Hva har dere strikket?

Har funnet et sett med lue jakke og sokker jeg skal strikke og et sett med kjole og lue. Da er jeg dekket uansett kjønn holder jo fremdeles en liten knapp på jente men er det gutt blir det gave :) den var så nydelig jeg bare MÅ strikke den. Mamma skal kanskje kjøpe garn til meg i dag. Klør i fingrene etter å starte!

Så heldige dere er som kan strikke. Har gudskjelov ei tante som strikker til den lille

Ok er litt usikker på hva jeg skal ha.tror du det går å bruke fleece?
Ja jeg ser den!:) Du kan nok fint bruke fleece også ja. Men aner ikke hvordan det blir i forhold til montering, valg av sytrå og slikt, men jeg vil tro du må ha en tykkere sytrå enn den vanlige.

image.jpg En liten "hjelmlue" :)

ImageUploadedByBV Forum1425054640.779330.jpgImageUploadedByBV Forum1425054662.069395.jpg

Holder på med denne heldressen :) første ting jeg strikker på mange år. :) strikker den i mini alpakka og str. 6/9 mnd :) så den er til vinteren :) vet ikke hva jeg får, så den blir strikket i brun og natur :)

Min mor og bestemor strikker mye for meg også, så spent på hva jeg sitter igjen med til slutt :p

Vedlegg

• 2015-03-02 12.25.47.jpg
    2015-03-02 12.25.47.jpg
    654,2 KB · Visninger: 61
Last edited:
Misunnelig på alle dere flinke jenter! Hver gang jeg prøver meg på noe, blir det skikkelig stygt og gir opp halvveis. Kan ikke sy fast jakke-knapper engang :p har noen tips til bra hekle/strikke-bøker som kanskje får meg lenger på vei?

Jeg vil anbefale å søke på crochet på youtube=) Lærte meg alt der for da kan man se det skritt for skritt=) Evt søke crochet booties baby eller noe slikt for å begynne på noe enkelt=)

Så fint det ble! Holder på med Marius vognteppe selv og er spent på om jeg får det til.

TAkk=)) Ja syns det er veldig koselig å lage til babyen. Det får du sikkert=) Legg ut bilde når du er ferdig, artig å se hva andre lager=)

ImageUploadedByBV Forum1425328806.250438.jpg
Strikker nå dette. Blir det jente her blir dette hentesettet :) da skal jeg også strikke teppet :) blir det gutt Har jeg fin gave :) men da bare kjole og lue ;). UL igjen i begynnelsen av april..

Back
Topp