Hva har dere strikket?

Så fin:) jeg skal strikke dåpskjole, har ikke lagt opp enda. Men alt er kjøpt:) strikket til 4 åringen da hun skulle døpes og:)
 
Har ikke strikket noe til mini enda men holder på å hekle et teppe i alpakka, hvitt med lilla og blå striper... Ingen oppskrift:).ImageUploadedByBV Forum1422211057.853322.jpg
 
Jeg har ikke kommet i gang med baby-strikk enda, men jeg ble akkurat ferdig med en genser i voksenstr. :)
 
Har strikket en jakke, en shorts, en genser og en rumper :) Holder på med mor Signe teppet ved siden av, blir så lei av å bare strikke på det.
 
ImageUploadedByBV Forum1422947327.303230.jpg
Hekklet et lite vognteppe til blippis, men skal prøve meg på litt strikkingen når jeg går ut i permisjon:) gleder meg til å prøve det også :)
 
Skal prøve meg på denne. Kanskje litt ambisiøst siden jeg er helt nybegynner, spent på resultatet :)

upload_2015-2-3_10-10-50.png
 
Skal prøve meg på denne. Kanskje litt ambisiøst siden jeg er helt nybegynner, spent på resultatet :)

Vis vedlegget 101863

Du hr i hvert fall god tid :) Er jo ikke noe som blir brukt før til høsten, så da går det nok fint!
Eneste med slike store prosjekter når man er nybegynner, er at man kan bli litt lei underveis. Så du får starte noe lue/sokke-prosjekt eller andre småplagg innimellom :)
 
Misunnelig på alle dere flinke jenter! Hver gang jeg prøver meg på noe, blir det skikkelig stygt og gir opp halvveis. Kan ikke sy fast jakke-knapper engang :p har noen tips til bra hekle/strikke-bøker som kanskje får meg lenger på vei?
 
Misunnelig på alle dere flinke jenter! Hver gang jeg prøver meg på noe, blir det skikkelig stygt og gir opp halvveis. Kan ikke sy fast jakke-knapper engang :p har noen tips til bra hekle/strikke-bøker som kanskje får meg lenger på vei?
De forrige babybooties som jeg heklet, rakk jeg opp igjen ca 14 ganger før jeg fikk det til sånn halvveis! Så det er ikke alltid like lett som det kanskje ser ut til:)
Jeg hadde nok aldri klart å strikke fine babyjakker og lignende, så jeg holder meg til de litt enklere hekleprosjektene..
 
Har strikket en gang før for 3år siden. Da strikket jeg dorthe skappel genseren. Nå har jeg lyst til å lære meg mer. Begynte med teppe i deilig alpakka ull forrige uke.
Tenkte å prøve meg på sparkebukse, lue og sokker etter det :D er jo gøy jo!
 

Vedlegg

  • 1423211881901.jpg
    1423211881901.jpg
    49,5 KB · Visninger: 78
Back
Topp