Hva er det styggeste navnet du vet?

Har du problemer eller noe? Du må seriøst finne på noe annet enn å legge deg så HEFTIG opp i hva som blir skrevet på et forum,jeg står for det jeg skriver og har ingen problem med å snakke rett fra levra! Hva om jeg heter ålga da??? Har du tenkt på det? Nei! har mangen venner med stygge /snodige/ mindre pene navn og DET vil ikke si at de er stygg som menneske,herlighet.ro deg ned. iGJEN hvis noen følte seg truffet så beklagerjeg,dere er sikkert fantastiiske mennesker og drit vel i om jeg utaler meg om hva slags navn jeg syns er stygt.noe jeg valgte å gjøre JA!
Det handler om folkeskikk, ekelt og greit. Mitt problem er at mange tror at man er fritatt for det bare fordi man sitter bak en PC-skjerm og ikke ser ansiktene til de man snakker til.

Nils, Bjarne, Bjarte, Rudolf, Adolf, Gudrun, Bjartmar, Dagmar, Leif, Helga, Modolv, Ingfrid og Gunda var de jeg kom på nå i farta.

Har du problemer eller noe? Du må seriøst finne på noe annet enn å legge deg så HEFTIG opp i hva som blir skrevet på et forum,jeg står for det jeg skriver og har ingen problem med å snakke rett fra levra! Hva om jeg heter ålga da??? Har du tenkt på det? Nei! har mangen venner med stygge /snodige/ mindre pene navn og DET vil ikke si at de er stygg som menneske,herlighet.ro deg ned. iGJEN hvis noen følte seg truffet så beklagerjeg,dere er sikkert fantastiiske mennesker og drit vel i om jeg utaler meg om hva slags navn jeg syns er stygt.noe jeg valgte å gjøre JA!

Dette har faktisk ingenting med om "jeg har problemer" Dette er skrevet av voksne folk som skal oppdra barn, og disse holdningene smitter! Selv om du sier: "Jeg sier ikke dette til barna mine" så er det likevel holdninger som smitter. Barna oppfatter FORT og de har ikke grenser når det gjelder mobbing. En annen ting er denne dårlige unnskyldninge om at " vi er på et forum, ikke ta deg nær av det. " De fleste som er på et forum er faktisk helt vanlige mennesker og selvfølgelig kan man ta seg nær av ting her som i en vanlig samtale der man ser hverandre. Min mening er at de som lager og deltar i disse trådene er de som har størst problem; Det er de som må gjemme seg bak nickene sine for å si sin mening.

Har ikke lest alle innleggene her, så det er mulig noen har skrevet det før meg... Men den tråden her syns jeg blir i drøyeste laget, og kan for noen oppfattes litt som mobbing. Å gjøre narr av noe så personlig som navn syns jeg rett og slett er litt lavmål. Jada, det fins navn som jeg også ikke syns er spesielt fine, men jeg ser ikke helt poenget i å dele det her når man kan støte folk... Men det er nå bare meninga mi...

Jeg ser ikke på tråden som noen mobbetråd, men som en tråd hvor det er lov å si hva man ikke liker. Det er jo fullt mulig å ikke like et navn uten at det har noe å si for hva man mener om personen som har navnet. Min samboer har et navn jeg aldri har likt, men jeg elsker jo mannen like mye uansett hva han heter.

Dette blir virkelig for dumt!
Å folk uttaler seg om hjemmesnekkra navn? Tror det er på tide folk tar å leser litt i historien før de uttaler seg her!
Eller tar seg ett søk inne på ssb.no !
Og at folk kan Sitte å skrive ned navn de synest er stygge?!
Tenk på de rundt deg.. Og de som leser dette! Dere som har uttalt dere har nok allerede såra en del folk her.......
Men det betyr kanskje ingenting?
Huff... At det går ann...!

Enig med deg Oboy!!

Dere to har hengt her i alle år så lenge jeg kan huske,(teltplugg og nøstet)jeg har ikke vert aktiv på vertfall fire år,og jammen er dere fortsatt bedrevitere!!!!? og "perfekte"Finn der noe annet å ta så forbanna seriøst! Ikke rakk ned på mine svar ivertfall.FOLK er forskjellige. LA VÆR Å LES TRÅDEN HVIS DU ER REDD FOR Å FINNE NAVNET DITT.

og gjemmer meg aldeles ikke bak nicket ,er ikke en mobber heller! Og hoppende teltplugg som du het før,deg har jeg truffet en gang før! Fikk en katt av deg! Vi kan godt treffes igjen så kan jeg fortelle deg min mening til deg LIVE!!!nå gidd jeg virkelig ikke diskutere dette lenger

Dere to har hengt her i alle år så lenge jeg kan huske,(teltplugg og nøstet)jeg har ikke vert aktiv på vertfall fire år,og jammen er dere fortsatt bedrevitere!!!!? og "perfekte"Finn der noe annet å ta så forbanna seriøst! Ikke rakk ned på mine svar ivertfall.FOLK er forskjellige. LA VÆR Å LES TRÅDEN HVIS DU ER REDD FOR Å FINNE NAVNET DITT.

