Hva skal dere i dag?

Tenkte jeg skulle støvsuge og vaske litt jeg... Men så sa det pang i bekkenet :-( skulle egentlig til legen for å måle crp hos Herman, men tror jeg må droppe det. Orker knapt å gå to meter liksom... Jaja... Herman sover litt nå heldigvis.

Vaske? Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre.

Vi får vaskehjelpen her på lørdag, kjenner det skal bli fantastisk.

Har fått lagt bleier i kommoden i dag, og vasket litt ulltøy. Strikket en vest og en jakke som trengte en vask.
Nettopp spist lunsj, er lenge siden jeg har spist skikkelig lunsj. Må skjerpe meg.
Glemte å kjøpe druer i stad, det er faktisk krise. Må spørre mannen pent om han kjøpe en eske til meg :P

Jeg har gått en god tur me bikkja, vaska leiligheten, nå sitter jeg å ser på one three hill å manner meg opp til å ta siste strøk på vugga.. Skal ut å spise med noen venniner i kveld så det gleder jeg meg til! Har ikke sett dem på kjempe lenge! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har besøk av svigers så jeg har vært turistguide i dag :p
Haff, svigermor har fått for seg at de skal komme på besøk fra Danmark to uker før termin. Håper virkelig ikke de regner med at jeg orker å guide de rundt i byn da? Syns det er veldig merkelig at de ikke venter en måned og kommer når vesla er født i stedet..

Haff, svigermor har fått for seg at de skal komme på besøk fra Danmark to uker før termin. Håper virkelig ikke de regner med at jeg orker å guide de rundt i byn da? Syns det er veldig merkelig at de ikke venter en måned og kommer når vesla er født i stedet..

Huff, det høres ikke noe særlig ut. Hun kan ikke regne med at du skal traske rundt da, nei. Det må jo hun også forstå, eller? Min svigermor/far og min manns 3 søstre på 15,17 og 18år har overrasket oss med å bestille tur hit 2 dager etter termin. Ble ikke så spesielt glad for det kan du si..

Jeg hadde aldri orket å gå rundt. Nå for tiden synes jeg det er slitsomt nok å gå på butikken og jeg må legge meg ned og hvile flere ganger om dagen.
Søstra mi kommer på torsdag og blir et pae dager, for hun har vinterferie. Men hun er 17 år, og kan sitte foran dataen eller tven i timesvis, så da kan jeg fint hvile selv om hun er her:)

Vi hadde svigers her to uker før termin (og mine foreldre tre uker før termin), det gikk helt fint det :)

Var alene lørdag når de "hang" nede i byen ellers deltok jeg på "helgens program".

Modningsakupunktur og fødselsforberedende mondul 2.

Litt strikking og soving inni mellom der også.
Kanskje bake pizzasnurrer om jeg orker.

Ja, jeg får sende danskene med mannen og min mor ut i byn og Gamlebyen og sånn.. Å være sosial her hjemme, eventuelt gå ut å spise en dag skal jeg klare! 2 dager etter termin var også litt på kanten syns jeg. Man aner jo ikke hvordan formen er hvis man har født, og hvis man ikke har født så er man nok kanskje heller ikke i det sosiale hjørnet! Men det er ikke alltid alle andre tenker som den gravide gjør selv..

Idag skal jeg en tur innom jobben og hilse på :) Blir vel antageligvis siste gang før fødsel!

Ja, jeg får sende danskene med mannen og min mor ut i byn og Gamlebyen og sånn.. Å være sosial her hjemme, eventuelt gå ut å spise en dag skal jeg klare! 2 dager etter termin var også litt på kanten syns jeg. Man aner jo ikke hvordan formen er hvis man har født, og hvis man ikke har født så er man nok kanskje heller ikke i det sosiale hjørnet! Men det er ikke alltid alle andre tenker som den gravide gjør selv..

