Hva skal dere i dag?

Hva skal skje i løpet av de fjorten dagene liksom..?

Det går gradvis oppover på timer.
I går var for å bli kjent (1t), i dag var hun litt alene, i morgen skal hun være lengre alene, torsdag sove der, fredag sove og spise der..

Neste uke satser vi på at hun kan være der halvedager man og tir og fulle dager resten..
Egentlig synes jeg det er ganske fint, så blir det ikke så brutalt :)

Var innom H&M og kjøpte skiftetøy i dag og klistra navn i det. Greit med alt som er gjort.

Det går gradvis oppover på timer.
I går var for å bli kjent (1t), i dag var hun litt alene, i morgen skal hun være lengre alene, torsdag sove der, fredag sove og spise der..

Neste uke satser vi på at hun kan være der halvedager man og tir og fulle dager resten..
Egentlig synes jeg det er ganske fint, så blir det ikke så brutalt :)

Var innom H&M og kjøpte skiftetøy i dag og klistra navn i det. Greit med alt som er gjort.

Høres ut som en fin tilvenning :-) Gir barnet god tid til å venne seg til den nye hverdagen. Men, hvordan gjør en det med arbeidsgiver? Får du fri så lenge?

På lunsj med en fra barselgruppa, vi er de eneste som ikke har begynt å jobbe igjen.

Drømmetilvenning sånn sett, men som Buebe0708 spør; får man 14 dager fri? Her i Norge er det tre dagers tilvenning, og jeg har krav på to dager fri... KAN få tre dager i spesielle tilfeller.

Vi skal besøke ei venninne som ble mamma for ca fire uker siden! Kose bitteliten baby <3 Og i kveld skal jeg på basketkamp i Asker faktisk! Ei jeg kjenner spiller for Asker Aliens, så jeg har sagt jeg vil være med som heiagjeng. Og så tar jeg med en annen venninne som bor i Oslo, som jeg spilte basket med i sin tid. Så kan vi mimre litt i samme slengen ;)

Høres ut som en fin tilvenning :-) Gir barnet god tid til å venne seg til den nye hverdagen. Men, hvordan gjør en det med arbeidsgiver? Får du fri så lenge?

Mannen har pappaperm, så jeg er ikke med på tilvenningen.

Her er tilvenningen en del av permisjonen ;)

Drømmetilvenning sånn sett, men som Buebe0708 spør; får man 14 dager fri? Her i Norge er det tre dagers tilvenning, og jeg har krav på to dager fri... KAN få tre dager i spesielle tilfeller.

Som sagt er tilvenningen en del av permisjonen. Mannen har pappaperm og tar seg av tilvenningen, jeg har ikke vært i bhg enda.

De fleste skriver barna opp i bhg 1 mnd før de begynner å jobbe, så bruker de 2 uger på tilvenning også har de to uker fri :)
Men her har de også hjemme i 12 måneder, ikke 7-9 mnd som i Norge (mtp at man ikke har fedrekvote).

Frøkna hadde vært alene i bhg idag og det hadde gått veldig fint :)

Jeg skal på yoga i dag, ellers bare kose meg med frøkna.
Hun var veldig pjusk etter vaksinen i går.

Som sagt er tilvenningen en del av permisjonen. Mannen har pappaperm og tar seg av tilvenningen, jeg har ikke vært i bhg enda.

De fleste skriver barna opp i bhg 1 mnd før de begynner å jobbe, så bruker de 2 uger på tilvenning også har de to uker fri :)
Men her har de også hjemme i 12 måneder, ikke 7-9 mnd som i Norge (mtp at man ikke har fedrekvote).

Da fungerer det jo bra, når det er en del av permisjonen. Heldige barn som får en rolig start - og bra for foreldrene og kunne ta det med ro. Er en løsrivelse for dem også ;)

Spent på hvordan det går med sovinga i bhg i dag, hun har relativt sære sove vaner.

Jeg og mannen skal på kinodate i kveld. Har booket barnevakt, digg :)

Hvordan gikk det i bhg? Og hvilken film skal dere se? Kose dere! :)

Det gikk så bra, hun var der fra 9-13 og hadde både sovet og spist. Ikke grått en eneste gang.
Fikk mailen om alt de hadde gjort i dag, koselig.

Vi har sett Mænd og Høns, dansk sort sær humor.

Frøkna skal i bhg igjen.
Jeg har sen vakt på jobb, ellers ser jeg frem til helg.

Først skal jeg på kurs som vanlig, og så kommer mamma på besøk fra Oslo. Hun skal være her i helga. Så skal vi alle til svigers og ha familiebursdag, med svigerinne, mann og barn. Det blir koselig:)
Spent på å se hva hun får i 1-årsgave.

Handle inn til bursdag og rydde...svigers kommer i dag og vi skal feire 1-årsdag på søndag:)

Back
Topp