og gjemmer meg aldeles ikke bak nicket ,er ikke en mobber heller! Og hoppende teltplugg som du het før,deg har jeg truffet en gang før! Fikk en katt av deg! Vi kan godt treffes igjen så kan jeg fortelle deg min mening til deg LIVE!!!nå gidd jeg virkelig ikke diskutere dette lenger
Det var da voldsomt så personlig du skulle ta dette? Er det ikke bare internett? Skal man ikke bare få lov til og si meningene sine uten at folk skal ta helt av, og ta det så personlig?

Eller nei, kanskje det faktisk bare er vanlige mennesker som sitter bak skjermene, og reagerer på det de leser, akkurat som du gjør nå!

Må også si at jeg synes det er veldig ufint av deg og gå på person slik som du gjør her! Du sier du ikke er noen mobber, og det kan jeg ikke si noe på fra eller til, men du viser nå tendenser på ufin, frekk og stygg oppførsel her i dette svaret, hvor du går ut mot enkeltpersoner, i stedenfor og holde deg til diskusjonen!

Oæææh! Kan vi ikke alle bare la dette ligge nå? :( Skled litt ut føler jeg, hormoner eller ei ;)

Jeg er hverken bedreviter eller "perfekt", skjønner ikke hvor du har det fra, men bare fordi jeg har en mening som er en annen enn "mainstreamen" i tråden så er jeg det? Joda, greit det.

Mine innlegg har langt fra vært siktet til deg eller ditt på noen måte, men alle her som uttaler seg om "stygge, hjemmesnekra og fæle" navn. Om jeg finner mitt navn her er meg revnende likegyldig, JEG bryr meg nemlig ikke. Men det betyr ikke at det ikke finnes folk som gjør det. Noen som kanskje har ei nydelig lita jente som heter Gudrun (for å dra eksempel fra hovedinnlegget), eller enn flott liten gutt som har fått navnet Bjarne, for å hente eksempel fra et annet sted.

og som meredith skrev "som en tråd hvor det er lov å si hva man ikke liker.", og nei, det er ikke det det handler om, det står "STYGGESTE" ikke "navn du ikke har sansen for". Jeg har også navn jeg ikke har sansen for i det hele tatt, navn som ikke er min stil, men det gir ikke meg rett til å kalle navna stygge for det.

Det handler heller ikke om å ta det "forbanna seriøst", eller at det blir rakket ned på bare DINE svar, Fairyfly, for som sagt, jeg snakker i alle fall generelt i tråden, og det er langt fra bare en person som utviser dårlig folkeskikk. Men ditt innlegg var det som "angrep" de som reagerte på denne måten, og da ble ditt innlegg sitert, selv om mitt innlegg ikke bare siktet dit DEG.

Ja, vi har møttes, og du virker som ei kjekk jente syns jeg, men akuratt her er vi uenige, trenger ikke "møtes igjen" for å se hva din mening er, det ser jeg her, til og med uten capslock, men det må da gå ann å være uenige uten at det skal utløse hyling og skriking (capslock og utropstegn er rimelig sire tegn på roping) om at vi som ikke uttaler oss om "stygge" navn, er bedrevitere. Og neida, jegtror ikke du mener å mobbe, hverken du eller andre, men det blir mobbing i det noen føler seg mobbet. Ikke når dere mener selv dere mobber.

Ja, jeg har vært her en stund, det er sant. Det gjør meg ikke til en bedreviter eller andre ting for den saks skyld. Jeg "angrep" først og fremst trådstarter, jeg synes det er usmakelig og utrolig lite voksent å lage en slik tråd. Jeg er ikke redd for å finne navnet mitt noe sted, men det finnes faktisk folk som kan ha blitt mobbet o.l pga navn og hvordan tror du det føles for dem å finne navnet sitt her? Dessuten sier du selv at man skal ikke ta ting personlig på et forum, men hva er det du gjør selv da?

Du sier man ikke skal ta personlig, men når det kommer til innlegg fra deg så vil jeg si at du er den personen på dette forumet jeg har intrykk av som virkelig tar deg nært av, å blir forbanna om folk ikke er enig med deg. Tenker tilbake på tråden din om at du allerede i uke 7-8 påstod at du kjente spark fra babyen din, da jeg klippet inn bevis fra fagfolk om at det ikke er mulig da det fortsatt da var ett embrio å ikke engang har hjerneaktivitet enda, altså umulig å sparke fra, da fikk man også svært hissig svar tilbake..Syntes igjen svaret ditt ovenfor her virker lite gjennomtenkt å en smule umodent. Klarte ikke la være å svare på innlegget ditt for jeg mener ikke det er riktig når ens egne meninger/utsagn ikke stemmer overens med ens handlinger.

