Hva skal dere i dag?

Sitter å nyter dagens kopp med kaffe. Snart vekke lille jenta å gjøre oss klar for tur i regnet til helsestasjonen for 6 ukers kontroll. Blir gøy å se hvor mye ho har vokst! I morga er det min tur, 6 ukers kontroll hos legen, så får vi se hvordan det står til der nede :P

Jeg skal trilletur med ei som fødte dagen før meg :)

Ellers lite planer, frøkna er veldig sulten om dagen, så mye tid går til pupp/flaske og sterilisering av flasker.

Sent from my iPhone using BV Forum

I dag skal vi på første barseltreff på helsestasjonen. Det blir spennende! Håper det er noen der jeg kan begynne å trille med:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her begynner vi endelig å få taket på amminga, jeg har vært så sår at jeg ikke har klart å legge henne til noe særlig. Så vi skal bruke dagen på mer ammetrening :P, og så får vi hjemmebesøk av helsesøster. Blir spennende å se hvor mye hun har lagt på seg :)

Første dag alene med kidsa på morran! :) Nå er jo Oliver hjemme fra barnehagen, så det er ikke helt sånn her det kommer til å bli - men det går egentlig greit! Begge har fått mat, ny bleie, rent tøy, og jeg har fått meg en kopp te. Frokost har jeg ikke rukket enda, men satt på en vaskemaskin og rydda har jeg gjort! Lærer meg nok hvordan jeg må prioritere etterhvert :) Mamma kommer idag, så jeg har noe backup hvis Oliver skulle begynne å kaste opp igjen, men det ser bra ut foreløpig :)

Jo! Og så skal jeg juble for at melka virker til å være tilbake for fullt etter helgas omgangssyke :) I dag tidlig lakk det faktisk litt av den venstre da ho spiste av den høyre! Og de er harde, og dèt er stor forskjell fra de beverhalene frøkna har måttet spise av etter lørdagsnatta. Kanskje vi får litt lengre "pauser" mellom hver amming igjen!

jeg skal slappe av for fult i dag. to netter med lite søvn siden frøkna sover urolig og skal ha mat med 1,5 timers mellomrom. På morgenen når hun har en lengre soveøkt kan ikke jeg sove for da skal storebrødrene gjøres klar. Når en har skolegutt er en bunden til klokkeslett...

skal surfe på nettet og lete etter ny bil for vi har funnet ut at det allikevel ikke funker med den vi har :-( Synd, for ingen av oss har lyst til å bytte bil men når det er så kronglete med å få festet begge store så må en.

jeg skal slappe av for fult i dag. to netter med lite søvn siden frøkna sover urolig og skal ha mat med 1,5 timers mellomrom. På morgenen når hun har en lengre soveøkt kan ikke jeg sove for da skal storebrødrene gjøres klar. Når en har skolegutt er en bunden til klokkeslett...

skal surfe på nettet og lete etter ny bil for vi har funnet ut at det allikevel ikke funker med den vi har :-( Synd, for ingen av oss har lyst til å bytte bil men når det er så kronglete med å få festet begge store så må en.

Tar gjerne i mot bil tips hvis du finner en :)
Vi har vært på leting lenge men finner liksom ikke en vi vil ha som passer vårt behov :)

Idag skulle jeg egentlig på trilletur med dnt, men jeg var så fryktelig trøtt så jeg prioriterte å sove ut. Greit med noen dager hvor det ikke skjer noe også, så idag skal jeg og Anna bare kose oss hjemme.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har vært på nyfødt fotografering og det var ikke bare bare. Ungen skrek, gulpa og bæsja seg ned, mens storesøster på 4 var superduper irritert og gikk i veien for fotografen hele tiden. Mannen måtte fysisk bære med seg 4åringen som fikk et sjalusianfall fordi fotografen skulle ta bilde av bare lillebror. Hjelpes meg sier jeg bare.. Måtte bare beklage til fotografen og si at vi måtte dra, for det funka ikke. Håper jo det ble noen bilder, men tviler. Jaja..

