Hva har dere igjen..

Har handlet svært lite i størrelse 50. Avventer og ser hvilken størrelse hun er. Har handlet mer i 56. Ellers begynner vi å komme i orden. Barnerommet er på plass. Vesla har stor skyvedørsgarderobe Mor slo på stortromma og gav oss en flott Emmaljunga Mondial deluxe. Er utrolig fornøyd med vognen, den er så fin! Til seng valgte vi en babybay. Godt å ha mini nære i starten. Sengen monteres til vår seng, og gjør at hun sover nære men alikevell trygg i egen seng. Av utstyr vi mangler er det:
Vippestol- men det venter vi med
Bryst pumpe- vurderer å avvente med det og, for å se hva som trengs. Kjøpte dere inn pumpe i forkant?
Fler ullbodyer.

Ellers tror jeg vi har det vi trenger til hun kommer :) Har vært så heldig at mor har strikket masse fint til mini.

Har også lite i str 50. 56 med oppbrett funker fint. Bare deilig at bodyene ikke er så trange.
Vippestol og pumpe kan dere ta etterhvert om behovet dukker opp. :)

Brystpumpe kjøpte vi denne gangen fordi vi av erfaring med de to andre at jeg må pumpe litt, og vet hvilken pumpe som fungerer best for meg. Hvis dere venter førstemann ville jeg ventet og sett an behovet, det går også fint å håndmelke ;)

Har en lang pakkeliste :) jeg kan godt legge den ut her om du vil altså..

og så har jeg delt det i en bitteliten fødestuebag(type får plass i en handlepose) og en større barselhotellbag(dvs jeg har ikke bag, så det blir en slik liten flyvertinnekoffert) . Og så stelleveska da, med litt babytøy. 3 kolli..hørtes mye ut, men det er ikke det altså...

Føles liksom godt å få vaska litt... Har en plan om å vaske vinduer ihvertfall, vi bor i leilighet, så det er ikke så mange da... Og vaske og rydde i skuffer og skap på badet.

Del gjerne listen om du vil! Godt med litt takke inspirasjon. Kjenner jeg er litt usikker på hva jeg skal pakke med.

Vi bor i leilighet vi også. Ønsker å få gjort det såpass klart at jeg slipper å tenke på å gjøre det fint til gjester kommer etter fødsel.

Brystpumpe kjøpte vi denne gangen fordi vi av erfaring med de to andre at jeg må pumpe litt, og vet hvilken pumpe som fungerer best for meg. Hvis dere venter førstemann ville jeg ventet og sett an behovet, det går også fint å håndmelke ;)
Er det en spesifikk pumpe du ville anbefalt? Det er mange pumper der ute. Aner virkelig ikke hvilken som er bra osv.

Har også lite i str 50. 56 med oppbrett funker fint. Bare deilig at bodyene ikke er så trange.
Vippestol og pumpe kan dere ta etterhvert om behovet dukker opp. :)
Godt å høre. Har 4 bodyer i str 50, og langt fler i 56. Har kun 3 pysjer. Er dette litt lite? Kan jo være man får litt i gave etter fødsel, synd med klær som ikke blir brukt fordi Ann har for mye tenkte jeg.

Er det en spesifikk pumpe du ville anbefalt? Det er mange pumper der ute. Aner virkelig ikke hvilken som er bra osv.
Jeg har medela elektrisk pumpe. Dyr, men veldig god og fleksibel. Hadde gitt bort etter de første barna, men fant pent brukt på finn.

Jeg har medela elektrisk pumpe. Dyr, men veldig god og fleksibel. Hadde gitt bort etter de første barna, men fant pent brukt på finn.
*Noterer meg Medela* Kan tenke meg at det er mye penger å spare i å kjøpe slikt brukt ja. Blir vell å gjøre det samme om jeg skulle få behov for pumpe ☺️

Godt å høre. Har 4 bodyer i str 50, og langt fler i 56. Har kun 3 pysjer. Er dette litt lite? Kan jo være man får litt i gave etter fødsel, synd med klær som ikke blir brukt fordi Ann har for mye tenkte jeg.
Eg har omtrent like mange plagg i str 50...det er jo ikkje sikkert baby trenger str 50 heller :)

Del gjerne listen om du vil! Godt med litt takke inspirasjon. Kjenner jeg er litt usikker på hva jeg skal pakke med.

