Hva skal dere i dag?

Sitter med syk gutt på fanget. 38,9 igår kveld. 38,6 i dag tidlig og 39,2 i feber nå. Og det midt i en penicillinkur. Stakkars lille gutten min.

Så her går det i nick jr og mammakos.

Ser mange skriver og legger ut bilder på instagram og Facebook av unger som sovner overalt etter bhg og som sover på fanget når de er syke... Har jeg fortsatt til gode å oppleve, selv nå som han er syk..

Har vaska og skifta på babysenga, og vaska siste rest av nykjøpte klær. Nå skal jeg lage til hummer og bruschetta til mannen kommer hjem fra jobb :)
Hørtes fancy ut:) Har du mye energi? Synes det er et ork å lage middag hver dag. Kunne ønske noen kunne lage til meg:)

Herlig med kort arbeidsdag idag, bare fem timer! :) var hos jordmor klokken 14 og fikk konstatert at det (fortsatt) står perfekt til med lillegutt :)
Nå er det avslapping med skiskyting på tv, så blir det vel handling og middagslaging om litt.

Vil/kan ho ikke sitte barnevakt oftere, eller har ikke dere hatt behov for det? Jeg har irritert meg sånn over noe mamma sa til jul. Jeg gav mannen konsertbilletter i gave, og da lirer ho av seg noe slikt som "jeg vet ikke hva jeg syns om sånne gaver jeg, for da må vel jeg sitte barnevakt". Jeg vet det ikke var ment slik det kom ut, for ho syns det er koselig å passe Oliver. Men han har sovet hos ho fire ganger eller noe, og så har ho sitti her typ 4-5 kvelder etter at han har lagt seg, mens vi har vært på kino eller sykehusbesøk! Han er født i aug 11.. Så ho trengte ikke å la det høres ut som om vi kaster ham over på ho i tide og utide! Ikke har vi andre muligheter heller, for jeg er ikke komfortabel med å la venninner som han ikke er helt trygg på, sitte her i tilfelle han skulle våkne.. Hadde vært deilig med en alenekveld OG natt før vesla kommer vet jeg!

Off hørtes trasig ut. Enkelte av de mødrene våre er ikke helt på topp :-p
nei min mamma er veldig spesiell, når jeg spør er det altid noe annet hun må gjøre eller ikke kan, men samtidig så får jeg høre at jeg ikke spør nok. Og hun er en av de som mener at hennes måter er riktig og mine måter feil. Og da får jeg ikke akkurat lyst å spørre mer. Men har blitt litt bedre nå i det siste.
Vi er veldig heldige med svigers, de dukker jo nesten opp uten å spørre for å hente og kose, både på overnatting og handletur osv. Så vi er fryktelig heldige med, er ille glad i dem. :-)

er viktig å få litt alenetid eller kjærestetid nå før den lille kommer kjenner jeg.

Hørtes fancy ut:) Har du mye energi? Synes det er et ork å lage middag hver dag. Kunne ønske noen kunne lage til meg:)

Det er ikke så veldig fancy, utrolig godt, men veldig kjapt og enkelt å lage (men så er jeg jo utdannet kokk også da, så da går det jo ganske raskt å kutte opp ting )
Har vert laber på energi de siste månedene, men har begynt permisjonen min nå, kan poppe når som helst. Så da har jeg jo goood tid på dagene da siden alle andre jobber og ser på OL og sånn :P

Er viktig å få litt alenetid eller kjærestetid nå før den lille kommer kjenner jeg.
Det tenker jeg også, for det vil gå noen måneder før jeg klarer å gi fra meg minsta på overnattingsbesøk!
Spurte mamma for et par helger siden, etter at hele uka mi hadde gått med til omgangssyke og et bekken fra helvete, om ikke ho kunne ta Oliver noen timer midt på dagen så jeg kunne slappe helt av. "Nei, ho måtte se an. Ho visste liksom ikke helt hva ho ville om dagen". Gee, thanks mom..

