Hva skal dere i dag?

I dag skal vi på barselgruppe, blir koselig. I dag starter også en ny lang periode med alenemor tilværelse. Blir deppa bare ved tanken.

Sent from my iPhone using BV Forum

Da har jeg funnet denne som vevdsjal
http://mamaslife.dk/product/standardvikle-fastvikle-102/

Men er sikkert for billig til å være god tenker jeg da..

Har ingen anelse, dessverre. Eneste jeg ser er at det er veldig langt (mitt er litt over fire meter, er en ganske vanlig strl M, og kan da gjøre nesten alle knytinger). Men det er jo ikke verre enn å slenge endene en ekstra gang rundt kroppen. Greier ikke se hvordan endene er her, men på alle jeg har prøvd er endene skråe for å gi en mindre knute. Det er jo heller ikke viktig, egentlig. Jeg ville nok prøvd dette mtp at det er så billig. Det er jo et bomullssjal, liksom! Folk bærer jo barna i håndklær og skjerf uten problem :) kan være billig fordi det ikke er håndvevd, bare.

Jeg skal i svømmehallen idag, Anna og jeg skal prøve å bade. Veldig spent på hvordan det går, håper hun liker det litt og at det ikke blir bare grining. Har vært et par episoder når vi har bada i balje hvor det har gått helt på tryne med hylgrining og hun har brukt lang tid på å roe seg.
Mens andre ganger elsker hun det. Så dette kan slå begge veier. Må jo bare prøve, går det ikke så går det ikke:)

Galadriel: hvordan tok Stellas mage kaffekoppen din?

Vi er i en tung uke. Mistet en nær bekjent i en ulykke søndag. Hele uka er en berg og dalbane uten mulighet for å gå av. Godt å ha ungene som får tankene over på noe annet. Samtidig vanskelig å omstille seg hele tida.

Og så har skoleferien begynt, så jeg får lite tid til å være her inne med 3 barn hjemme nokså hele tida. I morra skal de ha sin siste dag i bhg og sfo, så er det ferie for dem! Rart å tenke på at jeg ikke skal ha bhgbarn på ei stund, kun 2 skolegutter fra august av...

I ettermiddag skal jeg hjem til ei fra jobben på sushi. Møtes en gjeng å kose oss. Godt å ut en tur uten barn.

Svømmingen gikk kjempebra, det var over all forventning! Så nå vil jeg kjøpe klippekort til svømmehallen og badetruse til Anna:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gått laaaang tur i det fint været! Kasper har snart sovet i to timer i vogna, kan ikke huske sist det skjedde!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Svømmingen gikk kjempebra, det var over all forventning! Så nå vil jeg kjøpe klippekort til svømmehallen og badetruse til Anna:)

Åå, jeg har også lyst å gå i svømmehallen med lillegutt :D kanskje det må prøves i neste uke :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Svømming er virkelig en hit her også. Hvordan fungere det i deres svømmehall, dusjer og skifter dere på samme sted?

Svømming er virkelig en hit her også. Hvordan fungere det i deres svømmehall, dusjer og skifter dere på samme sted?
Ja, det er jo garderobe og så dusj innafor. Uten dør men med vegg mellom hvis du skjønner. Så man må forbi dusjen for å komme til bassenget. Er vel sånn på de fleste offentlige bad jeg har vært på.

Last edited:
Ja, det er jo garderobe og så dusj innafor. Uten dør men med vegg mellom hvis du skjønner. Så man må forbi dusjen for å komme til bassenget. Er vel sånn på de fleste offentlige bad jeg har vært på.

Aha, sånn er det ikke her. Fryser ikke babyen etter de er ferdig i dusjen da?

Her er det egen dør som går opp av seg selv om man kommer med små barn.
Man kler av seg og dusjer seg selv et sted i mens barnet sitter i en paraplytriller (noen kan man legge ryggen litt ekstra ned). Så triller man paraplytrillene inn i svømmehallen, der er det eget avlukke hvor bla. babybassenget er og et eget stellerom (med plass til ca 8-10 stykke) hvor man kler av babyene. Rommet er oppvarmet, sånn at barnet ikke fryser. Det er store vaske med sånn "innsatser" som babyen kan ligge i mens man dusjer dem. Når man er ferdig å bade, så dusjer man og klar på barnet der igjen, setter de i vogna og triller inn i garderoben.

Ekstremt godt tilrettelagt for babyer/barn med andre ord :)

Aha, sånn er det ikke her. Fryser ikke babyen etter de er ferdig i dusjen da?

Her er det egen dør som går opp av seg selv om man kommer med små barn.
Man kler av seg og dusjer seg selv et sted i mens barnet sitter i en paraplytriller (noen kan man legge ryggen litt ekstra ned). Så triller man paraplytrillene inn i svømmehallen, der er det eget avlukke hvor bla. babybassenget er og et eget stellerom (med plass til ca 8-10 stykke) hvor man kler av babyene. Rommet er oppvarmet, sånn at barnet ikke fryser. Det er store vaske med sånn "innsatser" som babyen kan ligge i mens man dusjer dem. Når man er ferdig å bade, så dusjer man og klar på barnet der igjen, setter de i vogna og triller inn i garderoben.

Ekstremt godt tilrettelagt for babyer/barn med andre ord :)
Så bra;)
Jeg dusja henne ikke etter vi var ferdig i bassenget. Skulle kanskje gjort det?
Tok henne i garderoben og tørka henne og tok på klær og la henne i vognbagen som jeg hadde med inn. Og så dusja jeg selv.

Må være digg å få av kloren tenker jeg!

Vi er i en tung uke. Mistet en nær bekjent i en ulykke søndag. Hele uka er en berg og dalbane uten mulighet for å gå av. Godt å ha ungene som får tankene over på noe annet. Samtidig vanskelig å omstille seg hele tida.

Og så har skoleferien begynt, så jeg får lite tid til å være her inne med 3 barn hjemme nokså hele tida. I morra skal de ha sin siste dag i bhg og sfo, så er det ferie for dem! Rart å tenke på at jeg ikke skal ha bhgbarn på ei stund, kun 2 skolegutter fra august av...
Kondolere :-/

Snart på barnehage besøk, så yoga!
I ettermiddag kommer pappa på besøk, det blir koselig spesielt nå når jeg er alene. Han drar i kveld da :)

Galadriel: hvordan tok Stellas mage kaffekoppen din?

Det gikk fint, så tror jammen jeg skal ofre på meg en kopp om morran fra nå av :) Jeg har drømt om en kopp med god presskannekaffe lenge nå.

Trist å lese om vennen din :( Kondolerer! Man får litt annet perspektiv på livet når sånne ting skjer.

Vært på barseltreff idag, kjempekoselig. Litt shopping ble det også...
Sambo skal til en kompis og grille og se kamp, så da blir det hjemme-alene-kveld. Skal kose meg med Dexter, har akkurat begynt på sesong 1:)
Har bestilt time hos frisøren imorgen, det skal bli så godt! Gleder meg til å få litt pleie!

Frisørtime hørtes deilig ut, det kunne jeg også trengt!

Ble ingen yoga på oss i dag, da uværet fra helv**** kom. Veldig koselig med pappa på besøk, er å gøy å se at han er så ivrig på å ta bilder og leke med frøkna :)

Back
Topp