Hva er det styggeste navnet du vet?

Jeg vet ikke engang hvordan jeg skal respondere på dette.. Lykke til i livet tenker bare jeg.. Dette blir for dumt! For om man ytrer sine meninger eller ei, hevder du, så oppfatter barna våre hva vi egentlig synes og jeg tror ikke et sekund på at du går rundt og synes at alt er jævlig flott, vakkert og perfekt i verden! spar meg.!

Det er jo forskjell på å ytre tankene sine, og tenke det man gjør! Syns jeg ei dame har en helt forferdelig kjole, så blir det igjen.. i nettopp hodet mitt. Joda, jeg og venninen mine har i fjortiss tiden sittet og pekt på rare mennesker, ledd og baksnakka. Men, jeg har prøvd å rista av meg der der. Jeg får da ikke berika livet mitt på noen som helst måte av og måtte omslenge meg med å kritisere personlige ting ved andre?

De holdningene man viser smitter ofte av på barna. Om man vil eller ikke. Kanskje forteller du ikke barnet ditt om hvilke navn du syns er stygge, men det er nettopp det.. at andre foreldre kanskje har en samtale med noen venner. Barna får ofte med seg mer enn hva vi tror, og neste dag så går kanskje nettopp dette barnet inn i deres barnehage og forteller ditt barn at navnet h*ns er stygt! Han har jo hørt mamma og pappa fortelle det til andre voksne kvelden før. Da er det jo helt greit.. ? Kanskje forteller du ei vennine i kveld at du syns familien Hansen har helt grusomme navn på sine barn, barnet ditt har tilfeldigvis stått opp for å gå på do og får med seg din samtale. Du kan bytte ut navn med masse andre ting, ansikt, kropp, hårfarge, rykter du har hørt etc. Denne diskusjonen handler for meg om en tenkemåte du videreformidler før eller senere til barna dine! Å sette en grense for hva som er akseptabelt å diskutere. Noen ting bør forbli som personlige tanker.

Er det virkelig mobbing å si til noen at navnet dems er stygt??

Strengt tatt er det ikke mobbing, da mobbing er noe som foregår gjentatte ganger over en viss tidsperiode. :P
Men det er jo ikke akkurat fint å si til noen at what, heter du det, det var virkelig et fælt navn.

Mobbing vil jeg definitivt ikke kalle dette! Men jeg synes ikke det er spesielt sjarmerende eller hjertelig akkurat. Heller ganske usmakelig...

Back
Topp