Har vært på nyfødt fotografering og det var ikke bare bare. Ungen skrek, gulpa og bæsja seg ned, mens storesøster på 4 var superduper irritert og gikk i veien for fotografen hele tiden. Mannen måtte fysisk bære med seg 4åringen som fikk et sjalusianfall fordi fotografen skulle ta bilde av bare lillebror. Hjelpes meg sier jeg bare.. Måtte bare beklage til fotografen og si at vi måtte dra, for det funka ikke. Håper jo det ble noen bilder, men tviler. Jaja..
Måtte le litt nå, for det hadde nok sett veldig likt ut om det var oss! Men håper også at det ble noen fine bilder :) Det ble det helt sikkert!

Måtte le litt nå, for det hadde nok sett veldig likt ut om det var oss! Men håper også at det ble noen fine bilder :) Det ble det helt sikkert!

Her også;) Nettopp derfor jeg skal få mannen til å ta bilder selv i dag. Og jeg har planen klar. Jeg skal ha 2 bilder (det er alt jeg føler jeg kan kreve) Ett med lillebror alene på lammeskinn som jeg hadde med storebror. Og ett bilde med storebror og lillebror sammen, hvor storebror skal sitte bak lillebror som ligger i sofaen. Jeg har gjort klart klærne de skal ha på seg og satser på at hele seansen ikke tar mer enn 5 minutter for det tror jeg er cirka så lenge de begge gidder å være med på det.

Broren min er kjempe flink til å ta bilder, så han skal ta noen i påsken. Ikke på skinnfelle og naken altså, der går grensa :)

Ble foreløpig ikke noe trilletur her, det høljer ute.

Jeg har vært på 50% salg på barneklær på Babyshop, fikk masse fint ull til lillesøster, fornøyd! Var innom Next også, så storesøster fikk nye klær hun også. Nå måtte jeg hente mannen på jobb, han er smittet av omgangssyken (storesøster hadde i helgen) og jeg føler meg ikke helt hundre prosent jeg heller... håper det ikke slår ut!!

Slapper av hjemme i dag også.... Kjedelig å trille i regnvær og minstemor er veldig glad i å sove på sofaen :) har ryddet og vasket litt her da, også skal vi vel snart hente de to eldste i barnehagen :)

Endte med at jeg gikk på trilletur likevel, gikk i to timer! Kjenner det i beina ja. Men det er jo meningen også. Greit å få beveget seg litt:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her også;) Nettopp derfor jeg skal få mannen til å ta bilder selv i dag. Og jeg har planen klar. Jeg skal ha 2 bilder (det er alt jeg føler jeg kan kreve) Ett med lillebror alene på lammeskinn som jeg hadde med storebror. Og ett bilde med storebror og lillebror sammen, hvor storebror skal sitte bak lillebror som ligger i sofaen. Jeg har gjort klart klærne de skal ha på seg og satser på at hele seansen ikke tar mer enn 5 minutter for det tror jeg er cirka så lenge de begge gidder å være med på det.
Gikk det etter planen? :)

Gikk det etter planen? :)
Vel. Etter lovnader om is til storebror om han satt stille og smilte og ikke tulla tror jeg nok at ett av hundre bilder av begge to ble bra. Enklere å ta bilde av bare lillebror, men da hadde storebror bestemt seg for å herje rundt her og dytte tyggegummien sin inni kameraet. Endte med et raserianfall fra han da jeg ikke tok bilde av tyggegummien hans. Alt i alt, jeg fikk mine to bilder og er fornøyd:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vel. Etter lovnader om is til storebror om han satt stille og smilte og ikke tulla tror jeg nok at ett av hundre bilder av begge to ble bra. Enklere å ta bilde av bare lillebror, men da hadde storebror bestemt seg for å herje rundt her og dytte tyggegummien sin inni kameraet. Endte med et raserianfall fra han da jeg ikke tok bilde av tyggegummien hans. Alt i alt, jeg fikk mine to bilder og er fornøyd:)
Herlig! :) Disse storesøsknene er tydeligvis noe for seg selv! Her nekter storebror plent å holde henne eller ha ho i fanget. Han KAN legge seg ved siden av henne i noen sekunder, men det har bare resultert i tre dårlige mobilbilder. Må planlegges sånn som dere hadde gjort det her også - men det skal nok mange mange is til ;)

Back
Topp