Hva skal dere i dag?

15 min høres bedre ut enn over to timer ja! Når er termin?

Termin er 20. mars, så i verste fall kan det jo bli opp til tre uker i byen... Men jeg har en venninne som er jordmor på St. Olavs, og vi har snakket om å prøve stripping for å unngå at det skal gå så lenge da. Så håper det hjelper på om det ikke starter av seg selv i løpet av de første dagene nå.

Nå har jeg vært på tur med hunden, helt alene! Så stolt av meg selv:) Må øve på å la sambo være alene med babyen, jeg vil jo helst vokte over henne hele tiden. Istad når han skifta bleie på henne hylte hun så mye fordi hun var sulten. Det var såå vanskelig å ikke gå inn på badet!
Er opptatt av at han skal få ta ansvar også, han er kjempeflink men det er vanskeligere å slippe kontrollen enn jeg trodde. Det beste er vel å gjøre det med en gang, det blir vel ikke enklere.
Men det blir nok en stund til vi skal ha barnevakt. Sambo er greit, men ingen andre foreløpig!

Mest sannsynlig hjem fra barsel :)
Sove og amme (au!).

Sent from my iPhone using BV Forum

Dagen starter i alle fall med at mannen har levert i barnehagen, og jeg har planer om å bli i senga en stund til :) Så planlegger jeg en lang dusj, og deretter en god frokost med egg og spinat :) Vet at jeg ikke kommer til å klare å ta det med ro hele dagen, og jeg er tom for mel så jeg får ikke bakt.. Så mulig jeg tar en tur til Sverige og handler litt småting som er kjekt å ha i fryser og skap før vesla kommer! Mel, f.eks....

Mest sannsynlig hjem fra barsel :)
Sove og amme (au!).

Det blir bedre å amme etterhvert, jeg ble mer og mer sår fram til melka kom, da ble det mye bedre. Sov godt!

Jeg skal vel ha enda en vente-dag, tenker jeg. Spise god frokost, lese avisen, gå meg en tur i solskinnet, ta en høneblund, siden jeg våknet kl 4 uten å få sove igjen i natt også. Ellers er det fullt i fryseren(e), så kan ikke gjøre krumspring på kjøkkenbenken.

Kan fint være i fødsel selv om vannet ikke har gått. Jordmor tok vannet på meg rundt fire timer før ungen var ute. Så jeg slapp en vanndam på kjøpesenteret;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Her tok de vannet når jeg hadde 7 cm, så absolutt aktiv fødsel selv om vannet ikke går. Blir ofte mer effektiv fødsel når vannet har gått. Da de tok vannet gikk det denne gangen 30 minutter så var prinsessen her.

Last edited:
Vi skal en liten tur tilbake til barselavdelingen, lokalavisa kommer for å ta bilder idag og vi vil gjerne ha bilde i avisa:) Så kan jeg klippe ut og lime inn i minnneboka;)

Søstern til sambo kommer oppover med familien, hun vil så gjerne se tantebarnet sitt. Jeg skjønner ikke at hun tør og orker, for hun har termin 24. mars og de bor 3,5 timer unna. De har til og med planer om å bli til lørdag. Med det er hennes andre fødsel da.

Hvorfor i alle dager finner jeg meg selv på IKEA? Er i elendig form!! Idiot.

Tusen takk :) Ja, fødte i går kveld. Drømmefødsel, kunne lett født i dag igjen :)

Gratulerer så mye! Godt du endelig kom i mål. Kos deg masse med jenta di:)

Da er vi på vei hjem! Gleder meg til dusj, har ikke dusjet enda. Gledet meg også til å ligge i min egen seng å sove. Gleder meg også til å se reaksjonen til pus :)

Å, den første dusjen etter fødsel ♡

Jeg har GÅTT til og fra barnehagen for å hente Oliver idag :) Jeg måtte ut i fine været, og så håper jeg det setter i gang ting, og ikke bare føkker opp bekkenet ;) Og jordmor sier jo jeg skal føde i helga så da får jeg jo tro på det! ...ya right...

Tusen takk :) Ja, fødte i går kveld. Drømmefødsel, kunne lett født i dag igjen :)

Gratulerer :)
Drømmefødsel høres fantastisk ut!

Back
Topp