I morra trenger jeg "alenetid" kjenner jeg, så da tror jeg at jeg og ei venninne drar å se kollegene våre spille bedriftsinnebandy, mens mann og sønn skal få gjøre hva de føler for :)

Her har vi fått testet ut bilstolkabalen i baksetet, så nå vet hvordan vi skal plassere de tre bilstolene når den tid kommer! :) Og så har jeg sydd nytt trekk til ammeputa, den var veeeeldig limegrønn, nå er den nøttebrun med dust hvitt/mintgrønt rosemønster. Veldig fornøyd! Mannen har dratt på ettermiddagsskift, og jeg skal straks hente ungene i barnehagen. Så blir det middagslaging og avslapping resten av dagen. Tror nesten jeg skal sitte oppe til mannen kommer hjem i halv 12-tiden, for han skulle innom kona til en kollega og hente babynestet som hun har sydd til oss, og jeg er så spent på å se hvordan det ble! Hun skulle til og med sende med en overraskelse, er så nysgjerrig på hva det kan være. Regner med hun har sydd noe av stoffrestene, men vet ikke hva :)

Hei,

Jeg hører til august-gruppen, men kom over ditt innlegg ang tre bilstoler bak i bilen.
Vi venter også nr tre, og ønsker å få alle tre bak i vår Skoda oktavia.
Får jeg spørre hvilke seter dere har endt opp på, hva slags bil dere har, og hvor gamle barna er?

Håper så veldig vi skal finne en god sete-løsning:)

Det tenker jeg også, for det vil gå noen måneder før jeg klarer å gi fra meg minsta på overnattingsbesøk!
Spurte mamma for et par helger siden, etter at hele uka mi hadde gått med til omgangssyke og et bekken fra helvete, om ikke ho kunne ta Oliver noen timer midt på dagen så jeg kunne slappe helt av. "Nei, ho måtte se an. Ho visste liksom ikke helt hva ho ville om dagen". Gee, thanks mom..

I morra trenger jeg "alenetid" kjenner jeg, så da tror jeg at jeg og ei venninne drar å se kollegene våre spille bedriftsinnebandy, mens mann og sønn skal få gjøre hva de føler for :)
Uff da, kjedelig med en mor som ikke forstår behovet ditt nå.
Håper du får det hyggelig i morgen.

Har selv hatt en stressende dag på jobb, mange syke og da mer å gjøre på oss som er igjen. Sovnet på sofaen når jeg kom hjem, skal bli deilig med helg. Mulig jeg rekker noe av alt jeg ikke rekker i uka mer.

Hei,

Jeg hører til august-gruppen, men kom over ditt innlegg ang tre bilstoler bak i bilen.
Vi venter også nr tre, og ønsker å få alle tre bak i vår Skoda oktavia.
Får jeg spørre hvilke seter dere har endt opp på, hva slags bil dere har, og hvor gamle barna er?

Håper så veldig vi skal finne en god sete-løsning:)

Vi har en VW Touran, der er det tre fullverdige seter i baksetet. Størstemann på 5,5 år har en Besafe Izi Up X3 Fix beltestol, andremann på 3,5 år har Besafe Izi Kid X3 Isofix (kun bakovervendt). De har sittet på hver sin side i baksetet frem til nå, og vi tenkte egentlig å ha nummer tre i midten i Maxi Cosi babystol med base. Det gikk ikke med basen, eller det vil si, det gikk veldig akkurat, men da måtte vi ta i veldig for å få festet stolen i basen, fordi det ble trangt mot de andre to stolene. Det gikk veldig bra å feste babystolen i midten uten basen, men det ble likevel tungvindt å løfte den over beltestolen for å få den på plass. Så vi endte opp med babystolen med base bak førersetet, beltestolen i midten (han klarer fint å klatre forbi basen), og den bakovervendte Besafen bak passasjersetet (den må stå der pga at den tar så stor plass, sjåføreren klarer ikke kjøre om den står bak førersetet).

Andremann blir 4 i august, og da får han beltestol. Vi kan ikke sette to Besafe Izi Up beltestoler ved siden av hverandre, fordi de er så brede i skulderhøyde, så enten må vi sette beltestolene på hver side, selge den bakovervendte 2-erstolen (den er kun isofix, og vi har ikke isofix i midten) og kjøpe en annen bakovervendt stol til å sette i midten (lurer i så fall på en Cybex), eller så må vi finne en smalere beltestol til andremann slik at beltestolene kan stå ved siden av hverandre. Men det får vi teste ut når vi kommer så langt :)

