Hva synes du om pakkekalendere?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Veldig kos, men litt av et strev når man skal lage til mange barn! Her er det 3 unger (1 egen + 2 bonusbarn) og 3x24=mye pakking og masse tulleting....

Så muligens det blir lego kalendre til dem i år (friends og city). Vi får se....

Veldig kos, men litt av et strev når man skal lage til mange barn! Her er det 3 unger (1 egen + 2 bonusbarn) og 3x24=mye pakking og masse tulleting....

Så muligens det blir lego kalendre til dem i år (friends og city). Vi får se....
Hva med å dele kalendere?

Hva med å dele kalendere?
ja, godt spørsmål. Vi har vurdert det, men siden dattera er her hver dag, og bonusbarna en gang iblandt, ville vi liksom ikke at de skulle føle at det var forskjell på dem... De skulle få like mange gaver hver... Men det er et godt poeng. Som barn var vi 4 som delte en kalender.....

Vi er nok litt fæle med å skjemme bort barna, og en kalender til hver er et godt eksempel.....

ja, godt spørsmål. Vi har vurdert det, men siden dattera er her hver dag, og bonusbarna en gang iblandt, ville vi liksom ikke at de skulle føle at det var forskjell på dem... De skulle få like mange gaver hver... Men det er et godt poeng. Som barn var vi 4 som delte en kalender.....

Vi er nok litt fæle med å skjemme bort barna, og en kalender til hver er et godt eksempel.....
Ser det med at dere vil det skal være likt. Har bonusbarna kalender hjemem hos mor? Kanskje de kan få de dagene de er hos dere bare

Jeg synes det er unødvendig sløsing.

Eldste synes selv hun er for stor til å få pakkekalender men har lyst til å finne på noe til henne i år for det ( hun er 17 år). Ble endelig ferdig med en brodert julekalender til vesla i fjor (tok bare 3 år liksom :p ), så må nok fylle den med både pakker og aktiviteter i år. Har jo vært sånn med eldste så får fortsette trenden :)

Ser det med at dere vil det skal være likt. Har bonusbarna kalender hjemem hos mor? Kanskje de kan få de dagene de er hos dere bare
Ja, de får også hos moren. Men vi er kanskje litt for opptatte av at de ikke skal føle at de er 'mindre verd' her hjemme enn dattera som bor her fast :-) Vi trekker kanskje den litt for langt noen ganger....

Jeg digger ADVENTS kalendere med 4 gaver på hver søndag i advent. Litt nyttige gaver som sokker/truser men også noe kjekt, som leker eller godteri.

Kalender med 24 gaver pr barn synes jeg blir i overkant. Det er dyrt, tidkrevende og blir som regel mest nips og unyttige ting som bare blir liggende rundt om oppi. Det kommer aldri til å skje med mine barn.

Her holder vi på tradisjonene med det jeg er vant med som liten med gaver om søndagene.

Jeg digger ADVENTS kalendere med 4 gaver på hver søndag i advent. Litt nyttige gaver som sokker/truser men også noe kjekt, som leker eller godteri.

Kalender med 24 gaver pr barn synes jeg blir i overkant. Det er dyrt, tidkrevende og blir som regel mest nips og unyttige ting som bare blir liggende rundt om oppi. Det kommer aldri til å skje med mine barn.

Her holder vi på tradisjonene med det jeg er vant med som liten med gaver om søndagene.
Her blir det hverken dyrt eller unyttige ting.

Vi ungene ELSKET det da vi var små! Mamma laget en til hver av oss, en rød stige med en jente med nisselue som klatret opp ett trinn per dag hvor det hang en pakke. Hun laget dukkene selv. Utrolig fin kalender!

Tror det ikke ble så dyrt heller, i flere pakker var det pepperkaker og diverse småting.

Sent from my iPhone using BV Forum

Synes det er fantastisk koselig, gleder meg til det hvert år! Nå har jeg ikke hatt barn å lage til enda, men jeg får av mannen hvert år. Gleder meg som en liten unge til hver eneste pakke. :) Ser frem til lille blir større så vi kan lage til han. :)

Mamma sydde en kalender til meg og broren min og jeg har vært så heldig å overta den til gutten min :) Koser meg veldig med å lage små pakker og det blir ekstra førjulsstemning for meg når den henges opp :) Har for det meste småting som koster minimalt på hverdagene og litt mer i helgene.

Jeg ELSKER kalendere!! Har akkurat i dag, faktisk, pakket inn 23 pakker som min søster skal få i bursdagsgave (nr 24 er hjemmestrikket, og ikke heelt ferdig enda)...

Ungene får hver sin gave. Og mannen min og jeg deler med annehver dag.

I år har jeg også lyst til å lage en til mamma, sammen med søsteren min, men må vente til hun får sin før jeg spør henne ;)

Jeg elsker det :-)
Har vokst opp med pakkekalender. Mamma laget alltid det til meg og mine 2 søsken. Etterhvert syns jeg det var morsomt å henge på noen småting til foreldrene mine også :-)
Nå får ungene en pakke hver hver dag i desember, men ikke store flotte ting. Helt vanlig med forbruksting som truser og sokker (1 par sokker blir to pakker), fargeblyanter (billige blyanter fra Søstrene Grene), tyggis, dropseske, en penge for å putte i lommeboka osv. Fins mange småting som ikke koster mye og som de faktisk har bruk for :-)
Henger også opp en kalender til oss voksne. Der er det ikke pakker hver dag, men innimellom kan det henge noe der ;-)

Elsker det. Liker best å lage til andre, særlig barn. Jeg og mannen pleier å lage til hverandre innimellom.

Folk må få gjøre det man vil. I år orker jeg ikke det tror jeg

Back
Topp