Hjemmesnekra?? gamle navn med mye historie akkurat de to da:-) Kan ikke si det er min smak heller, men hjemmesnekra blir for teit å si.

Prøver å unngå å kalle navn stygge jeg, da. Ingen kan noe for navnet sitt, liker ikke om noen sier feks "rødt hår er stygt" eller "gutter under 170 er stygge"heller, så da er det uhyggelig lite kult å snakke om stygge navn også. Jeg har mine tanker...og de forblir mine.
Sign

Sitat: Definisjon på Mobbing:
Mobbing er fysiske eller sosiale negative handlinger, som utføres
gjentatte ganger over tid av en person eller flere sammen, og som rettes
mot en som ikke kan forsvare seg i den aktuelle situasjonen.
Sitat slutt.

http://www.hallagerbakken.gs.oslo.no/omskolen4/HandlingsplanmotMobbing.pdf
Den definisjonen er oppe til diskusjon siden mobbing egentlig ikke kan defineres av andre enn den som føler seg mobbet.

http://www.aftenbladet.no/meninger/Defineres-mobbing-godt-nok-3103685.html

Jeg likte heller ikke Peder før, men så traff jeg kompisen til samboeren min som heter det. Han er så skjønn, og da begynte jeg å like navnet også :p
Navn jeg syns er stygge er disse hjemmesnekra Maximilian, Leander osv. Liker heller ikke utendlandske navn som blir nesten teite på norsk som Colin, Liam osv (var de eksemplene jeg kom på nå) Jeg kan like til nøds Nathaniel.
Men for all del, folk kaller ungene sine det de vil :p Noen syns sikkert Ronja er dritstygt også :p

kjenner meg igjen det, plutselig blir et stygt navn pent allikevel :-)

Må si meg veldig enig med deg her. Bare overskriften fikk meg til å lure på hvem iallverden finner på en slik tråd. Tenk hvis det er noen som går å snakker om navnet ditt da Snusfornuftig og syns det er så stygt og aldri kunne finni på å bruke det navnet på sine egene barn. Tror ikke du hadde vært så høy i hatten da nei. Dette var ikke noe særlig fornuftig og godt gjennomtenkt innlegg. Vi har ikke valgt våre egne navn.

Burde nok formulert annerledes. Jeg sitter bak et navn som ofte blir dratt opp i slike sammenhenger som rart, mindre pent, stygt, det siste navnet de ville gitt barnet sitt etc. Men smaken er som baken, tar meg ikke nær av det. Men burde tenkt at det finnes sikkert folk som er mer hårsåre enn meg selv.

Altså.... jeg heter TAMARA!!! og jeg har rødt hår!!!! Tror dere jeg ble mobbet på skolen eller?

Jeg kommer ikke til å svare på HI, jeg har absolutt ingen navn jeg kan komme på som jeg synes er direkte STYGGE. Navn jeg ikke liker, navn jeg forbinder med personer jeg ikke liker, navn jeg aldri ville kalt ungen min? Javisst, de finnes det drøssevis av. Men stygge? Njeeei. Bare ikke min smak.

Men, det at det lages slike tråder som dette på BV, og at navn diskuteres på premissene stygt/fint har faktisk skjedd så lenge jeg kan huske (det vil si siden 2007, slettet meg en gang...) Og, for min del så har det gjort meg mye mer bevisst i navnevalg enn det jeg ville vært hvis jeg ikke hadde hengt her. Det at det finnes folk som snur opp-ned på et navns betydning og harselerer over dette navnet slik at det blir et "Morsomt tiss-bæsj-promp humor" navn hadde faktisk ikke falt meg inn før jeg begynte å lese her inne. Men det har gjort at jeg har bestemt meg for at mitt kommende barn, hvis det blir en gutt, ikke kommer til å få navnet Rasmus SELVOM jeg elsker det navnet og alltid har gjort det.
Det er tydelig at mange kan finne på å synes at dette navnet er rasende festlig og i den kategorien jeg beskrev ovenfor. Jeg har aldri skjønt det, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Så kan man sikkert si at jeg burde blåse langflatt i hva en gjeng damer på babyforum måtte mene, og det gjør jeg.
Men disse damene er mammaer, og de overfører sine holdninger til sine barn. Så dermed kommer jeg ikke til å velge et navn som jeg nå, takket være diskusjoner som denne, vet at mange kan finne på å lage vitser om.

Jeg sier ikke at det på noen måte er positivt, eller at det forsvarer på noen måte at man slenger rundt seg med vitser og stygge ord om andre folks navn. Men diskusjoner som denne har åpnet øynene mine for hvor lavmåls folk kan være når det gjelder å mene noe om andres navn, og det ante jeg virkelig ikke før. Så sånn sett mener jeg ikke at det er en unødvendig eller teit tråd, men jeg blir fasinert over hva folk finner på å kalle stygt og å vitse om.

Back
Topp