Hva er det styggeste navnet du vet?

Syns ingen navn er stygge, men må innrømme at det finnes navn jeg ikke ville gitt mine kommende barn. Ulrik f.eks... Men det har jo noe med personlige opplevelser og slik å gjøre. Tysklæreren min het den , og han hadde tidenes kaffeånde og et skjegg det sikkert bodde en hel slekt av bakterier inni, derfor er det navnet utelukket for min del..

Men, smak og behag. Det er da opp til foreldrene å gi barnet sitt et navn enten omverdenen liker det eller ikke! :)

Dette blir virkelig for dumt!
Å folk uttaler seg om hjemmesnekkra navn? Tror det er på tide folk tar å leser litt i historien før de uttaler seg her!
Eller tar seg ett søk inne på ssb.no !
Og at folk kan Sitte å skrive ned navn de synest er stygge?!
Tenk på de rundt deg.. Og de som leser dette! Dere som har uttalt dere har nok allerede såra en del folk her.......
Men det betyr kanskje ingenting?
Huff... At det går ann...!

Hjemmesnekra?? gamle navn med mye historie akkurat de to da:) Kan ikke si det er min smak heller, men hjemmesnekra blir for teit å si.

Prøver å unngå å kalle navn stygge jeg, da. Ingen kan noe for navnet sitt, liker ikke om noen sier feks "rødt hår er stygt" eller "gutter under 170 er stygge"heller, så da er det uhyggelig lite kult å snakke om stygge navn også. Jeg har mine tanker...og de forblir mine.

Aldri hørt om disse navnene før jeg så de her, så for meg høres de hjemmesnekra ut. Men man kan jo ta feil.

Huff, jeg har dårlig samvittighet nå, jeg. Syntes også det var slemt å kommentere stygge navn, og lurer på hvorfor jeg deltok selv. Sa bare ett navn, og tror ikke mange har det, men angrer på at jeg blei med i det hele tatt. Sorry om noen blei såra at mitt lille bidrag!

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

HAHAHA er det mulig? Beklager hvis noen følte seg truffet!!! Djises

HAHAHA er det mulig? Beklager hvis noen følte seg truffet!!! Djises
Enten du ser det eller ikke, så vil mennesker bli såret av slike tråder uansett. Om det er internett eller "bare på gøy" er totalt irrelevant, ingen liker å høre/lese at deres eller deres barns navn er "stygge". Dette blir prepubertal "humor" av samme sjanger som nternettmobbingen som foregår mot for eksempel rødhårede.

"Smaken er som baken" er en kjent sak, men hvorfor skal en uttale seg om alt bare fordi det er internett? Hadde du gått bort til en person og sagt "guri for et stygt navn du/barnet ditt har"? Nei? Ikke? Så hvorfor skal det være greit å uttale seg sånn her? Fordi det er internett? Fordi vi gjemmer oss bak hver vår skjerm og "ikke mener noe med det"? Det er selvforsvar nummer EN hos mobbere også, visste du det? "men vi mente jo ingenting med det, det var en SPØK!"
Men ver du hva? NOEn blir såret. NOEN tar seg nær av det, og DET burde være grunn nok til at samtlige her inne, som skal være MØDRE og FEDRE, har nok folkeskikk til å holde seg for god for slik mobbing. For det er det det er. Selv om dere "ikke mener noe med det" så er det noen som bærer navnene dere nevner. Noen som har kalt sne barn det fordi de syns det er det fineste navnet som er. Og noen som sitter og blir såret av kommentarene deres. Tenk på det.

Hahaha!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
må også legge til at eg ikkje synes det navnet et stygt altså! Berre ikkje heilt min stil :) Som fleire andre har sagt, navnet skjemmer ingen :) Sikkert mangen som synes at Ragnhild er et grusomt navn, helt okej det :) Har ikkje valgt det sjølv, og ville sikkert aldri valgt det heller :)

Jeg likte heller ikke Peder før, men så traff jeg kompisen til samboeren min som heter det. Han er så skjønn, og da begynte jeg å like navnet også :p
Navn jeg syns er stygge er disse hjemmesnekra Maximilian, Leander osv. Liker heller ikke utendlandske navn som blir nesten teite på norsk som Colin, Liam osv (var de eksemplene jeg kom på nå) Jeg kan like til nøds Nathaniel.
Men for all del, folk kaller ungene sine det de vil :p Noen syns sikkert Ronja er dritstygt også :p

Leander er ikke et hjemmesnekra navn, det er et gammelt navn av gresk opphav. Og så er det rart at et navn blir stygt fordi det begynner å bli populært. Greit nok at man ikke liker et navn, men det trenger da ikke være stygt selv om det er noe man ikke ville kalt sin egen unge. Og ja, Ronja er ikke jeg spesielt begeistra for, det er et navn fra en barnebok og noe man kaller hunden sin. Ikke at det er stygt, men jeg ville aldri kalt ungen min det. ;)

Huff, jeg har dårlig samvittighet nå, jeg. Syntes også det var slemt å kommentere stygge navn, og lurer på hvorfor jeg deltok selv. Sa bare ett navn, og tror ikke mange har det, men angrer på at jeg blei med i det hele tatt. Sorry om noen blei såra at mitt lille bidrag!

