Hva vil dere savne?

Om saltpølse som salami er fyfy så savner jeg det også.. :( :P

-Taster fra appen-

Vin!! Kveldsrøyken på trappa, spekemat og myke oster.

Jeg spiser ingen ting som står på nei-listen, men jeg savner snus og fritt inntak av Coca-Cola. Men det er helt OK for meg å gi opp ting for den lille. :) Kjæresten min skal også slutte å snuse nå, for å støtte meg. Så da blir det hele mye enklere. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Kommer til å savne å ikke drikke så mye cola jeg vil :p og Snusen! Er så snusklein nå, trøstet meg med Cola xD
Onico kan du jo bruke, vet om flere som bruker den.
Man kan drikke i inntil en liter cola, så en boks om dagen er ikke farlig ;)

Er anbefalt å drikke 1-2 kopper om dagen, ikke mer :) øker faren for spontanabort tror jeg?

-Taster fra appen-
Riktig. Og øker sjansene for lav fødselsvekt. Jeg bestemte meg brått for å kutte koffein helt. Selv i koffeinfri kaffe er det litt koffein :s

Hmm, men æ vil spis salami :(
I know, me 2!!

Vet noen jm sier fersk er ok mens andre sier d ikke er ok. Matportalen anbefaler å ikke spise så da forholder j meg til det. Det går for øvrig an å varmebehandle da - da blir bakteriene borte :) så ostesmørbrød er innafor!! ;) har stekt salamien litt i panna før j steker ostesmørbrød i ovnen. Vet ille om det er nødvendig men... Usikker på hva som er "godt nok" varmebehandlet :)

I know, me 2!!

Vet noen jm sier fersk er ok mens andre sier d ikke er ok. Matportalen anbefaler å ikke spise så da forholder j meg til det. Det går for øvrig an å varmebehandle da - da blir bakteriene borte :) så ostesmørbrød er innafor!! ;) har stekt salamien litt i panna før j steker ostesmørbrød i ovnen. Vet ille om det er nødvendig men... Usikker på hva som er "godt nok" varmebehandlet :)
Da får jeg la være å spise salami, evt varme de om jeg må ha, men fårepølse like fyfy?

Spekemat var det jeg savnet mest sist, og kjenner det nå og! Når jeg kom hjem fra føden sist hadde mannen fylt opp kjøleskapet med spekeskinke og parmesanost, namnam, har aldri smakt så godt som da! :-D

I know, me 2!!

Man kan fryse det også?

-Taster fra appen-

I know, me 2!!

Kokt skinke, kalkun osv er greit dersom det er ferskt og nyåpnet pakke :)

Uæh... Nå ble jeg livredd faktisk. Men siden det er anbefalt å drikke en-to kopper må man kunne anta at det er hundre prosent trygt å da :-O

Uæh... Nå ble jeg livredd faktisk. Men siden det er anbefalt å drikke en-to kopper må man kunne anta at det er hundre prosent trygt å da :-O
Det er det helsedirektoratet sier, så da kan man gå ut ifra det. Men når man leter etter informasjon så kan man jo bli lettere paranoid

Det er det helsedirektoratet sier, så da kan man gå ut ifra det. Men når man leter etter informasjon så kan man jo bli lettere paranoid

Best å ikke lete etter info hehe men i dette tilfellet var det greit. Googlet selvf med en gang, paranoid som jeg er, men da kom det frem at kaffe ikke øker sjansen for sa som de tidligere hadde trodd ^^* men kunne ha en sammenheng med lavere fødselsvekt hvis mor drikker mye kaffe. En kopp skulle vel likevel gå fint :-)

Back
Topp