Idag skal jeg en tur innom jobben og hilse på :) Blir vel antageligvis siste gang før fødsel!
Vi kommer til å bli rent ned etter fødselen, men har sagt at jeg ikke kommer til å være noe vert. Kommer kun til å konsentrere meg om babyen og meg selv. Skal ligge de fem første dagene i senga og bare amme. Så får det ivrige besøket gjøre hva de vil. Såpass må være mulig. De får fikse seg sjæl! (Helst bo på hotell :P )

Jeg opplevde det motsatt sist faktisk. Trodde vi kom til å ha besøk hele tiden, men folk ville tydeligvis vente til "vi hadde kommet oss til rette". Jeg var jo i knallform etter fødsel, så jeg ville jo ha masse besøk :) Endte med at jeg sendte melding til folk og ba de på kaffe ;) Men greit å se an formen først - vanskelig å vite sånt på forhånd!

Hodepine fra hælvette :( å så skal jeg ha middags gjester, typisk. Bare ligge å små sove på sofaen enda, å her blir jeg til jeg må lage middag og hente i bhg.

Au, gjør skikkelig vondt i hendene der jordmora satt akupunkturnåler. Det var vondere i dag enn hva de har vært før.
Akkurat smelt sammen en deig til pizzasnurrer, greit å ta med seg i bilen før vi skal på fødselsforberedende.
Gleder meg til sprinten 1245 :)

Au, gjør skikkelig vondt i hendene der jordmora satt akupunkturnåler. Det var vondere i dag enn hva de har vært før.
Akkurat smelt sammen en deig til pizzasnurrer, greit å ta med seg i bilen før vi skal på fødselsforberedende.
Gleder meg til sprinten 1245 :)
Tenkte å lage pizzasnurrer jeg også, har du noe bra oppskrift? Deigen skal jeg klare, men er usikker på hva jeg gjør etterpå? Har aldri gjort det før:)

Jeg bare slumper deig, men er sånn ca:
3 dl lunket vann
7 dl mel (bruker hvit og grovt)
en dæsj olje
1pk tørrgjør
litt urtesalt (fra Oliver og Co, men vanlig salt går helt fint).

Hev i 30-60 min.

Fyll:
1 pk skinke
1 løk
pizzasaus (jeg har kjøpt ferdig denne gangen)
ost til å ha inni og strø litt opp på.

Heves i 20 min, stekes på 200g i 12-15 min cirka.

Rull deigen ut til en av lang rektangel, smør på pizzasaus, legg på skinke, løk og ost. Trill sammen slik som man gjør med kanelboller. Supert å ha i fryseren!

I dag har jeg kost meg med OL, og skal snart en tur hjem til mamma og pappa på middag og skiskytterstafett:) Får besøk av svigers til helgen, men det går nok bra. Ingen som er så flinke til å ordne som de:) De har gitt beskjed om at de skal stå for matlaging og alt annet som trengs, så vi kan slappe av litt. Fantastiske folk! :)

Jeg bare slumper deig, men er sånn ca:
3 dl lunket vann
7 dl mel (bruker hvit og grovt)
en dæsj olje
1pk tørrgjør
litt urtesalt (fra Oliver og Co, men vanlig salt går helt fint).

Hev i 30-60 min.

Fyll:
1 pk skinke
1 løk
pizzasaus (jeg har kjøpt ferdig denne gangen)
ost til å ha inni og strø litt opp på.

Heves i 20 min, stekes på 200g i 12-15 min cirka.

Rull deigen ut til en av lang rektangel, smør på pizzasaus, legg på skinke, løk og ost. Trill sammen slik som man gjør med kanelboller. Supert å ha i fryseren!
Ok, det tror jeg nok jeg skal klare:) Pizzadeigen er satt, og jeg har også ferdig pizzasaus. Prøvde å google og fant en film fra Wenckes kjøkken fra God morgen Norge, men fikk ikke til å spille av... Jaja, det går nok:)

I dag har jeg kost meg med OL, og skal snart en tur hjem til mamma og pappa på middag og skiskytterstafett:) Får besøk av svigers til helgen, men det går nok bra. Ingen som er så flinke til å ordne som de:) De har gitt beskjed om at de skal stå for matlaging og alt annet som trengs, så vi kan slappe av litt. Fantastiske folk! :)
Så heldig!
Her satt de seg på ræva så fort de kom inn døra, løftet ikke en finger.

Back
Topp