Om saltpølse som salami er fyfy så savner jeg det også..
-Taster fra appen-
-Taster fra appen-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke fyfy så lenge det er fersktOm saltpølse som salami er fyfy så savner jeg det også..![]()
![]()
-Taster fra appen-
Onico kan du jo bruke, vet om flere som bruker den.Kommer til å savne å ikke drikke så mye cola jeg vilog Snusen! Er så snusklein nå, trøstet meg med Cola xD
Riktig. Og øker sjansene for lav fødselsvekt. Jeg bestemte meg brått for å kutte koffein helt. Selv i koffeinfri kaffe er det litt koffein :sEr anbefalt å drikke 1-2 kopper om dagen, ikke merøker faren for spontanabort tror jeg?
-Taster fra appen-
Salami er fy om den er fersk og..Ikke fyfy så lenge det er fersktjeg elsker salami, men søsteren mun sa at jm eller legen hennes sa det til hun.
Så jeg skal ete salami men kaste pakken etter 1 uke.
Hmm, men æ vil spis salamiSalami er fy om den er fersk og..
I know, me 2!!Hmm, men æ vil spis salami![]()
Da får jeg la være å spise salami, evt varme de om jeg må ha, men fårepølse like fyfy?I know, me 2!!
Vet noen jm sier fersk er ok mens andre sier d ikke er ok. Matportalen anbefaler å ikke spise så da forholder j meg til det. Det går for øvrig an å varmebehandle da - da blir bakteriene borteså ostesmørbrød er innafor!!
har stekt salamien litt i panna før j steker ostesmørbrød i ovnen. Vet ille om det er nødvendig men... Usikker på hva som er "godt nok" varmebehandlet
![]()
JeppDa får jeg la være å spise salami, evt varme de om jeg må ha, men fårepølse like fyfy?
Man kan fryse det også?I know, me 2!!
Vet noen jm sier fersk er ok mens andre sier d ikke er ok. Matportalen anbefaler å ikke spise så da forholder j meg til det. Det går for øvrig an å varmebehandle da - da blir bakteriene borteså ostesmørbrød er innafor!!
har stekt salamien litt i panna før j steker ostesmørbrød i ovnen. Vet ille om det er nødvendig men... Usikker på hva som er "godt nok" varmebehandlet
![]()
Nei, det holder ikke å fryse. Kan inneholde både listeria og toxoplasmose og sistnevnte dør ikke ved frysing. Men de dør ved over 70 grader. Dvs varme godt i panne/ovn så går det braMan kan fryse det også?
-Taster fra appen-
Du kan spise parmesanSpekemat var det jeg savnet mest sist, og kjenner det nå og! Når jeg kom hjem fra føden sist hadde mannen fylt opp kjøleskapet med spekeskinke og parmesanost, namnam, har aldri smakt så godt som da! :-D
Kokt skinke, kalkun osv er greit dersom det er ferskt og nyåpnet pakkeI know, me 2!!
![]()
Du kan spise parmesanMen jeg Jar akkurat de samme savnene som deg!!
Det er det helsedirektoratet sier, så da kan man gå ut ifra det. Men når man leter etter informasjon så kan man jo bli lettere paranoidUæh... Nå ble jeg livredd faktisk. Men siden det er anbefalt å drikke en-to kopper må man kunne anta at det er hundre prosent trygt å da :-O
Det er det helsedirektoratet sier, så da kan man gå ut ifra det. Men når man leter etter informasjon så kan man jo bli lettere paranoid