Hva har dere strikket?

Jeg holder på med et babyteppe i kurvmønster, og så skal jeg begynne på en shorts snart :)

Jeg har ikke rukket å strikke noe og tror ikke jeg gjør det heller (er midt oppi salg/ kjøp av bolig, tar lappen og ferdigstiller masteroppgaven min, så NOK å gjøre :P )! Men er kjempe heldig som har en ivrig mamma som strikker masse flott :) Til jul fikk jeg et nydelig strikket babyteppe og sist jeg var hjemme fikk jeg en søt lue, men hun har visst mye mer på lur + hentesett da selvsagt :D

Jeg har ikke rukket å strikke noe og tror ikke jeg gjør det heller (er midt oppi salg/ kjøp av bolig, tar lappen og ferdigstiller masteroppgaven min, så NOK å gjøre :P )! Men er kjempe heldig som har en ivrig mamma som strikker masse flott :) Til jul fikk jeg et nydelig strikket babyteppe og sist jeg var hjemme fikk jeg en søt lue, men hun har visst mye mer på lur + hentesett da selvsagt :D

Skal si du har mye å gjøre for tiden! :) Når overtar dere, når har du oppkjøring og når skal du levere avhandlingen? Må si jeg er glad jeg ikke skriver masteroppgave midt oppi det hele! Var stress nok som ikke-gravid. Du er tøff som får det til! :)

Skal si du har mye å gjøre for tiden! :) Når overtar dere, når har du oppkjøring og når skal du levere avhandlingen? Må si jeg er glad jeg ikke skriver masteroppgave midt oppi det hele! Var stress nok som ikke-gravid. Du er tøff som får det til! :)
Ja... Er mye å rekke over!! Men jeg er *bankibordet* i veldig god form, så jeg står på mens jeg kan :) Vi skal selge først og har visningsrunde nr. 2 neste helg... Vil ikke kjøpe noe før vi vet hvor mye vi får for den vi selger :) Skulle det skjære seg helt, har vi god nok plass her til en liten en (64 kvm og 2 soverom)- så det er backup-planen vår ;) Jeg har glattkjøring på mandag, så vet nok litt mer ang. oppkjøring da. Oppgaven skal etter planen inn ila. mai-måned. Prøveforelesning og avsluttende muntlig blir ant. i august dersom jeg ikke er rammet for hardt av ammetåken :P

Hvilket garn strikker dere hentesett i? Med termin 20 juni kan det potensielt være 30 grader her.. Men det kan like gjerne være 5-10...

Hvilket garn strikker dere hentesett i? Med termin 20 juni kan det potensielt være 30 grader her.. Men det kan like gjerne være 5-10...
Her skal mormora få strikke noe tenker jeg. Har bedt henne om å finne en lett bomullskjole med ev en bomullsjakke over. Har funnet flere fine oppskrifter. Strikker teppe i alpakka selv da så kald blir hun ikke:)

Her går det i strikk til nr 1 og gaver til andre babyer. En rompers e strikket og garn til hentesettet et på vei i posten :)

Jeg brukte denne svenske oppskriften: http://pysselkiisen.blogspot.no/2010/09/nytt-grattismonster-pa-baby-converse.html?m=1
Hun har også linket til den originale på engelsk, som har bilder:) Pass på at sm betyr smygmaske, altså kjedemaske, og ikke stavmaske slik jeg trodde først;) Og tills betyr tillsammans, altså at man hekler maskene sammen:)
Prøvde meg på ett par ikveld jeg også. Ble ikke såå aller verst mtp at d var første forsøk og år og dag siden jeg har heklet. Fant forøvrig en side med oppskrift på norsk, hvis flere vil prøve;) http://media.jarbo.se/patterns/pdf/91034_n_low.pdf

Back
Topp