Hva kommer nå? ❤️ Født 1 år etter BO/MA

PP3, 1 DPO

Føler meg helt mørbanket i livmoren. Skikkelig ømt og vondt når jeg beveger meg. Klarer ikke bli håpefull lengre heller, blir bare lei meg. Har dialog med fastlege ang gradert sykemelding, lurer på om det er lurt altså. Jeg er jo så fullstendig opphengt i dette her og går bare å kjenner på ubehag. Blir rett og slett helt gal. Og dette var den syklusen jeg skulle ta det helt med ro fordi det ikke kom til å være noe sjans likevel.
Aksjer lagt torsdag, el-topp søndag, el mandag.
Ikke de beste oddsene… men så har det ikke klaffet de andre gangene når vi har vært mer aktive heller da…
Hva gjør jeg galt liksom? :smiley-angry017
Jeg er nå 31 uker påvei med en 4 dager før eggløsning baby :p Så det er ikke umulig i hvert fall!
 
PP3, 3 DPO

I dag har jeg hatt en alvorsprat med meg selv. Følte det var nødvendig da jeg stod opp like utslitt som jeg la meg, selv om guttungen OG katten sov natten gjennom. Jeg bråvåknet fire ganger og tenkte jeg måtte tempe. Og da det endelig var tid for å tempe, så var det dypp igjen. Så jeg gir opp det, tenker jeg. Det er ikke vits i å gjøre noe som stresser meg mer enn det gjør godt. Klaffer det ikke denne PP har jeg dessuten lyst å ta forumspause og teste-pause. Nå ser det jo ut som jeg kan forutse ganske bra når El kommer og når IKM blir, så jeg har nesten litt lyst å ta en syklus uten noe annet enn et lite kryss i kalenderen hvor vi bør være mer aktiv… Jeg er bare så dønn utslitt nå. Og jeg orker ikke tenke på hva som foregår eller ikke foregår nedi magen heller. Jeg prøver å distrahere meg fra det heller. Jeg blir bare dritskuffet om jeg tror det har gått og så kommer mensen…
 
Last edited:
Kjenner meg igjen i følelsene dine og det å være utslitt.:Heartred Har også valgt å droppe tempingen nå pga. stress/oppvåkning. Man må ta vare på seg oppi det hele, så langt det går.:Heartred
 
PP3, 5 DPO

Etter alvorspraten min på torsdag kjenner jeg at hodet og kroppen endelig begynner å jobbe på lag med meg igjen. Det føles godt, samtidig som jeg er spent på hvor lang tid det tar før humøret dropper igjen.

Hodet er noen hakk mer positivt innstilt på fremtiden og livet atm. Ikke nødvendigvis bare prøvingen, men ellers liksom. Jeg temper fortsatt, men mest for nysgjerrighetens skyld og ikke for å kunne se resultater. Forhåpningene holdes nede, til tross for at enkelte symptomer er vanskelig å overse. Jeg skriver alt ned, i samme dokument som de to forrige syklusene, bare for å se sammenhenger og lære kroppen bedre å kjenne. Merker at tankene er lettere når jeg kjenner ting. Istedet for å tenke «omg, tenk hvis tenk hvis tenk hvis!!!» så er det mer sånn «oj, nå stikker det, jaja, det gjorde det sist syklus også, jeg får skrive det ned så ser vi».
Mer sånn «hvis det er, så er det» type holdning. Det er litt godt faktisk.

Samtidig har jeg begynt å kjenne på andre type kroppslige ting, som at det plutselig slo meg at jeg ikke puster med magen. At jeg blir stiv i skuldrene og får vondt i håndleddene når jeg strikker og at jeg blir fort overstimulert selv på helg. Det har jeg ikke lagt merke til før, jeg har bare vært sliten og i møkk humør uten egentlig å forstå hvorfor.

Tror dessuten jeg ble litt lettet av tanken på en syklus uten testing. Som at jeg egentlig trengte at noen satt grenser for meg, og at den noen var meg selv.

G-test ryker søndag 11.feb, og ja, jeg vet hvilken dag det er. Fallhøyden er stor, men er så innstilt på at det ikke klaffet denne gangen likevel, at jeg tror det skal gå bra.
 
PP3, 6 DPO

Jada, den nye holdningen min holdt sånn ca 1 dag. For i dag er fortsatt murringene på plass og jeg har begynt å bli håpefull. Litt på grunn av tempingen, litt på grunn av symptomer, men aller mest fordi det hadde vært så innmari fint om jeg var gravid igjen nå.