Respekt! Lett å henge seg på en "trend", ikke like lett å legge seg flat etterpå! :-D

Takk :)

Enten du ser det eller ikke, så vil mennesker bli såret av slike tråder uansett. Om det er internett eller "bare på gøy" er totalt irrelevant, ingen liker å høre/lese at deres eller deres barns navn er "stygge". Dette blir prepubertal "humor" av samme sjanger som nternettmobbingen som foregår mot for eksempel rødhårede.

"Smaken er som baken" er en kjent sak, men hvorfor skal en uttale seg om alt bare fordi det er internett? Hadde du gått bort til en person og sagt "guri for et stygt navn du/barnet ditt har"? Nei? Ikke? Så hvorfor skal det være greit å uttale seg sånn her? Fordi det er internett? Fordi vi gjemmer oss bak hver vår skjerm og "ikke mener noe med det"? Det er selvforsvar nummer EN hos mobbere også, visste du det? "men vi mente jo ingenting med det, det var en SPØK!"
Men ver du hva? NOEn blir såret. NOEN tar seg nær av det, og DET burde være grunn nok til at samtlige her inne, som skal være MØDRE og FEDRE, har nok folkeskikk til å holde seg for god for slik mobbing. For det er det det er. Selv om dere "ikke mener noe med det" så er det noen som bærer navnene dere nevner. Noen som har kalt sne barn det fordi de syns det er det fineste navnet som er. Og noen som sitter og blir såret av kommentarene deres. Tenk på det.
Må si meg veldig enig med deg her. Bare overskriften fikk meg til å lure på hvem iallverden finner på en slik tråd. Tenk hvis det er noen som går å snakker om navnet ditt da Snusfornuftig og syns det er så stygt og aldri kunne finni på å bruke det navnet på sine egene barn. Tror ikke du hadde vært så høy i hatten da nei. Dette var ikke noe særlig fornuftig og godt gjennomtenkt innlegg. Vi har ikke valgt våre egne navn.

Har ikke lest alle innleggene her, så det er mulig noen har skrevet det før meg... Men den tråden her syns jeg blir i drøyeste laget, og kan for noen oppfattes litt som mobbing. Å gjøre narr av noe så personlig som navn syns jeg rett og slett er litt lavmål. Jada, det fins navn som jeg også ikke syns er spesielt fine, men jeg ser ikke helt poenget i å dele det her når man kan støte folk... Men det er nå bare meninga mi...

Enig. Tenker at de som har valgt disse navnene har sittet sånn som jeg og samboeren min har å grublet, valgt og vraket. Trendene endrer seg. Om hundre år er det kanskje våre navn folk ler seg skakke av.

Syntes denne tråden var litt drøy jeg.. Dette er vel hva jeg kaller mobbing.. Der finnes jo mennesker som heter disse navnene, å navnet sitt velger man ikke selv.. Syntes ikke det er hyggelig å sitte å le av å håne navn som muligens flere her innes barn eller personer selv heter... Bare overskriften fikk meg til å måpe litt ..
Signerer denne

Har du problemer eller noe? Du må seriøst finne på noe annet enn å legge deg så HEFTIG opp i hva som blir skrevet på et forum,jeg står for det jeg skriver og har ingen problem med å snakke rett fra levra! Hva om jeg heter ålga da??? Har du tenkt på det? Nei! har mangen venner med stygge /snodige/ mindre pene navn og DET vil ikke si at de er stygg som menneske,herlighet.ro deg ned. iGJEN hvis noen følte seg truffet så beklagerjeg,dere er sikkert fantastiiske mennesker og drit vel i om jeg utaler meg om hva slags navn jeg syns er stygt.noe jeg valgte å gjøre JA!

Dette blir virkelig for dumt!
Å folk uttaler seg om hjemmesnekkra navn? Tror det er på tide folk tar å leser litt i historien før de uttaler seg her!
Eller tar seg ett søk inne på ssb.no !
Og at folk kan Sitte å skrive ned navn de synest er stygge?!
Tenk på de rundt deg.. Og de som leser dette! Dere som har uttalt dere har nok allerede såra en del folk her.......
Men det betyr kanskje ingenting?
Huff... At det går ann...!

Enig........

Det ønsker eg ikkje å svare på, i frykt for å såre nokon :) kunne svart om vi skulle skrive eit spesielt navn :)

Navn er noe man forbinder med mennesker, og mennesker som har såret deg/skadet deg med viten og vilje får dermed navn som har en klar negativ klang...
Mens folk som har gjort noe spesielt for deg, som er genuint gode mennesker, får navn med svært positiv betydning. Det er folk som skjemmer navnet, navnet i seg selv skjemmer ingen.
Jeg er glad det er så stor variasjon i hva slags navn man liker, ellers hadde det vært vanskelig å finne navn til ungene :-)

Back
Topp