Hva har dere igjen..

Mangler å få vugga i hus, med madrass. Dette er det mine foreldre som tar seg av, da vugga går i arv :) Så mangler vi litt stelleprodukter som salver, olje og bleier. Spørs om vi trenger mer klær, men venter med det etter hun er født for å se hvilken størrelse som blir mest aktuell. Jeg mangler ammetopper, ammebh'er og innlegg, brystvortesalve (brystpumpe får jeg evt. låne på helsestasjon om jeg trenger). Myggnetting til vogna, babycall og underlag til stellebordet står også på lista ser jeg nå. Må nok på noen handleturer snart :)

Mangler ett lammeskinn, ellers har jeg alt. Men lurer på om jeg har for lite klær til babyen.. Om jeg skulle hatt flere bodyer og pysjer.. Hvor mye har dere av hver?

Jeg har ca 10 - 15 av natt dresser
og 15 - 20 bodyer.

vet av erfaring av at du ofte får deg favoritter som du bruker så ofte du kan mest noe blir brukt kun til nød :P
Hadde ingen gulpe-unge sist men vet ikke hva jeg får nå :)

Jeg har ca 10 - 15 av natt dresser
og 15 - 20 bodyer.

vet av erfaring av at du ofte får deg favoritter som du bruker så ofte du kan mest noe blir brukt kun til nød :p
Hadde ingen gulpe-unge sist men vet ikke hva jeg får nå :)

Såpass ja.. Da har jeg aaaaalt for lite.. Har 5 pysjamaser og 10 bodyer..
Er så usikker på hvilken str jeg skal kjøpe, om jeg må ha 50, eller om det holder å kjøpe 56.. Må evt sende samboer på butikken dersom hun trenger mer av str 50..

jeg personlig liker ihvertfall det lillemann skal sove i litt romslig, mange av de er ben på og det er ikke noe behaglig om er for trang, men blir de alt for store så sparker de bare bena slik de sitter fast oppe i skrittet på nattpysjen. om de går til tiden er de fleste babyer rundt 50. Jeg har 4 nattpysjer i 50 og 10 i 56. Har litt flere bodyer i 50..

de fleste bukser og kosedresser / sparkebukse er i 56. er som regel ikke mange dagene 50 passer, uten om du får en liten baby =)

jeg personlig liker ihvertfall det lillemann skal sove i litt romslig, mange av de er ben på og det er ikke noe behaglig om er for trang, men blir de alt for store så sparker de bare bena slik de sitter fast oppe i skrittet på nattpysjen. om de går til tiden er de fleste babyer rundt 50. Jeg har 4 nattpysjer i 50 og 10 i 56. Har litt flere bodyer i 50..

de fleste bukser og kosedresser / sparkebukse er i 56. er som regel ikke mange dagene 50 passer, uten om du får en liten baby =)

3 av pysjene er uten fot, og 2 med fot.. Men har fått beskjed om å ikke kjøpe mer av familie og venner, da jeg sikkert får gaver.. Men det er jo 50/56 jeg vil kjøpe selv, så kan jo de heler kjøpe de str som er større :p

Her er dert egentlig kun å vaske klær.
Amme bh er kjøpt på change. Alltid fornøyd der, og den rosa komikerfrue fikk i rosa på babyshoweren. Husker ikke merket. Knallfin

Rommet må bli klart. Skal sove med oss, men jeg vil likevel ha det ferdig før hun kommer. Har ikke pakket fødebagen enda.
Trenger kommode, men det haster ikke og vi har vel egentlig ikke en eneste nattdrakt. Utenom det, så tror jeg alt er i boks. Men så trodde jeg jo at alt var i boks i går utenom rommet :-P

No mangler eg vel berre å hente startboksene frå apotek og kiwi, kjøpe kluter, sokker, vaske dyna, pakke bagen, kjøpe ammebh og singlett, ammeinnlegg (engangs og ull) eller trenger man ull i slutten av mars? ...trur det var alt som står igjen

No mangler eg vel berre å hente startboksene frå apotek og kiwi, kjøpe kluter, sokker, vaske dyna, pakke bagen, kjøpe ammebh og singlett, ammeinnlegg (engangs og ull) eller trenger man ull i slutten av mars? ...trur det var alt som står igjen

Jeg kjøpte i ull, men den tynne varianten som man kan ha engangsinnlegg i ☺️

Vi mangler vognpose og litt klær :) Og diverse småutstyr til stell og slikt! Vurderer bilstolpose også, men må vente litt. Blir dyrt alt enn skal ha :P

Rommet må bli klart. Skal sove med oss, men jeg vil likevel ha det ferdig før hun kommer. Har ikke pakket fødebagen enda.
Trenger kommode, men det haster ikke og vi har vel egentlig ikke en eneste nattdrakt. Utenom det, så tror jeg alt er i boks. Men så trodde jeg jo at alt var i boks i går utenom rommet :-P
Husk at det kan være bestillingstid på kommoder, med mindre du kjøper på ikea da :) jeg gikk på den smellen pg venter fortsatt... Bestilte i starten av januar :(