Fy fader, dagen idag ble ikke som planlagt! Først var jeg hos jordmor til kontroll kl. 12. Så skulle jeg møte mamma kl. 13, men vi hadde misforstått hverandre og hun hadde ikke mobil, så da venta jeg i over en time på henne uten at hun dukka opp.
Til slutt måtte jeg bare gå siden jeg skulle til lege 14.30 etter anbefaling fra jordmor. Da jeg kom til legen ringte endelig mamma...
Hos legen var det noe akutt som hadde oppstått, så da måtte jeg vente 40 min på å få kommet inn. Legen sa hun ville jeg skulle ta en tur til sykehuset bare for å være på den sikre siden.
Trodde det var normalt å slite med tung pust jeg, men de ville være helt sikre.
Jeg kom til sykehuset klokka 17, og det var mye venting som vanlig. Jeg tok ctg (?) og ny ultralyd, og alt var bra med baby. Men de ville likevel ta mer tester av meg.... Jeg måtte ta blodprøve av pulsåren ved håndleddet, for de ville sjekke surstoff i blodet.
De sa det var vondere enn vanlig, men jeg hadde aldri trodd det skulle gjøre vondt. Det var helt jævlig, og hånda mi er fortsatt vond og hoven. Håper jeg aldri må gjøre det igjen...
Typisk nok så fikk de ikke nok blod til å få til en ordentlig prøve heller, så smerte for ingenting!
Det de er redde for er at jeg kan ha blodpropp i lungene... Først vurderte de å ta CT av lungene, men pga stråling ville de vente med det.
Så da tok de ultralyd av beina mine isteden for å se om jeg har blodpropp i beina, noe jeg heldigvis ikke hadde!

Til slutt endte det med at jeg ble sent hjem (takk og pris) hvis jeg lovte å ta kontakt med en gang hvis det skulle bli noe forverring.

Nå er jeg ganske sliten etter en altfor lang dag, jeg som pleier å bruke mesteparten av dagen til å hvile! Det skal jeg defintivt gjøre imorgen!

Oi, det var litt av en dag! Betryggende at alt er bra med baby i alle fall da! Men tror de fortsatt at du kan ha blodpropp i lungene? Eller er sjansen mindre for dèt ettersom du ikke hadde i beina? Håper du har fått en god natta søvn i alle fall, og så får du slappe av i dag :)

Min lørdag blir ikke som planlagt :( Skulle jo egentlig på innebandyturnering, og vi skulle kjøre ganske tidlig siden det er helt inne ved Gardermoen. Men jeg har liggi våken siden halv fire, og bekkenet har stivna helt - så jeg ser ut som en støl pingvin når jeg går :( Da tror jeg ikke to timer i bil (hver vei) og tre-fire timer på en tribune i/på Nannestad er tingen. Nedtur; hadde gleda meg til å gjøre noe helt annet idag - og treffe kolleger. FML tenker jeg vi sier!

Lader opp til svigersbesøk etterpå Herman har fortsatt litt feber, men bare 38,3 nå da. Akkurat fått i han medisin, igår gikk det fint og i dag var det en kamp igjen jaja...

Jeg har ikke sovet noe særlig i natt for bare ventet på at feberen hans skulle stige mer, men gikk greit. Men tydelig ikk i form. Men når normal temperaturen normalt er mellom 36,5 og 37 så er det ikke så rart da.

Etterpå skal jeg brune og koke 2 kg kjøtt som til slutt skal bli stroganoff gryte. Gleder meg

God bedring til Herman, stakkars :(

Jeg har ikke sovet noe i natt, så skal holde senga.
Sambo tar med seg svigers på diverse utflukter. I kveld skal vi spise ute.

Uff da... Prøv å sove litt mer du da ♥️

Herman min virker mye piggere sånn egentlig. Spiller på iPad nå, og prater litt mer. Men feberen gikk opp på formiddagen igår så vi får se håper det verste er over. Jeg blir jo sliten også.

Det virket som de hadde minsket sannsynligheten for det hvertfall, men helt sikre blir de nok ikke. Jeg tror ikke jeg har det da, føler at det bare er pga magen som presser opp jeg. Trodde det var normalt. Men legene blir visst ekstra påpasselige når man er gravid. Sikkert bra det da!
Ser jo at det er flere enn meg her inne som stadig blir sendt til leger og sykehus for forskjellige prøver.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, det virker som om de ikke tar noen sjanser med gravide! Og det er jo bare bra :) Hvordan føler du deg i dag?

Jeg puster og peser jeg også. Blir veldig andpusten av spise..

Håper virkelig ikke det er noe annet enn gravid.

Se andre har dratt så nå skal jeg sove...

Med engang jeg la meg i senga begynte halsbrannen igjen..

Back
Topp