Hva skal dere i dag?

I dag har vi vært på helsestasjonen for å veie, fikk snakket med helsesøster som kommer på besøk til mandag :-) Melvin hadde gått opp 300g siden lørdag, og det må man si seg fornøyd med :-)

vi skal ut og spise idag:) og jeg skal ha burger med blåmuggost!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Lillebror våknet klokka 5, har sovet dårlig i natt. Vi sto opp, oppdaget at vi ikke har tv eller Internett. Ble sittende med en sur lillebror som ikke ville spise eller sove. Storesøster våknet 6, sto opp. Fikk lillebror til å sovne etter mye om og men. Storesøster fikk se film mens jeg duppet av i sofaen. Så fant storesøster ut at ho skulle dra hele ponny samlinga inn i stua og ta med seg den mest bråkete leka ho kunne finne og ha orkester i stua. Lillebror våken... Mamma våken... Også har jeg veldig vondt i halsen. God helg liksom

Storebror er levert på skolen... kanskje sove 1 time, og se om jeg orker å karre meg til frisøren utover dagen....mens jeg venter...

Idag skal jeg på barselgruppe for første gang. Håper det er noen hyggelige folk der:)

I dag er det første dagen mannen er tilbake på jobb, så i dag har vi klart oss selv. Det har i grunnen gått kjempefint og vi kom oss til bhg til halv ti som vi pleier og alle var fornøyde :)

Nå venter vi på besøk fra helsesøster og etter det blir det en trilletur tenker jeg :) endelig er jo solen her :)

1. dag alene i permisjon her og, storesøster levert i bhg, heldigvis gikk det smidig, nå har jeg lånt meg bok på biblioteket og landet på en café :). ImageUploadedByBV Forum1395998824.568960.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Har vært en tur ut å kjøpt garn og oppskrift, føler jeg har vunnet i lotto. Lenge siden jeg har unnet meg noe :)
Vi dro også innom mathallen å kjøpte kreps og østers til i kveld. Gleder meg!
Skulle gjerne tatt et glass vin til, men alkoholfri øl får duge.

Mannen har også en permisjonsdag i dag, deilig!

Vært ute i sola idag også, så deilig! Og så sliter babyen litt med å sove, så da er det fint å gå tur for å roe henne.
Vi har vært hos fotografen idag og fått sett nyfødtbildene vi tok i forrige uke. Det var så mange fine, over 100 stykker. Ikke lett å velge da:)
Etterpå var vi på McDonald's og kjøpte frappe og koste oss ute i sola:)

Vi har gått lang tur i sola, super digg!

Sent from my iPad using BV Forum

I dag har vi kost oss ute i solen :) har vært på besøk hos noen fra barnehagen. De store lekte og koste seg, lillemor sov i vognen og jeg drakk kaffe og spiste kanelboller :) deilig!

Kjempefin dag, først hos frisøren med storesøster og det feiret vi med kafebesøk, også var vi et par timer på lekeplassen i finværet. Var så koselig å endelig 'ha tid' til storesøster i dag (les: lillesøster sov i vogna og ikke bare i armene mine..)

I dag skal vi en tur ut for å se på grill, på tide å starte grillsesongen snart.

I ettermiddag skal vi på en billig thai sjappe å spise middag med en kompis.

Effektiv dag hittil! Tre vaskemaskiner ferdig vaska, hengt opp, bretta. Rydda kjøkken, tømt oppvaskmaskin, fylt den igjen. Rydda soverom, sortert gravidtøy jeg har lånt av ei venninne. Gjort klar barnehagebagen til i morra. Gått en tur. Lagd bananlapper til lunsj. Amma fem-seks ganger. Mannen har støvsugd halve huset, og skal visstnok ta resten "senere ". Når Oliver våkner håper jeg vi får tatt en tur i parken med mormor! (Mannen ville være hjemme å slappe av..) Syns bare det er litt vrient å planlegge med hu lille som ikke har faste spise/sove rutiner enda. Så for å få til gåturen i sta måtte jeg faktisk gi ho smokken. De skal riktignok ha mye mat i begynnelsen, men ho her er mye våken på dagen og kunne spist konstant. Det går jo ikke!!

Men den gåturen gjorde virkelig godt altså! Det trengte jeg virkelig etter noen tunge dager med MYE barseltårer.

Fått rydda litt hus, bretta to stativ med klær og kost oss ute i sola i flere timer :) Deilig med sool og storebror storkoser seg ute!! Nå er sambo og storebror ute å kjører seg en tur og skal kjøpe med is mens jeg ligger rett ut og slapper av. Var i 70årslag i går så kroppen er helt utslitt. Hjelper vel ikke være på overtid. Syns jeg kan føde løpet av kvelden/natta :)

Hvem i heite huleste kommer på besøk til noen som nettopp har fått baby, og blir i FIRE timer?!?! Jeg gråt når de dro. Idioter..

Hvem i heite huleste kommer på besøk til noen som nettopp har fått baby, og blir i FIRE timer?!?! Jeg gråt når de dro. Idioter..
Enten har de ikke barn selv, eller så har de hukommelse som en gullfiskbolle og husker ikke hvordan ting var i begynnelsen. Hadde vært sliten selv!

Uff, jeg skjønner deg så godt, hadde det akkurat sånn selv! Man blir jo helt utslitt. Skjønner ikke alt folk kan ta så lite hensyn, og så er det så vanskelig å si ifra. Tror det er enklere hvis man sier fra før de kommer, at man orker en times besøk f.eks. Det er ikke like enkelt å si det når de først har kommet.

Vi har hatt besøk av mamma og tante idag som kom fra Oslo. Litt stress å rydde leiligheten, og var glad de kom litt senere en planlagt. Da jeg fikk slappet av litt på sofaen etter støvsugingen. Vi lagde vafler med oppskriften til sjømannskirken i København, nam nam:) Og så gikk vi tur i sola. Mamma fikk trille vogna, hun var så stolt! Føltes godt å glede henne, merker at jeg slipper kontrollen litt lettere nå. Selv om jeg helst vil holde henne hele tiden:)
Tante tok bilder konstant, og sa hun skulle printe dem ut og sette i album. Gøy at hun engasjerer seg så mye, selv om hun bare er grandtante og har to barnebarn fra før av:)

Back
Topp