Fordi det plutselig slo meg at på lørdag som kommer er det nøyaktig 3 år siden jeg testet positivt med sønnen min :Heartred Tenk så magisk det hadde vært om jeg fikk oppleve det igjen akkurat nå:Heartred

Jeg holder pusten, og vet samtidig at sjansen er liten. Men den er der.
 
PP3, 6 DPO

Jada, den nye holdningen min holdt sånn ca 1 dag. For i dag er fortsatt murringene på plass og jeg har begynt å bli håpefull. Litt på grunn av tempingen, litt på grunn av symptomer, men aller mest fordi det hadde vært så innmari fint om jeg var gravid igjen nå.

Fordi det plutselig slo meg at på lørdag som kommer er det nøyaktig 3 år siden jeg testet positivt med sønnen min :Heartred Tenk så magisk det hadde vært om jeg fikk oppleve det igjen akkurat nå:Heartred

Jeg holder pusten, og vet samtidig at sjansen er liten. Men den er der.
Skjønner godt det er vanskelig å ikke legge noe i det, det er jo i underbevisstheten og om man først har visse personlighetstrekk så er det enormt vanskelig å undertrykke det! Vær snill mot deg selv og ta ting en dag av gangen. Å sette seg for mange mål og ikke klare dem vil jo også ha en negativ innvirkning. Prøv å heller fokuser på ting som du vet du får til og sett deg kanskje en eller to mål som du vet kan være en utfordring. Du ønsker jo å bli gravid så det er jo umenneskelig å ikke la det gå inn over seg når det ikke skjer helt som du håpte. Du er bare et menneske! :Heartred Jeg syntes du er kjempe flink til å gjøre det som er rett for deg, vite når det er nok og sette grenser for deg selv! Du gjør en kanon jobb på toppen av å være så langt nede, sørge og være en mamma:Heartred
 
PP3, 7 dpo

Føkk. På grunn av en skikkelig dårlig avslutning på dagens terapi-time, klarte jeg ikke motstå fristelsen lenger.

Terapeuten min sammenlignet denne testingen med å ha en annen avhengighet, typ rus, alkohol, gambling, fordi jeg vet at det ikke gjør meg noe godt, men bare måååå gjøre det likevel. Så selvsagt dro jeg rett hjem og tisset i et glass (mens jeg satt og fortalte meg selv at dette var en dårlig ide). Det er en dårlig ide fordi det egentlig er for tidlig. Det er også en dårlig ide fordi jeg bare har dårlige tester her hjemme, som har en tendens til å ha skygger.

Men jaja. Her sitter jeg nå da, og funderer på om jeg nå klarer å vente til søndag, eller om neste test ryker på onsdag morgen, når jeg egentlig vet at jeg ryker på neste smell allerede ved neste toalettbesøk, og hver dag fremover mot helgen :hilarious:

IMG_0199.jpeg

7 dpo, for dokumentasjon til neste syklus når jeg heller ikke kommer til å klare å holde meg:hilarious:
 
PP3, 7 dpo

Føkk. På grunn av en skikkelig dårlig avslutning på dagens terapi-time, klarte jeg ikke motstå fristelsen lenger.

Terapeuten min sammenlignet denne testingen med å ha en annen avhengighet, typ rus, alkohol, gambling, fordi jeg vet at det ikke gjør meg noe godt, men bare måååå gjøre det likevel. Så selvsagt dro jeg rett hjem og tisset i et glass (mens jeg satt og fortalte meg selv at dette var en dårlig ide). Det er en dårlig ide fordi det egentlig er for tidlig. Det er også en dårlig ide fordi jeg bare har dårlige tester her hjemme, som har en tendens til å ha skygger.

Men jaja. Her sitter jeg nå da, og funderer på om jeg nå klarer å vente til søndag, eller om neste test ryker på onsdag morgen, når jeg egentlig vet at jeg ryker på neste smell allerede ved neste toalettbesøk, og hver dag fremover mot helgen :hilarious:

Vis vedlegget 427327
7 dpo, for dokumentasjon til neste syklus når jeg heller ikke kommer til å klare å holde meg:hilarious:
Syntes det er utrolig dumt at terapeuten fikk deg til å føle deg så dum med den kommentaren. Det er så sykt mange typer avhengighet, godteri for eksempel. Man spiser det selv om man ikke vet det gjør oss noe godt. Alle har nesten en form for avhengighet, noen litt mer enn andre, men det gjør oss jo ikke til noe mindre verdt. Det betyr bare at for noen er det vanskeligere å stå i mot og det må vi ha respekt for, at det ikke er like lett for alle å bare slutte med noe. Så det at du gikk hjem og tok en test skjønner jeg nesten, hadde jeg fått den kommentaren etter en kostveiledning så hadde jeg nok garantert kjøpt meg ei bolle å trøkka i tryne påvei hjem liksom… Selv om jeg fint hadde klart å holde meg fra det om de ikke hadde sagt noe.

