Lykke til❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Jeg er også her :)

Prøver på første spire siden mars 2012.

Har PCO, pluss mannen har litt late svømmere (men ikke noe å bekymre seg over ifølge gyn.)

Er forlovet med verdens beste mann, vært sammen i 5år mai2014 :-D

Prøvd enkel pergo kur to ganger, og en gang på femar.

Tenkte nå å ta ut resepten min på femar og prøve den igjen, men skal først ringe gyn senere idag og høre hva hun mener :)


Må dagen snart komme!
 
Hei. Bare kopierer inn det jeg skrev igår jeg:)

Vet ikke helt om jeg hører til her inne. Men jeg kan fortelle litt om vår historie.
I august 2010 ble vi foreldre for første gang til en fantastisk liten gutt. Ble gravid relativt fort og hadde ett normalt svangerskap.

I desember 2012 ble vi gravide på nytt, dette også etter ett par pp. Denne gangen skulle det bli ei lita jente og lykken var komplett. Helt til jeg en dag i juli i fjor ikke kjente liv, var 31 uker på vei. Var på sykehuset på sjekk, men ble sendt hjem igjen da de mente alt var normalt. Reiste inn igjen dagen etter pga jeg fremdeles følte noe ikke stemte. Det endte i ett haste keisersnitt, og jenta kom lydløs til verden. De prøvde alt de kunne for å gjenopplive ho. Men det var for sent. Vi ble fortalt at vi hadde hatt noe som heter føto maternell blødning. Der hun mistet alt blodet sitt over i meg og det kunne ikke blitt oppdaget.

Det var en helt forferdelig tid etterpå og også nå. Men vi bestemte oss fort for å prøve igjen. Ble gravid igjen i beg av januar i år, men det endte med en MA hvor jeg måtte gjennom både medisinsk behandling og utskrapning. I slutten av mars ble vi gravide på nytt, kom til uke 5 så ble det konstatert en SA. Og i skrivende stund er jeg igjennom enda en SA...

Føler vi har prøvd i evigheter, å selv om vi kan bli gravide på egenhånd så klarer tydeligvis ikke kroppen min å holde på spiren... vet ikke om jeg er "kvalifisert" til å være her men føler prøvingen har vært lang og tøff...

Nå blir det å kontakte gyn i morgen for å høre om hva vi kan gjøre fremover. Da vi nå ihvertfall har krav på en utredning. Så håper jeg kan være litt her hos dere og eventuelt spørre om råd og tips for tiden fremover..


♡ ønsker en liten ♡


♡ ønsker en liten ♡
 
hei
Jeg er 35 år og mamma til ei jente på 6 år. Vi har ikke brukt prevensjon siden hun ble født i 08, men har ikke blitt gravide ennå. Vi har ikke vært systematiske prøvere hele tiden, da jeg har hatt videreutdanning og byttet jobb underveis. Vi brukte lang tid med forrige svangerskap men håper vi snart klaffer med nr 2
 
Hei. Bare kopierer inn det jeg skrev igår jeg:)

Vet ikke helt om jeg hører til her inne. Men jeg kan fortelle litt om vår historie.
I august 2010 ble vi foreldre for første gang til en fantastisk liten gutt. Ble gravid relativt fort og hadde ett normalt svangerskap.

I desember 2012 ble vi gravide på nytt, dette også etter ett par pp. Denne gangen skulle det bli ei lita jente og lykken var komplett. Helt til jeg en dag i juli i fjor ikke kjente liv, var 31 uker på vei. Var på sykehuset på sjekk, men ble sendt hjem igjen da de mente alt var normalt. Reiste inn igjen dagen etter pga jeg fremdeles følte noe ikke stemte. Det endte i ett haste keisersnitt, og jenta kom lydløs til verden. De prøvde alt de kunne for å gjenopplive ho. Men det var for sent. Vi ble fortalt at vi hadde hatt noe som heter føto maternell blødning. Der hun mistet alt blodet sitt over i meg og det kunne ikke blitt oppdaget.

Det var en helt forferdelig tid etterpå og også nå. Men vi bestemte oss fort for å prøve igjen. Ble gravid igjen i beg av januar i år, men det endte med en MA hvor jeg måtte gjennom både medisinsk behandling og utskrapning. I slutten av mars ble vi gravide på nytt, kom til uke 5 så ble det konstatert en SA. Og i skrivende stund er jeg igjennom enda en SA...

Føler vi har prøvd i evigheter, å selv om vi kan bli gravide på egenhånd så klarer tydeligvis ikke kroppen min å holde på spiren... vet ikke om jeg er "kvalifisert" til å være her men føler prøvingen har vært lang og tøff...

