Hva har dere strikket?

Strikker vognteppe til babyen

Vedlegg

• 1425740214619.jpg
    1425740214619.jpg
    134,4 KB · Visninger: 54
Jeg har bare strikket et par votter til lillepjokk så langt. Er i gang med mariusdress til han nå, så noe blir det på pinnene :)

Hvilken oppskrift/hvilket garn har du brukt? Jeg har laget noen sånne i ull men finner ikke oppskrifta fra forrige gang! Lyst til å lage i bomull
Jeg brukte denne oppskriften: http://anettebloggen.blogg.no/1371472514_baby_uggs_3.html
Fikk ikke fotdelen til å stemme helt, så jeg endret litt på omgang 5. Her heklet jeg 16 fm, så 2 masker sammen 8 ganger, og så 16 fm til:)
Jeg har brukt Dale Lerke, som er i 52% merinoull og 48% bomull og heklepinne 3.0mm. Det ferdige resultatet er da 18 cm fra tå til hæl;)

Har strikket hentesett om det blir jente spent på akkurat det da.. Skal ha et annet om det blir gutt.. Venter noen uker med å strikke det i såfall ;) UL om 3,5 uker :)

ImageUploadedByBV Forum1426360345.135385.jpg

Sååå fint!!! TRor jeg må legge inn ønske hos lillesøster, ho e flinkere med pinnene enn jeg. Og svigermor har strengt tatt fått litt mange bestillinger ;) :)
Tusen takkgodt eg e ferdige for har fått strikkeforbud av legen nå pga hevelser...det e lett å strikke teppet om du har noen som kan veilede deg litt

Jeg har aldri strikket, eller aldri tatt i noen strikkepinner- før jeg bestemte meg for å prøve! Svigermor hjalp meg godt- så her er det første plagget jeg har strikket; Seleshorts/Romper til babyen :-) Storebror får akkurat likens, som svigermor har strikket. Nå holder jeg også på med høstlue til storebror (snart ferdig), og kjekkasgenser til storebror :-)

Vedlegg

• IMG_0638.JPG
    IMG_0638.JPG
    104 KB · Visninger: 39
Har strikka marius-kjøredress som ligger til montering, posebukse/shorts/rumper fra strikk til smårollinger, bleiebukse og tilhørende lue med ører til fotografering, et par pledd, en minikanin til vognlenke (må lage flere dyr..), og ganske snart en prinsebukse/shorts fra samme bok til våren. Tenker å strikke en t-skjorte som passer prinseshortsen, og kanskje krage(r) som kan brukes til om man vil ha en liten matros <3

Mor Signe teppe klar til bruk :-)

Vedlegg

• 1427351355883.jpg
    1427351355883.jpg
    92,6 KB · Visninger: 38
Utrolig mye fint dere lager. Kunne ønske jeg var flink, men har ti tommeltotter når det gjelder strikking

Høstløvlue til storebror :-) 2. Gangen jeg har strikket noe :)

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    47,7 KB · Visninger: 22
Back
Topp