Jeg ser også strek!!! Krysser fingrene for deg!
 
Syntes det er utrolig dumt at terapeuten fikk deg til å føle deg så dum med den kommentaren. Det er så sykt mange typer avhengighet, godteri for eksempel. Man spiser det selv om man ikke vet det gjør oss noe godt. Alle har nesten en form for avhengighet, noen litt mer enn andre, men det gjør oss jo ikke til noe mindre verdt. Det betyr bare at for noen er det vanskeligere å stå i mot og det må vi ha respekt for, at det ikke er like lett for alle å bare slutte med noe. Så det at du gikk hjem og tok en test skjønner jeg nesten, hadde jeg fått den kommentaren etter en kostveiledning så hadde jeg nok garantert kjøpt meg ei bolle å trøkka i tryne påvei hjem liksom… Selv om jeg fint hadde klart å holde meg fra det om de ikke hadde sagt noe.

Jeg ser også strek!!! Krysser fingrene for deg!
Skikkelig vanskelig å beholde roen når alle andre også ser strek og katten klatrer opp på meg hver anledning hun får (vanligvis er hun mer reservert) :hilarious:
 
Skikkelig vanskelig å beholde roen når alle andre også ser strek og katten klatrer opp på meg hver anledning hun får (vanligvis er hun mer reservert) :hilarious:
Jeg hadde heller ikke klart det :hilarious: jeg har sittet med så mange svakere streker enn det der og irritert meg over at gubben ikke ser noe:hilarious:

Litt tidlig med 7 dpo, men jeg tror faktisk jeg fikk en uber svak strek 7 dpo denne gangen jeg også med en 4 dager før eggløsning baby. De var litt svakere enn dette da for mine streker viste ikke på bilde.

Håper sånn for deg at du får denne gleden oppi all denne dritten, det er så mye enklere å håndtere andre følelser når man har noe å fokusere på. Jeg tror heller det er derfor du fokuserer sånn på denne testingen og prøvingen fordi du generelt sett har det vondt for tiden og dette tar tankene bort fra det for et øyeblikk. Etter jeg mistet testet jeg som en gal både ut hcg og eggløsning og så når jeg ble gravid igjen. Det var liksom det eneste fokuset jeg hadde som på en måte hindret det i å rable fullstendig for meg :p
 
Jeg hadde heller ikke klart det :hilarious: jeg har sittet med så mange svakere streker enn det der og irritert meg over at gubben ikke ser noe:hilarious:

Litt tidlig med 7 dpo, men jeg tror faktisk jeg fikk en uber svak strek 7 dpo denne gangen jeg også med en 4 dager før eggløsning baby. De var litt svakere enn dette da for mine streker viste ikke på bilde.

Håper sånn for deg at du får denne gleden oppi all denne dritten, det er så mye enklere å håndtere andre følelser når man har noe å fokusere på. Jeg tror heller det er derfor du fokuserer sånn på denne testingen og prøvingen fordi du generelt sett har det vondt for tiden og dette tar tankene bort fra det for et øyeblikk. Etter jeg mistet testet jeg som en gal både ut hcg og eggløsning og så når jeg ble gravid igjen. Det var liksom det eneste fokuset jeg hadde som på en måte hindret det i å rable fullstendig for meg :p
Ja, det er akkurat sånn!! Da jeg prøvde å få sønnen min visste jeg ikke hva eggløsningstester var engang, testet aldri det og hadde null styr på syklus, så fikk det bare skje når det skjedde. Testet også bare for gravididet to ganger, med to dager mellom.