Vi mangler vognpose og litt klær :) Og diverse småutstyr til stell og slikt! Vurderer bilstolpose også, men må vente litt. Blir dyrt alt enn skal ha :P
Var akkurat salg på bilstolposer på barnashus på nett! Fikk en flott dunpose til 479! Vet ikke om det er salg enda men verdt å sjekke! :)

Husk at det kan være bestillingstid på kommoder, med mindre du kjøper på ikea da :) jeg gikk på den smellen pg venter fortsatt... Bestilte i starten av januar :(
Blir sikkert ikea. Trenger ikke kommode før hun flytter på eget rom. Har skuffer i mitt skap mens hun sover med oss :-)

Mangler en sikkelig IKEA tur. Har kjøpt inn det meste men mangler seng og tilbehør (alt bra dyne, sengesett, spinkelbeskytter osv.) Selvom sprinkelsengen ikke kommer til å bli brukt kanskje før om noen måneder så syes jeg at det er greit å få alt satt opp på plass bare for å slippe stresset og styret når man skulle trenge.

Var akkurat salg på bilstolposer på barnashus på nett! Fikk en flott dunpose til 479! Vet ikke om det er salg enda men verdt å sjekke! :)

Har tenkt på slik bilpose.. Men er det strengt tatt nødvendig? Føder i Mars, varmer uannsett opp bilen før vi tar henne ut, og da blir det jo alt for varmt å ha posen på inni bilen.. Pluss at det er to mnd så er det full vår.. Kjenner jeg er usikker på om vi har behov for slik pose.. Men 479,- var ikke så fryktelig dyrt da.. :p

Har handlet svært lite i størrelse 50. Avventer og ser hvilken størrelse hun er. Har handlet mer i 56. Ellers begynner vi å komme i orden. Barnerommet er på plass. Vesla har stor skyvedørsgarderobe Mor slo på stortromma og gav oss en flott Emmaljunga Mondial deluxe. Er utrolig fornøyd med vognen, den er så fin! Til seng valgte vi en babybay. Godt å ha mini nære i starten. Sengen monteres til vår seng, og gjør at hun sover nære men alikevell trygg i egen seng. Av utstyr vi mangler er det:
Vippestol- men det venter vi med
Bryst pumpe- vurderer å avvente med det og, for å se hva som trengs. Kjøpte dere inn pumpe i forkant?
Fler ullbodyer.

Ellers tror jeg vi har det vi trenger til hun kommer :) Har vært så heldig at mor har strikket masse fint til mini.

Så spandable besteforeldre da! Her driver de ikke med slikt. Knapt de gidder ringe...

Jeg har igjen pakking av fødebag. Re seng.
Ellers er det litt (små)vasking og baking på planen, men bare om jeg gidder.

Er kun mor som er slik, hører lite fra far. Noen mer engasjert enn andre.

Har ikke pakket bag jeg heller. Hva tenker du å pakke i bagen?

Må få vasket her jeg og. Har utsatt stor vasken litt.

Har handlet svært lite i størrelse 50. Avventer og ser hvilken størrelse hun er. Har handlet mer i 56. Ellers begynner vi å komme i orden. Barnerommet er på plass. Vesla har stor skyvedørsgarderobe Mor slo på stortromma og gav oss en flott Emmaljunga Mondial deluxe. Er utrolig fornøyd med vognen, den er så fin! Til seng valgte vi en babybay. Godt å ha mini nære i starten. Sengen monteres til vår seng, og gjør at hun sover nære men alikevell trygg i egen seng. Av utstyr vi mangler er det:
Vippestol- men det venter vi med
Bryst pumpe- vurderer å avvente med det og, for å se hva som trengs. Kjøpte dere inn pumpe i forkant?
Fler ullbodyer.

Ellers tror jeg vi har det vi trenger til hun kommer :) Har vært så heldig at mor har strikket masse fint til mini.
Så digg å få vogn da og det er en ganske fin vogn pgså:) Her var foreldrene mine kun interessert I å kjøpe ting når jeg fikk min første.
Brystpumpe skaffe jeg dagen jeg ble skrevet ut av sykehuset med nr1. Han fikk ikke til å suge riktig. Så ville ventet og se om behovet er der før en kjøper.

Er kun mor som er slik, hører lite fra far. Noen mer engasjert enn andre.

Har ikke pakket bag jeg heller. Hva tenker du å pakke i bagen?

Må få vasket her jeg og. Har utsatt stor vasken litt.
Har en lang pakkeliste :) jeg kan godt legge den ut her om du vil altså..

og så har jeg delt det i en bitteliten fødestuebag(type får plass i en handlepose) og en større barselhotellbag(dvs jeg har ikke bag, så det blir en slik liten flyvertinnekoffert) . Og så stelleveska da, med litt babytøy. 3 kolli..hørtes mye ut, men det er ikke det altså...

Føles liksom godt å få vaska litt... Har en plan om å vaske vinduer ihvertfall, vi bor i leilighet, så det er ikke så mange da... Og vaske og rydde i skuffer og skap på badet.

Back
Topp