Nå blir det å kontakte gyn i morgen for å høre om hva vi kan gjøre fremover. Da vi nå ihvertfall har krav på en utredning. Så håper jeg kan være litt her hos dere og eventuelt spørre om råd og tips for tiden fremover..


♡ ønsker en liten ♡


♡ ønsker en liten ♡
Så trist å høre:(. Hvordan gikk det hos Gyn?:).

Sender deg en klem❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
jeg her er :) vert prøver i litt over ett år nå. har pcos og går på min 3 pergokur nå. håper virkelig at det klaffer denne gangen!
 
Er her fortsatt. Vært prøvere siden 2009. Poden har øsnket seg søsken lenge, men det ser vel ut som om det ikke skjer.
 
Hei. Er 33 år og vi prøver på nr 2. Har en sønn født i 2012. Mistet 7 ganger før jeg fikk han, og har nå mistet 4 ganger etter han. Ble utredet sist uten at de fant noe, og skal i gang med ny utredning i slutten av august.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Innså plutselig at jeg hører inn her nå...
Er 24 år og har prøvd i 1 år og 2 måneder nå.
Er på ventelisten på St Olav for å utredes. Gått snart tre måneder nå, så forventer å få time ganske snart.
Hadde uregelmessig syklus i så godt som et år etter jeg sluttet på pillene, nå har den roet seg ned på ca 34-35 dager.
Vet ikke hvor mye jeg kommer til å henge her, litt tungt å se alle som blir gravid. Men titter nok innom en gang i blant :)
 
Jeg er også her! Har vært prøvere i to år, skal starte utredning nå snart! Jeg er 29 år, min samboer er 34!
Virkelig en stille og ensom kamp dette!

Klem til alle dere prøvere, -håper spira snart sitter hos dere alle :Heartred (inkludert meg) :Heartred
 
Hyggelig å se at det er noen her... Flott tiltak med denne tråden :) Jeg har vært her siden 2010, men holder mest til inne på assistert befruktning (litt mer aktivitet der inne). Jeg har endometriose og er 35 år, mannen er 37. Vi har dessverre ingen barn, men barneønsket er stort.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg er her :) er 24 neste mnd. Og har prøvd over 1 år nå. Har ikke gått på pilla på 2 år da vi begynte å tenke på baby, men tenkte at vi ikke skulle prøve med engang, men om det skjer så skjer det. Legen min tror jeg har en mild grad av endometriose. Skal bestille time til uka for å bli henvist til gynekolog. Prøver ikke å være her inne så mye da det er veldig sårt at jeg ikke har blitt gravid enda.

Sent from my HTC One mini 2 using BV Forum mobile app
 
Hei,
Jeg er ny i dette forumet og er ikke så teknisk flink, så jeg håper at jeg nå la ut et innlegg og ikke et svar til noen. :) Jeg heter Luise, er 31 og har vært sammen med mannen min i 8 år. Har PCOS og veldig uregelmessig syklus (ingen mens i over ett år en gang!), prøvd i tre år å bli gravid. Jeg brukte ikke pergotime fordi jeg var redd for dette med eggstokkreft (ja, det var dumt av meg å tenke på det, jeg vet at det er liten sannsynlighet). Da jeg begynte med akupunktur, fikk jeg ganske regelmessig syklus (4-6 uker). Ble også endelig gravid i våres, men mistet i uke 10 (juni 2014). Måtte ta cytotec og "føde", som var en helt forferdelig opplevelse. Har fortsatt mareritt på natta om det blodige fosteret som kom ut. Det som er veldig sårt er at en kollega på jobb har termin akkurat samtidig med det jeg skulle ha hatt, så jeg ser hver dag hvordan jeg "hadde sett ut" hvis jeg ikke hadde mistet. Jeg må si at jeg tar det ganske tungt, er veldig frustrert og lei meg over at ikke det fungerer. Gynekologen sier at jeg fortsatt er ung (vel, er 31 så ung for å bli gravid for første gang!?), men alle vennene mine har fått barn og jeg føler at tiden rennet ut av hendene på meg. Hva hvis dette svangerskapet var den eneste sjansen jeg fikk i livet? Vi har hatt sex nesten hver dag i lang tid fordi det er så vanskelig å vite når jeg har EL. Er det dumt? Blir spermnvaliteten dårligere da? Hvordan gjør dere det som har ureglelmessige sykluser?
Nå har mensen endelig kommet tilbake etter spontanaborten, så da skal jeg prøve pergotime...



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp