Hva vil dere savne?

Nei, det holder ikke å fryse. Kan inneholde både listeria og toxoplasmose og sistnevnte dør ikke ved frysing. Men de dør ved over 70 grader. Dvs varme godt i panne/ovn så går det bra :)

Så det betyr at jeg ikke trenger steke salamien først i stekepanna før den går i ovnen?? :p
 
Myk oster, særlig blåmuggost! Og røket fisk! og spekemat! Men det meste går greit når motivasjonen er frøet i magen ;)
 
Blodig biff blir nok et savn, ellers så går nok det meste greit, det er verdt det! :p :D
 
Blåmuggost med honning til søndagsfrokosten... Kanskje jeg må finne en kraftig og god fast ost som kan erstatte blåmuggen.
 
Henger meg på med baileys og litt øl. Tør ikke ta sjansen på å spise feta-ost selv om jeg liker det veldig godt i salat. Hvis reker er fy-mat kommer jeg nok til å savne det litt også! Tror det skal gå greit uansett ;)
Neeei!! Kan man ikke spise fetaost???!! Jeg er så lei meg for at jeg ikke kan spise trønderfår og salami!! Men fetaost også?
Vel, det er vel til syvende og sist værdt det :) Blir vel ekstra godt etter 9 mnd ;)
 
Neeei!! Kan man ikke spise fetaost???!! Jeg er så lei meg for at jeg ikke kan spise trønderfår og salami!! Men fetaost også?
Vel, det er vel til syvende og sist værdt det :) Blir vel ekstra godt etter 9 mnd ;)
Det står på den arle apetina at det er pasteurisert melk som går fint, men lest litt om at man ikke helt kan stole på dette :/ når det er så blanda svar om det går bra eller ikke, velger jeg heller å holde meg unna :)
 
Det står på den arle apetina at det er pasteurisert melk som går fint, men lest litt om at man ikke helt kan stole på dette :/ når det er så blanda svar om det går bra eller ikke, velger jeg heller å holde meg unna :)
Pleier å spise salat i kantina på jobb, og der vet jeg ikke hvordan fetaost som blir brukt. Jaja, da har jeg enda mer å glede meg til :)
 
Savner spekemat som fenalår, salami og permaskinke, savner også blodig biff og brie :( prøvde å steke spekeskinken på pannen, men det er ikke det samme :( savner teksturen på fenalår, myke tykke tyggebiter...
Har blitt enig om rett etter fødselen så skal jeg få lov å fråtse i alt dette :) skal ha blodig biff surret i blåmuggelost og spekeskinke salat til forrett, får skylle alt ned med cola :D gleder meg!
 
Pleier å spise salat i kantina på jobb, og der vet jeg ikke hvordan fetaost som blir brukt. Jaja, da har jeg enda mer å glede meg til :)
Samme her! Tør ikke ta noen sjangser da :)
 
Helsedirektoratets råd er laget slik at man er på den trygge siden...Dvs de skriver heller en kopp for lite enn en kopp for mye :) min svigerfar har jobbet som fastlege i 30 år og har aldri møtt en gravid dame som har blitt smittet med listeria eller toxoplasmose, så det er uhyrig sjelden å få, (tror jeg leste under 1% i Norge i året) men får man det så er det kjipt!!
 
Herregud som jeg savner Pepsi Max'n min :p
 
Rødvin kommer jeg til å savne. Fikk jo selvfølgelig flere flasker til bursdagen min i helga, men de må pent vente til høsten! :p
 
Jada, jeg kan spise sushi, men ikke sushi med tunfisk, og det er så godt! Kan spise kveite også :) Det er også omnom! Idag spiste jeg tempura maki, fritert scampi innrullet i ris! Åååååh et lite stykke av himmelen! Nå ble jeg sulten igjen..

Ååå spiste tempura maki i helgen jeg å :) mmmmmmm
 
Hvis vi får noe som er i nærheten av den sommeren vi hadde i år, kommer jeg til å savne hvitvin på terrassen.

Ellers vet jeg at det første jeg kommer til å ha lyst på når jeg ikke er gravid lenger, er baguette med salami og brie. Nam!
 
Til alle dere oste- og skinkedamer der ute: kan anbefale pizza med spekeskinke, brie og blåmugg. Nam! Det døyver det verste suget :)
 
Back
Topp