Vi bor i leilighet vi også. Ønsker å få gjort det såpass klart at jeg slipper å tenke på å gjøre det fint til gjester kommer etter fødsel.
Pakkelista mi ( ikke bry det om X'ene, det er bare det jeg har pakket til nå:
Fødebag(iCloud):
Fødestue:
Helsekort
Blodtypepapirer
X Havaianas
X Lypsyl
X Badetøy
X Ett skift
X Undertøy
X Hårstrikk
Bh
X Litt toa saker
Drikke
Energi/sjokkis
Cola

Hotell:
Tøfler/innesko
Mobil/lader
Ipad/lader
Kamera/lader
X Store bind
X 2 godbukser
X 3 gode trøyer
X Cardigan/ulljakke
X Klær til hjemreise
Ammebher
X 3 boxertruser
(Drikke,Snacks)
Ammepute
X Ammehefte
X Shampoo
X Balsam
X Krem
X deo
X Sminke
Pudder
Tannkrem
Tannbørste
Føne
Hårbørste
X Hårstrikk
X Liten negleklipper
Pinsett

Til baby:
X Ammeinnlegg ull
X Ammeinnlegg engangs
X Antibac
X Bleier
X Gulpekluter
X Bæresjal
Inneluer
X Omslagsbodyer
X Bukser
Babypysjer?
X Sokker
X Brunt teppe
X Hentesett med sokker og lue body votter strømpebukse

Har tenkt på slik bilpose.. Men er det strengt tatt nødvendig? Føder i Mars, varmer uannsett opp bilen før vi tar henne ut, og da blir det jo alt for varmt å ha posen på inni bilen.. Pluss at det er to mnd så er det full vår.. Kjenner jeg er usikker på om vi har behov for slik pose.. Men 479,- var ikke så fryktelig dyrt da.. :p
Her blir den veldig kjekk. Ikke alltid man har tid til å varme opp bilen før man skal ut å kjøre, vi er ganske spontane av oss :) også bor vi i nord, så kan bruke posen til godt uti Mai tenker jeg, og får bruk for den i september allerede igjen! Den er såppas stor at den kan nok brukes til han hvertfall er året :) og kan brukes som vognpose om så er. Men der har jeg lammeskinnspose :)

Her blir den veldig kjekk. Ikke alltid man har tid til å varme opp bilen før man skal ut å kjøre, vi er ganske spontane av oss :) også bor vi i nord, så kan bruke posen til godt uti Mai tenker jeg, og får bruk for den i september allerede igjen! Den er såppas stor at den kan nok brukes til han hvertfall er året :) og kan brukes som vognpose om så er. Men der har jeg lammeskinnspose :)

Ikke dumt! Trodde de var så knøttsmå disse bilposene.. Kanskje vi skal vurdere en vi også da :)

Fikk endelig kjøpt purelan i går :p nå er d adapter til bilsete som er neste på planen . (Om vi finner).

Vogna er vasket og klargjort, det samme er bilstolen. Stellebordet er kommet inn på badet, så nå mangler jeg å vaske opp klær og stasj for å fylle stellebordet, sette opp senga, vaske dyner og sengetøy og pakke fødebaggen.

Mangler å vaske sengetøy, trekkene til vogn og baby Bjørn vippestol. Skal rense det som ikke kan tas av på vogna, må vaske lekegrinda og leketeppe. Må finne frem sjalet og vaske d, pluss finne frem jungelgym osv.

Sniker litt fra februar, Becky du skriver rense det som ikke går av på vogna, leverer du den inn på rens? Eller gjør du det selv, hvordan? :-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Back
Topp