Hva synes du om pakkekalendere?

  • Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet
Synes det er trist at jeg er blitt voksen og har flyttet ut, for jeg elsket adventskalenderne mamma lagde <3
 
Jeg synes pakkekalender er veldig stas. Gleder meg til å lage til jentene, men storesøster er bare 2, så jeg synes hun er litt for lita enda.

I år lager jeg (hemmelig) pakkekalender til lillesøsteren min. Hun har bursdag i november, så i stedenfor å få en bursdagsgave får hun 24 kalendergaver :)
 
Synes det er koselig jeg, men det skal ikke være kjempe dyre ting i pakkene da!
 
Det er i og for seg koselig, men vi ønsker ikke å ha det i hus. Syns adventstiden er så koselig fra før av og husker hvor spennende det var helt frem til julaften og alle pakkene. Kan nok hende vi lager en kalender med en aktivitet hver lørdag eller noe :) Også er jeg vokst opp med nattnissen. En gave og litt godis i julestrømpa natt til julaften. Det vil vi ha :):)
 
Jeg gleder meg til mini blir stor nok for pakke kalender :)
 
Femåringen får pakkekalender, men skal innrømme det blir litt penger av det. Orker ikke kjøpe småputtel som bare blir lagt i en skuff. Brukte sikkert en 1000lapp i fjor. Da var det med noen dyrere ting, deriblant en film og kjole.

Men jeg bruker ofte å pakke inn ting hun trenger eller ville fått i løpet av den perioden uansett. F.eks: en kinobillett, klesplagg, utstyr til skole og pennalhus, hårspenner, et blad osv.

Så i adventstiden kjøper jeg ikke slike ting til henne :) Her er iallefall kalenderen veldig populær, og det er vel den perioden av året det er lettest å få henne opp om morran også ;-)

Er nok en tradisjon jeg kommer til å fortsette med.
 
Dere som lager kalender til mannen, hva putter dere inni???

I fjor så jeg iallefall mange som lagde ølkalender til mannen. De kjøpte 24 ulike sorter øl. Men da er man avhengig av at mannen er glad i øl da ;-)

Her har mannen aldri fått, men om jeg skulle ha lagd så ville jeg feks pakket inn: sjokolader eller annet godteri som mannen liker, chipspose, kinobillett, ølflaske, deodorant, et blad, gavekort fra deg: feks massasje, en date med deg, en frikveld til å gå ut med gutta, mulighet til å sove så lenge han vil en dag, mulighet til å velge det han vil ha til middag osv, sokker, utstyr til bilen (bilshampoo, wipes, svamp), hårvoks..

Var iallefall det jeg kom på i farta :)
 
Jeg elsker pakkekalender :) Synd jeg ikke får selv lenger :( Men liker å lage til barna. Jeg kjøper mye de trenger, ullsokker, fleecesett og deler i 2 gaver, boxere og strømpebukser. Snop på lørdager, og lego/duplo jeg deler opp og lager flere pakker av. Litt dyrt ja, men ikke noe fjas som ligger og slenger :)
 
liker best kombinert pakke- og aktivitetskalender :)
kommer til å kjøpe trekloser og dele opp også ha aktiviteter i helgene for da har vi tid.

tenker å henge opp i papirposer med tall slik at vi kan lett justere aktiviteter etter vær og forhold :)
 
Lager det ikke før noen evt. ber om det selv. Synes det er mye jobb, fort mye ubrukelige småting eller mye penger. Min var kjempeglad for legokalender i fjor. Usikker på hva de blir i år.
 
En koselig tradisjon jeg vil føre videre


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg syns det er en koselig ting å gjøre for de små :) Er så gøy å se spenningen og gleden i barnas øyne på morgenen når de vet at de skal få åpne en pakke :) Trenger ikke å være dyrt, og man kan jo også være flink på å kjøpe ting de trenger, og som de hadde fått uansett, som f.eks sokker, strømpebukser, tannkrem, tannbørste, t-skjorter osv. og så litt gøye leker/ting innimellom dette selvfølgelig ;)
 
Synes det er koselig.. Men vi har ikke innført det hjemme hos oss enda... KANSKJE vi lager til i år, men ungene har klart seg utmerket med de "vanlige" sjokoladekalenderene :)
 
Veldig koselig! Det hjelper absolutt på tålmodigheten frem til jul.

Standarden på gavene er en del høyere i dag enn da jeg var liten. Viskelær og sånt. Vet barna i dag hva det er forresten :p ? Vi fikk ikke dersom vi ikke la oss innen et visst klokkeslett. En fin ordning er å bare gi i helgene, eller at barna får hver sin gang.
 
Jeg synes det er koselig, men det blir jo mye søppel utav det, ellers blir det jo rådyrt. I hvert fall hvis man ikke skal gi så mye godteri, som jeg ikke har tenk når mini blir stor nok.
 
Jeg har laget kalenderen selv til guttene, og synes det er så koselig :)
 
Back
Topp