Mens nå… Herregud så mye testing det har vært…. Blir jo helt gal av det, og så blir jeg gal av ikke å gjøre det også. Blir gal av ikke å bli gravid og hele tiden kjenne på symptomer og smerter. I dag har det prikket og strekt noe villt nedi spesielt høyre side. Gurimalla så skuffet jeg blir om testen er blank de neste dagene også :arghh:
 
Ja, det er akkurat sånn!! Da jeg prøvde å få sønnen min visste jeg ikke hva eggløsningstester var engang, testet aldri det og hadde null styr på syklus, så fikk det bare skje når det skjedde. Testet også bare for gravididet to ganger, med to dager mellom.

Mens nå… Herregud så mye testing det har vært…. Blir jo helt gal av det, og så blir jeg gal av ikke å gjøre det også. Blir gal av ikke å bli gravid og hele tiden kjenne på symptomer og smerter. I dag har det prikket og strekt noe villt nedi spesielt høyre side. Gurimalla så skuffet jeg blir om testen er blank de neste dagene også :arghh:
Jeg testet ikke så mye med første jeg heller! Var først når jeg hadde kommet inni det at det ble mye spenning og jeg ville følge med!

Skjønner deg så godt! Håper streken bare blir sterkere og sterkere :Heartred
 
PP3, 7 dpo

Føkk. På grunn av en skikkelig dårlig avslutning på dagens terapi-time, klarte jeg ikke motstå fristelsen lenger.

Terapeuten min sammenlignet denne testingen med å ha en annen avhengighet, typ rus, alkohol, gambling, fordi jeg vet at det ikke gjør meg noe godt, men bare måååå gjøre det likevel. Så selvsagt dro jeg rett hjem og tisset i et glass (mens jeg satt og fortalte meg selv at dette var en dårlig ide). Det er en dårlig ide fordi det egentlig er for tidlig. Det er også en dårlig ide fordi jeg bare har dårlige tester her hjemme, som har en tendens til å ha skygger.

Men jaja. Her sitter jeg nå da, og funderer på om jeg nå klarer å vente til søndag, eller om neste test ryker på onsdag morgen, når jeg egentlig vet at jeg ryker på neste smell allerede ved neste toalettbesøk, og hver dag fremover mot helgen :hilarious:

Vis vedlegget 427327
7 dpo, for dokumentasjon til neste syklus når jeg heller ikke kommer til å klare å holde meg:hilarious:
Åh, kjære du ❤️ synes ikke den terapeuten var den mest empatiske egentlig... Håper sååå det ikke er en skygge ❤️
 
PP3, 8 dpo

Skygger i dag, ihvertfall ingen dobling fra i går, men fortsatt tidlig. Kjenner at jeg er håpefull i dag, fordi jeg kjenner noe nedi der, og fordi katten er så på meg. Men om jeg overanalyserer henne fordi jeg virkelig virkelig vil være gravid nå, det kan jo også hende :hilarious: Jeg nyter en kaffe om dagen og nyter å kjenne denne rare vondten nedi magen så lenge jeg kan, for plutselig kan det gå over i mensmurring og så er alt håp ute. Jeg trøster meg med at det fortsatt er en uke til jeg skal kunne se tydelig strek, men håper at morgendagens blir en liten strek likevel.
IMG_0208.jpeg
IMG_0210.jpeg
IMG_0211.jpeg

Poster disse samme tre bildene for tredje gang her inne, på tredje plassen altså, fordi hvis flere ser dem og kan skimte skygge så er håpet at det manifesterer seg et lite knøtt inni her :hilarious::Heartred:smiley-angelic001
 
PP3, 8 dpo

Skygger i dag, ihvertfall ingen dobling fra i går, men fortsatt tidlig. Kjenner at jeg er håpefull i dag, fordi jeg kjenner noe nedi der, og fordi katten er så på meg. Men om jeg overanalyserer henne fordi jeg virkelig virkelig vil være gravid nå, det kan jo også hende :hilarious: Jeg nyter en kaffe om dagen og nyter å kjenne denne rare vondten nedi magen så lenge jeg kan, for plutselig kan det gå over i mensmurring og så er alt håp ute. Jeg trøster meg med at det fortsatt er en uke til jeg skal kunne se tydelig strek, men håper at morgendagens blir en liten strek likevel.
Vis vedlegget 427389Vis vedlegget 427390Vis vedlegget 427391
Poster disse samme tre bildene for tredje gang her inne, på tredje plassen altså, fordi hvis flere ser dem og kan skimte skygge så er håpet at det manifesterer seg et lite knøtt inni her :hilarious::Heartred:smiley-angelic001
Jeg ser skyggen du snakker om i hvert fall! Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Back
Topp